Nu får det vara nog!! Färdigmoddat chassi!!!

Permalänk
Medlem

Om man tänker lite på vad för målgrupp de riktar sig till med "färdigmoddade" chassin (vilket dumt uttryck förresten, det är ju inte moddat alls, varken färdigt eller efteråt, det är bara inte beige) så är det väl inte mycket att snacka om. Tänk när Xxx 14 år skall ha en tuff dator, han bor i stan i lägenhet och har alltså ingen verkstad, klart han köper ett "sketafränt djävulenchassi" och är kung i grannskapet i sisådär 11 minuter.

Jag tycker att det är kul med designade lådor, det betyder ju att vår hobby är såpass mycket att räkna med att företag inser att marknaden finns, sen att just detta chassit var otroligt fult och rätt patetiskt är en helt annan grej

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk

hmm förstår inte riktigt vad ni menar med moddade chassin?

Alltså bygga om sitt eget chassi så moddar man väll. Men likaväl som detta chassi är "moddat" lika mycket är mitt Orginal Chiftec Dragon Moddat. Alltså alla chassin ser ju olika ut och då kan man väll inte kalla detta moddat bara för det?

Lite svårt o förklara vad jag menar. Jag menar chassit ser ju ut så precis som mitt Chiftec ser ut när jag köpte det. Bara för där är lite mer grajer på detta så är det väll inte moddat?. Moddning är väll iallafall när man bygger om nått. Och dett chassi är väll inte ombyggt. Utan detta är orginal

Bara för man har en Fiat som är trimmad till 600 hk så kallar man inte Ferrari med 600 hk orginal trimmad.

Och det är ju ungefär som ni gör här.

Visst chassit var fult som stryk. Men jag vet inte om man kan kalla det "färdigmoddat". Man kan ju modda detta också om man vill.

Och som jag sa vissa vill köpa en Fiat o trimma. Medans andra köper en Ferrari. Beror ju på hur mycket man kan osv.

Men måste poängtera än en gång att just detta chassi var ju inte direkt snyggt.

Permalänk
Medlem

nej men då är det ju "färdigmoddat" alltså ingenting som är gjort av "oss". det som jag säger stämmer enligt dig.. ja en modd är en modifierad sak de flesta modieferar inte sitt moderkort då är det ju "färdigt moddat" eller hur va? eller om du har någonting att sätta emot ist för att bara säga "nee" så säg de

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem

jag ser fan inte vad det ska föreställa??? så dålig syn har jag inte

Visa signatur

1010011010

Permalänk

Det där får ju mitt Sweex med fönster och blå fläkt att känna sig stilrent, jag har ett "färdigmoddat" chassi från sweex, jag har stealthmoddat cd-enheterna och bytt fläkten i nät agget, jag köpte inte det för att det var häftigt med ett "moddat" chassi utan snarare för att det var billigt (400kr inkl nätagg) och att det ändå inte var (alltför) anskränligt at titta på.
Det där vill man ju bar spy på...

Visa signatur

Dator1: CM Stacker, Opteron 144@2,1Ghz, 512MB PC3200, 1600GB HD, PNY 6600GT 128Mb.
Dator2: Opteron 144@1,8Ghz, 1024MB PC3200, 160GB HD, 7800GT 256Mb
Server: P4 2,8Ghz, 512Mb RAM, 80Gb HD.

Permalänk

Warcraft chassi? heheh..= va fult

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem

Så roligt att läsa om folk som klagar så mycket på färdigmoddade chassin och att bara "fjortisar" köper dom. Får en att undra hur gamla dom är själva. Hursomhelst var detta chassi inte snyggt i mitt tycke, finns säkert nån som gör det och det är jag glad över.

Permalänk
Medlem

Jodå.. jag såg (hörde) en i datorsalen idag på skolan.. en som gav en annan råd.. kan tillägga att det var en -87:a .. Killen som skulle köpa dator sa typ "Kolla där är antec" sen sa den andra som gav han råd "NEJ du ska inte ha antec du ska ha RAIDMAX! Dom är fett snygga!" .. jojo

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Kanske skulle kunna tänka mig det men inte för det priset... hade det varit billigt så kanske man ahde köpt de men inte för över tusen spänn

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jodå.. jag såg (hörde) en i datorsalen idag på skolan.. en som gav en annan råd.. kan tillägga att det var en -87:a .. Killen som skulle köpa dator sa typ "Kolla där är antec" sen sa den andra som gav han råd "NEJ du ska inte ha antec du ska ha RAIDMAX! Dom är fett snygga!" .. jojo

Haha...dagens skratt..

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

uhmn ser inte något fel i färdig moddade chassing !
Har själv ett Raidmax Scorpio-868 m. fönster, Svart

Tycker det är nice som fan och det är inte bara fjortisar som köper det ffs är själv 17 år
men men smaken är som baken den är delad

Visa signatur

Goz!

