Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0cz
hur skall man göra om man inte har en touchscreen utan bara en 5" LCD skärm. Vilket är det bästa alternativet då? skall jag använda ett minitangetbord och en mus då eller? nån som har nått förslag?

Trackball, om de nu heter så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon
Trackball, om de nu heter så.

ja det har jag tänkt på, men hur skall jag göra med "skrivandet" t-bord eller finns det ngn annan lösning.!

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW

Permalänk
Medlem
Citat:

ja det har jag tänkt på, men hur skall jag göra med "skrivandet" t-bord eller finns det ngn annan lösning.!

Onscreen-tangentbord.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Du kanske tycker att ett sånt här är bättre
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=TB-5N

Visa signatur

Grabbar med hjärna kör bil med stjärna

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid styra datorn genom mobilen
om man har så kallat bluetooth, sen köper man en motagare till datorns usb port för ca 300kr,
jag styr själv winamp genom det sättet på min dator hemma

Visa signatur

Win Xp, xp2400+ 1024ddram Geforce 2 v.7700 Deluxe 32mb tv-in tv-ut

Permalänk
Medlem

det bästa vore om man hade ultra mini MUS & Tangentbord som man kan använda

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt
PaNiC här på forumet har skickat sitt sproggy agg till mig som han byggt. Jag skall testa det och funkar det så köper jag det.
Annars får vi se vad det blir för strömförsörjning.

Beställde fälgar idag också:

http://www.abbozzo.se//ab-354-2004/ab23-blade.jpg

hemlig tum

Älskar den där modellen av fälgar

Permalänk

Hej!

Detta triver jag med 300W inverteraren från Kjell och CO:

Nätagg Morex 60W
EPIA-M 933MHz
60GB Hårddisk
Extra ljudkort

Inte mycket men jag har belastat den bra och den har inte get vika ett dug och det bästa är att datorn inte startas om när man startar bilen! Det klarar att hålla igång allt med ca 10-11V som det är när startmotor drar.

MvH Johan

Visa signatur

Om man tar längre steg när man går sliter man inte ut skorna lika fort.

Permalänk
Medlem

Frågan är bara hur pass bra hårddisken klarar alla krafterna den kommer utsättas för...
Ett alternativ skulle kunna vara att köra med en compact flash till ide adapter vilken skulle eliminera alla rörliga delar fullständigt. Dyrare och mindre lagringsutrymme men dock högre driftssäkerhet. Mp3or och dyligt skulle ju gå att köra från cdskiva tex.

Bara en tanke.

Visa signatur

Oh. Uhm, look... if we built this large wooden badger...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe_
Frågan är bara hur pass bra hårddisken klarar alla krafterna den kommer utsättas för...
Ett alternativ skulle kunna vara att köra med en compact flash till ide adapter vilken skulle eliminera alla rörliga delar fullständigt. Dyrare och mindre lagringsutrymme men dock högre driftssäkerhet. Mp3or och dyligt skulle ju gå att köra från cdskiva tex.

Bara en tanke.

Köra från cd-skiva är inget alternativ då jag mister hela funktionen med datorn.

Då skulle jag lika gärna köpa en dvd till skärmen...

Håller på och bygger på en Hårddiskhållare nu med rejälgummiupphängning så får vi väl se hur länge den pallar

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa en sånn dör "ljud överförare" som du ztarduzt använde?

Visa signatur

Permalänk

Hej!

Jag funderade först på en hårddisk upphängning men det blev som ingenting, så jag bara satte fast hårddisken där den skulle sitta i lådan och det fungerar klockrent. Har kört "rally" och i en del härliga gupp och den har inte slutat läsa eller hoppat. Men sedan för man ju se hur längde den håller.

MvH Johan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ljudöverförare?

De va väl den där Johan som använde FM-Modulator heter det. Men det suger om man vill ha bra ljud.

Mvh

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk

Hej!

Japp jag kan INTE rekomendera FM-Modulator som suger om man bara ska spela lite högre en normalt plus att det går knappast att få ut basljud genom dem.

