Permalänk
Medlem

Garanti efter 1 år?

Tjena,
Jag har ett Asus Ti4200-8X V9280 TD grafikkort som jag köpte våren förra året. Nu har kortet gått blivit kasst och hänger datorn varje gång man aktiverar tv-ut. Jag har testat det på 2 helt separata system och drivrutiner och vet att det är sönder.

Hur gör jag mer kortet nu? Någon som har koll på hur jag ska sköta det?

Tack
Adrian

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Hedersmedlem

Om du kan bevisa att felet har varit där sedan du fick det kan skall du få ett nytt/få det reparerat. Annars är det nog tyvärr rätt kört. Om du har tur så kanske Asus har gett mer än 1 års garanti.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

All ASUS VGA cards purchased after January 1st, 2001 will carry 3 year standard warranty services worldwide. One year limited warranty is given for purchase made prior to 2001.

Detta gäller under förutsättning att det är retail och inte OEM.
För fabriksgaranti får du själv kontakta Asus för RMA.

Maila dem och fråga rma@asus.com

Permalänk
Medlem

Tack.
Jag har nu släng iväg ett mail till ASUS och frågart hur vi ska sköta problemet.
Hur som helst man har väl 2 år garanti på elektornikprodukter enligt konsumentköplagen?

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

Nej du har inte 2-års garanti utan reklamationsrätt.
Du har rätt att reklamera en vara i upp till 2år.
Den stora skillnaden är att du måste bevisa att det är ett ursprungligt fel, att det fanns från början.
Och det är inte lätt alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
All ASUS VGA cards purchased after January 1st, 2001 will carry 3 year standard warranty services worldwide. One year limited warranty is given for purchase made prior to 2001.

Detta gäller under förutsättning att det är retail och inte OEM.
För fabriksgaranti får du själv kontakta Asus för RMA.

Maila dem och fråga rma@asus.com

Lycka till med att få svar ur dom!

Jag har i varje fall inte fått det ännu efter att detta har skrivits:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3285436...

Adrian:
kontakta köpstället, vill inte dom ha med kortet att göra be att få kontaktinfo till deras leverantör, för leverantörerna lämnar 3 år på asus vga till sina återförsäljare.

Permalänk
Medlem

3års garanti på Asus som sagt.

Om butiken krånglar så är det bara att vända sig till leverantören av Asus. Troligen www.gandalf.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
3års garanti på Asus som sagt.

Om butiken krånglar så är det bara att vända sig till leverantören av Asus. Troligen www.gandalf.se

Nää det finns många fler förutom gandalf, DafixXpand (dafix.se / asus.se), green.se, och smg.se + några till i både sverige och utomlands som butikerna beställer ifrån.

Så fråga butiken var dom har köpt det borde inköpsavdelningen kunna luska fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sampa
Nää det finns många fler förutom gandalf, DafixXpand (dafix.se / asus.se), green.se, och smg.se + några till i både sverige och utomlands som butikerna beställer ifrån.

Så fråga butiken var dom har köpt det borde inköpsavdelningen kunna luska fram.

Sanning.

Green brukar dock inte ha Asus på lager och SMG är ju ruskigt dyra och allmänt krångliga att ha och göra med.