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte kalla det moddat eftersom det inte är modifierat utan det är byggt så från första början.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Varför tjaffsa när ni vet vad fol menar med "färdigmoddat"?
Färdigmoddat är när det är massa krafs som endast är där av estetiska skäl, typ.

Sålänge man inte påstår att man gjort "moddarna" själv så är det bara att tuta och köra imho.

Permalänk
Medlem

En modifiering är en ändring. Det finns inget som heter "färdigmoddat".

Permalänk

"Färdigmoddat" är när ett företag köper in en låda som grund och sen sätter dit olika "Modds" som lite ccfl rör, fläktar, stora plastiga ytor som ska föreställa något ect.

Så det finns visst något som heter färdig moddat!!

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr
Perfekta lådan för lata gothare.

Tack där påstod du att vi inte har någon smak.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmoOdi

Tycker det är nice som fan och det är inte bara fjortisar som köper det ffs är själv 17 år

fjortis är en livsstil... inte åldern... så du kan vara 17 år och fjortis...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

hmpf
men det är ju inte bara såkallade " fjortisar" som köper det
jag köpte det för att jag tyckte det va snyggt och att jag hade brist på kunskap/verktyg/ork?
för att modda mitt gammla chassi

Visa signatur

Goz!

Permalänk
Medlem

hehe, jag jag sa inte att du var en fjortis, förstår inte hur du kunde tolka det som det. skrev ju bara att fjortis inte är en ålder... man måst inte vara 14 för att vara fjortis...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

det är ett otroligt smaklöst chassi...har än så länge inte sett ett enda snygg färdigmoddat chassi...det är väl bra att säga färdigmoddat oavsett om det är korrekt eller inte för då vet folk vad man pratar om...svårare än så är det inte...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n_
fjortis är en livsstil... inte åldern... så du kan vara 17 år och fjortis...

Det bästa jag har hört på lääänge..

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Så roligt att läsa om folk som klagar så mycket på färdigmoddade chassin och att bara "fjortisar" köper dom. Får en att undra hur gamla dom är själva. Hursomhelst var detta chassi inte snyggt i mitt tycke, finns säkert nån som gör det och det är jag glad över.

Precis som jag sagt hela tiden.. alla har hackat på Xaser chassina, folk inser aldrig att smaken är som baken, och att det finns folk som INTE vill modda. jag tycker personligen inte chassit var snyggt för 5öre, men det är MIN personliga åsikt, och jag säger inte att någon är fjortis för att dom gillar chassit....

Permalänk
Inaktiv

jag skulle kunna tänka mig att köpa det där bara för att vinna fulaste dator... =P

Permalänk

Värst vad det var populärt att ogilla såna här chassin plötsligt. Mainstreamfasoner, bah! Jag tror nog att många av de som klagar här inte har gjort ett dugg med sitt eget chassi.

Permalänk

Okej, nu kommer jag få svårt somna inatt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Fjortis är ingen livstil, det är en sjukdom som kan drabba alla i alla åldrar
den slår ut alla hjärnceller så man har två styckna kvar som konstant kolliderar med varandra, sen finns det den ultimata grejen att de varje morgon doppar huvudet i en burk med spackel och sen målar till lite ögonbryn.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Värst vad det var populärt att ogilla såna här chassin plötsligt. Mainstreamfasoner, bah! Jag tror nog att många av de som klagar här inte har gjort ett dugg med sitt eget chassi.

du kan ju kolla mina gallerier..... där hittar du mitt gamla projekt... kommer snart med mitt nya så fort jag fått hem mitt plexi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmoOdi

saken är ju den att du kan inte skylla på åldern, då "fjortis" inte är en ålder, utan ett ack så irriterande beteende...

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
du kan ju kolla mina gallerier..... där hittar du mitt gamla projekt... kommer snart med mitt nya så fort jag fått hem mitt plexi...

Jotack, det var mycket imponerande; ett målat standard meditower. Du höjer också seriositetsribban genom att måla kladdigt som bara den, samt måla satanistmotiv. Grattis, du blev just det perfekta exemplet på mitt tidigare påstående.

Permalänk
Medlem

Re: Nu får det vara nog!! Färdigmoddat chassi!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av overdose
Satt och surfade på komplett, och kolla vad jag kom över!
http://www.komplett.se/mlf/produkt/bilder/processed/250/12436...

Nu Får det väl ändå vara nog? Köper folk vekligen sånthär?
Skulle ni Seriöst kunna tänka er ha en sådan på bordet, golvet bredvid er?
Ser ju helt löjligt ut, speciellt när man inte har gjort det själv!

Länk till produckt sida: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=124366&cks=PRL

Varför ens skapa trådar om chassin du tycker är fula? Skaffa dig ett liv istället för att fråga dumma frågor. Klart som fan att det finns folk som tycker dom där lådorna är snygga och köper dom, varför tror du dom säljer såna?

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::