Permalänk
Medlem

Jag vill bara påpeka att 10.10 inte är mer än 10.9.
10.10 och 10.1 är samma sak.
Vad är det för fel på elva?

Självklart ska det skrivas som Mac OS XI

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chewie
Jag vill bara påpeka att 10.10 inte är mer än 10.9.
10.10 och 10.1 är samma sak.
Vad är det för fel på elva?

Självklart ska det skrivas som Mac OS XI

Det beror ju på vad man har för konvention för sina versionsnummer.

I väldigt många fall ses iaf major- och minor-versionsnumren som två helt separata tal, "." ses då alltså bara som en avgränsare, inte något decimalkomma.

Detta är också det jag tycker är vettigast, vad finns det för vits med att ange versionsnummer som decimaltal?
Det är ju betydligt vettigare att inte vara begränsad till 10 minor-versioner per major-version än att ha ett decimaltal bara för sakens skull.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

jo det förståss. men XI låter fortfarande tuffast!

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem

Prova att öppna en terminal (i OS X) och skriva say "Mac OS X" så säger den "Mac OS Ten". Skriver man dock X i andra sammanhang säger den X och inte 10.

Permalänk
Medlem

Visa signatur