Så har du ingen AUX ingång på stereon köp då en ny stereo!

MvH Johan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan_grafstrom
Hej!

Japp jag kan INTE rekomendera FM-Modulator som suger om man bara ska spela lite högre en normalt plus att det går knappast att få ut basljud genom dem.

Så har du ingen AUX ingång på stereon köp då en ny stereo!

MvH Johan

Hör för mig ja sa nått liknande till dig förutm

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk

Man lär sig av sina misstag mer behöver jag nog inte säga

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst igenom hela tråden, det tog tid

Verkar som detta kommer bli riktigt snyggt
keep up the good work

och Btw, Skärmen han använder är en Touchscreen som kostade 2300:- (Frågades oändligt många gånger i tråden)

Permalänk
Medlem

han svarade ju oändligt många gånger på det oxå..

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Citat:

hur skall man göra om man inte har en touchscreen utan bara en 5" LCD skärm. Vilket är det bästa alternativet då? skall jag använda ett minitangetbord och en mus då eller? nån som har nått förslag?

Vet inte hur mycket meck det är men att använda en touchpad från en bärbar kanske kan vara en ide?

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?

Permalänk
Medlem

Jag undrar över lite grejjer här:

När du stänger av bilen, dör datorn då? Eller stänger den av sig själv?

Hur lång tid tar det för den att starta upp?
Säg bara du ska till närmaste kiosk, har den hunnit starta upp då äns?

Permalänk

ZtarDuzt får väl svara för sig men jag lägger in hur det är för mig ialla fall.
Jag har en brytare till ett relä som drar växelriktaren som driver datorn. Alltså kan jag har bilen avstäng men ända spela allt.
Från start till att musiken börjar spela ca 45 sekunder

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inte kommit så långt än så du får lita på johan

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem

ska det vara en "vanlig" hdd eller en usb.. för på vinter lär det ju bli ganska kallt i bilen.. kanske inte så bra för hdd.. men om du har en extern usb:are kan du ju lätt ta in den över natten... keep ut the good work

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

Har en vanlig Maxtor Diamond Plus 9 120gb 7200 rpm....

Klara -40 när den är avstängd och rekomenderad temp vid körning är +5 - +55*C

Så det är ingen fara så länge det är mer än +5 i bilen...

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt
Har en vanlig Maxtor Diamond Plus 9 120gb 7200 rpm....

Klara -40 när den är avstängd och rekomenderad temp vid körning är +5 - +55*C

Så det är ingen fara så länge det är mer än +5 i bilen...

En tanke bara. Det går kanske att montera en värmeslinga typ stolvärmen och en termometer runt HDD. Kör den en kort vända (tills det blir "lagom" varmt) innan du kör igång om det är svinkallt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Älskar den där modellen av fälgar

själv föredrar jag fäljar liknande dessa:

men smaken är som baken, luden som en kille sa när han var lite dragen på en fest

OnT: hörrö, fixa lite mer bilder nu ZtarDuzt

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

jag tvivlar på att det blir svalare än 5 grader i bilen.

iaf inte om den står i garage, men har man en dyr bil som kostar lite pengar så har man den stående i garage vintertid iaf skulle jag tippa på.

inte sett någon som har en ferrari som inte parkerar den i garage.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
jag tvivlar på att det blir svalare än 5 grader i bilen.

iaf inte om den står i garage, men har man en dyr bil som kostar lite pengar så har man den stående i garage vintertid iaf skulle jag tippa på.

inte sett någon som har en ferrari som inte parkerar den i garage.

Och sen tar man med sig garaget överallt man åker?

Permalänk
Medlem

Va fan tråden står stilla!?!? Kom igen nu din nästan 08:a börja bygga bilen och fotta bilder :p:p:p

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem

Jaa, kom igen en liten bild Höll du inte på med fästen till hddn? Skicka upp bild Jobbigt att behöva tjata, men det är skoj med bilder

Visa signatur

/ Tobbe