Permalänk

Elitemodd´s nya chassi

Hej

nu är jag i farten igen.Köpte en raidkub av en kille som jag håller på att göra om lite

Här kommer lite bilder!

Det här har jag tagit ut,det är 2 st 400w agg men ett styrkort å display,vet ej hur man får igång grejerna så jag tänkte sälja av paketet.

Här har jag gjort rent hus

Här testar jag en ny grej som jag aldrig testat förrut.Skall klä burken med zebra tyg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Zebra tyg. e du desperat eller?

Permalänk
Avstängd

hehe

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
Zebra tyg. e du desperat eller?

Öh va då?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vad heter chassiet? Vad päjjade du fört?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

Permalänk
Medlem

Jag gillar det

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grappo
Vad heter chassiet? Vad päjjade du fört?

Jag vet faktiskt inte vad det heter?

Gav 400:- kr för det

OBS tyget ser mycket bättre ut i verkligheten

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket cool Elitemodd, du är en klar insperation käla för mig och mitt ny startade projekt att bygga in min dator i Cd spelaren och gör den snygg osv.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

nice :>

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk

Din burk du byggde av två chassin blev jävligt fin, nu det senaste vettefan va du håller på med

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Din burk du byggde av två chassin blev jävligt fin, nu det senaste vettefan va du håller på med

Äh du får se den är ju inte klar än + att det ser faktiskt bättre ut i verkligheten:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Coolt vad heter datorn?

PiMpCuBe?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Coolt vad heter datorn?

PiMpCuBe?

nja????? Z-kub:rolleyes:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker att det var ett mycket snyggt och coolt chassi, du håller alltid hög standrard på din chassin!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Coolt

Ps: det heter zebratyg eller zebra-tyg, inte zebra tyg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Coolt

Ps: det heter zebratyg eller zebra-tyg, inte zebra tyg

och zebrakuben inte zebra kuben osv.. men låt oss inte hänga upp oss på smådetaljer det är chassit vi vill se när det blir färdigt!

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Nice! Blir nog fint fint.
F*n skulle tagit de feta server chassit från farsans jobb! Stort (enormt) server chassi, typ B,H,D 30,100,200 cm.
Moderkortet var ca 60*60cm 486, nu sörjer ja. Man skulle kunna sätta i ca 4 vanligt datorer i den.
Plats för ca 20 diskar om ja minns rätt, satt ett 700 W nätagg i också. Och jag tog bara tre 120 mm fläktar + en diskettstation haha dumma jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

varför skulle det heta zebra-tyg?
man kan inte klämma in bindestreck hur man vill!

btw, döp kuben till Zbox

Permalänk
Medlem

coool

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk

haha, ni klagar på zebratyget.. Någon som missade att Fronda lyckades "särskriva" tre stycken ord i en enda mening?

Verkar bli fint detdär! Himla bra pris du fick det för också! kolla bara vad 2x400W nätagg kostar... de är inte billiga direkt
Har inte spanat in "mera bilder" ännu.. men jag antar att det kommer flera updates?
[Edit] Kollade de andra bilderna... Det som jag funderade mest på var varför du envisades med att borra en massa små hål åt fläkten när de flesta det första de gör när de ser liknande hål sågar bort allt direkt för att få något luftflöde över huvud taget. Så varför envisades du med att ha det så? tycker det verkar ganska dumt
Aja, ett fint chassi om man gillar zebratyg var det ivf!

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Kommer det bli Vattenkylning i denna också?
Vart ifrån får du alla pengar till detta? det kan ju inte vara billigt....

Visa signatur

Permalänk

Han sa ju att han betalade 400:- för chassit? Jag vet inte vad du tycker, men jag tycker det är jäkligt billigt för en servercube + 2x400W nätagg.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Avstängd

Har han inte ett till över ?

Vad kan disaplyen visa?

Visa signatur

Permalänk

fan asså.. just ett sådant chassi jag vill ha ju!!

fast jag hade inte tagit Zebra tyg..

Jag hade tagit svart tyg, sedan gjort den så stabil att man kunnat sitta på den.
Även gjort så att den varit grymt ljuddämpad..

Du vet inte var man kan få tag i en sådan kub utan nätagg?

BTW: tycker den är snyggare än den var innan du började modda den iaf..

Permalänk
Medlem

Hmmm, tyckte att den var finare från början. Möjligtvis kunde man lackat den i en annan färg.

Annars ett bra jobb som vanligt

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk
Medlem

fyfan va fult me zebra tyg

Permalänk
Medlem

snälla förstör inte din "modding karriär" med att sätta zebratyg på, lovar det går o göra mycket finare grejer än sätta tyg på den.

men du gör som du vill

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

Det blir säkert jätte fint, strunta i vad alla andra muppar säger..

Permalänk
Medlem

Elitemodd soffa kanske e zebrafärgad... datorn måste ju matcha... hellre zebrafärg än babyblå eller jätterosa...

Hare bra, lycka till

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

Snyggt !