Permalänk
Medlem

600 kr?

Det sant att när world of warcraft kommer ut så kommer det kosta 600 kr i månaden? kommer det kosta någoting alls i månaden?:s

Permalänk
Medlem

Att det komemr kosta har blizzard sagt, men vad det kommer kosta är oklart...

min egen gissning är på $10-20

Permalänk
Medlem

nja.. 600:- är ju överdrivet, det kommer väl kosta som alla andra mmorpg runt 100 lappen i månaden,

Permalänk
Medlem

men shit:( jag har inte råd att betala 100 spenn i månaden på det spelet*snyft* jag som ahde förväntat med så mycket:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwitter
men shit:( jag har inte råd att betala 100 spenn i månaden på det spelet*snyft* jag som ahde förväntat med så mycket:P

Sälj datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Sälj datorn.

hehe

Permalänk
Medlem

det är fan sjukt igentligen 1200 riksdaler om året kostar det att vara world of warcraft gamer, för det är väl enbart online, eller?

Permalänk
Medlem

MainEgo: Jupp det är enbart online. Kosta måste det göra för att de ska kunna ha bra servrar uppe

Permalänk
Medlem

Så mycket pengar som de tjänar på alla andra spel så borde dom fan kunna hosta det gratis Ner med Open Battlenet, och alla starcraft servrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
MainEgo: Jupp det är enbart online. Kosta måste det göra för att de ska kunna ha bra servrar uppe

Jag tycker det vore bättre ifall det inte var någon månadskostnad.

Hellre expansioner för dom som vill, och dom som bara spelar litegrann skiter i expansionerna och kan lira kostnadsfritt endå.

Permalänk
Medlem

Tycker det skulle vara bättre att dom släpper det gratis för nedladdning, sedan kan dom ta 100 kr i månaden, dom lär inte behöva de pengar dom får in för inköpet när alla har betalt sin första 100 lapp.

Permalänk
Avstängd

Brukar väl vara den vanliga summan som ligger på 100:-

Visa signatur

Din slickepinne i sandlådan!

Permalänk
Medlem

Precis, fattar inte vad problemet är då ju så gott som alla MMORPGS kostar runt en hundring i månaden.

Bend over and take it like a man liksom...

Permalänk
Medlem

Andra spel hade också behövt kosta så mycket om alla spelare hade krävt nytt innehåll, ökade maxnivåer, direkta buggfixar, helt stabila servrar som dessutom ligger på Gbit-linor, gm-support och allt annat.

Det är inte så konstigt egentligen, försök att få folk att arbeta gratis och ge bort servrar så kanske ni märker hur svårt det är att få det att gå ihop.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Buffi: "Bend over and take it like a man" hehe, den var bra

Men en kostnad per timme för småspelare kanske skulle vara något. Men det skulle troligen bara bli dyrare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huckle
Andra spel hade också behövt kosta så mycket om alla spelare hade krävt nytt innehåll, ökade maxnivåer, direkta buggfixar, helt stabila servrar som dessutom ligger på Gbit-linor, gm-support och allt annat.

Det är inte så konstigt egentligen, försök att få folk att arbeta gratis och ge bort servrar så kanske ni märker hur svårt det är att få det att gå ihop.

Precis, men då kan man ju undra hur Blizzard tänkte när dom fixade fram Battle.net...:P

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk

Å dom kanske vill tjäna lite på det också..

Visa signatur

Skoter är livet!
Polaris RMK 600 =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Så mycket pengar som de tjänar på alla andra spel så borde dom fan kunna hosta det gratis Ner med Open Battlenet, och alla starcraft servrar.

Ja visst för det finns ju inte en jävla massa människor som fortfarande spelar starcraft?. Conecta battle net och kolla hur många användare det är som fortfarande använder starcraft/brood war, vad tror du folk skulle tycka om blizzard om dom lägger ner servrarna för det största strategispelet genom tiderna, som dessutom används för fullt än..

Permalänk
Medlem

Faktum är att jag tänkte ur mitt perspektiv Jag VET att det är massor av människor som spelar de spelen, men jag ser hellre att Battle.net kostar och WoW är gratis. Sen att andra tycker olika är jag såklart medveten om.

Permalänk
Medlem

Gillar månadskostnaden, brukar hålla irriterande människor som bara vill förstöra borta.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Faktum är att jag tänkte ur mitt perspektiv Jag VET att det är massor av människor som spelar de spelen, men jag ser hellre att Battle.net kostar och WoW är gratis. Sen att andra tycker olika är jag såklart medveten om.

För min del ser jag helst att starcraft fortsätter vara gratis och att WoW läggs ner helt och hållet. Men det e ju bara min åsikt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Gillar månadskostnaden, brukar hålla irriterande människor som bara vill förstöra borta.

Så sant så - håller de yngsta lirarna borta!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos

Men då har du kanske inte råd med hyran!

Men visst så länge det ligger på rimliga nivåer så får det nog hyffsade konsekvenser.

Permalänk
Avstängd

Men va fasen, har man inte ens råd att betala 100kr i månaden för ett spel då tycker jag man ska tänka över sin ekonomiska situation.

Permalänk
Medlem

Alla nödvändiga saker kostar, bara att räkna de nödvändigheter man slänger pengar på varje månad. dasspapper, pilsner, pizza, deo, rakprylar, mmorpg, bio, internet, mm.....

1200/år e inte mycket om man börjar jämföra.

Tänk dig att du skulle köra skrevraket istället... försäkring på en sån ligger ju och seglar runt 30 000 per år eller säsong....

Visa signatur

//Dhenniz
"ASUS A6U laptop"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwitter

Kom igen nu, du gillade ju både Diablo 2 och Warcraft 3, självklart har du råd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MainEgo
det är fan sjukt igentligen 1200 riksdaler om året kostar det att vara world of warcraft gamer, för det är väl enbart online, eller?

Är det så sjukt verkligen? Jämför det med andra nöjen, typ bio eller ut och supa, då är det ganska billigt. Om du jämför med andra månadskostnadsnöjen är det inte heller vidare dyrt (jämför med typ kanal+ eller viasat)

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Men va fasen, har man inte ens råd att betala 100kr i månaden för ett spel då tycker jag man ska tänka över sin ekonomiska situation.

kan lova dig att jag tänker över min ekonomiska situation...
det ger mig fan ingen extra hundring över...

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

100 kr/mån är ingenting för 24/7 underhållning. Det är som att gå på bio för 100kr/mån obegränsat(fast för mig är bio gratis iaf )

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin
100 kr/mån är ingenting för 24/7 underhållning. Det är som att gå på bio för 100kr/mån obegränsat(fast för mig är bio gratis iaf )

Men du är ju en liten jäkel!!!

Tycker också att det är bra med månadskostnad. Synd bara att man måste pröjsa med kreditkort. Där har ni mitt problem. Hoppas det kommer refillkort

Självklart håller de borta oseriösa tibiaspelare från liret, vilket jag tycker är ett stort plus. Sedan kan man ju också hoppas på att dollarn går ner och att det är ett fast pris man kan ju alltid hoppas

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

hej du

Visa signatur

namida atsumete yozora he kaesou ...