Nu får det vara nog!! Färdigmoddat chassi!!!

Permalänk

Re: Re: Nu får det vara nog!! Färdigmoddat chassi!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Varför ens skapa trådar om chassin du tycker är fula? Skaffa dig ett liv istället för att fråga dumma frågor. Klart som fan att det finns folk som tycker dom där lådorna är snygga och köper dom, varför tror du dom säljer såna?

Varför skriva ett inlägg där du frågar om mina dumma och vill ha svar på en ännu dummare fråga, om jag har ett liv. Ja klart jag har ett liv, DATORN!

SERIÖST
Därför detta var så fult att jag inte kunde sluta irretera mej på det. Så jag skulle bara höra om det var jag som hadde dålig smak...

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Jotack, det var mycket imponerande; ett målat standard meditower. Du höjer också seriositetsribban genom att måla kladdigt som bara den, samt måla satanistmotiv. Grattis, du blev just det perfekta exemplet på mitt tidigare påstående.

vart ser du satanistmotiven?
det är ett ett pentagram ja det är det...
dessutom så vet du tydligen inte vad pentagramet betyder eftersom du anser att det är satanistmotiv.....
sedan kan har säga att det inte alls är ett dugg lkaddigt... kanske endast din skärm som har 2 kilo överflödigt flott på skärmen

Permalänk

Upp och ner vända pentagram är sataniska eller iallafall anses de det av allmänheten... likaså anses siffrorna 666 vara sataniska då du med hjälp av dem kommer att kunna räkna ut djävulens nummer.

Ser ut som en IBM PC som blivit lite hafsigt arbetad på...
Själv visar jag aldrig upp mina moddar då jag ser funktion över utseende som det viktigaste...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Upp och ner vända pentagram är sataniska eller iallafall anses de det av allmänheten... likaså anses siffrorna 666 vara sataniska då du med hjälp av dem kommer att kunna räkna ut djävulens nummer.

Ser ut som en IBM PC som blivit lite hafsigt arbetad på...
Själv visar jag aldrig upp mina moddar då jag ser funktion över utseende som det viktigaste...

om det ska vara ett riktigt pentagram som har satanistisk betydelse så ska det för det första vara ett gethuvud i det... eller så ska det ha siffrorna 555, 666 och 777 i den annars så har den ingen som helst satanistisk betydelse

ja... det var dessutom min absolut första modd på mitt gamla IBM-chassi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n_
Ärligt, varför klaga på färdigmoddade datorlådor och andra produkter? Finns personer som varken har tid, ork eller mod att göra något åt sina fula datorlådr och kan därför rätt så snabbt och väldigt enkelt köpa en färdig modifierad låda, köpa lite lysande fläktar och lysrör och voila! en snyggare dator, enligt de själva... Jag själv tycker det är kul att modifiera min dator, har inte skrivit nåt om det här på sweclockers än, av olika anledningar. Men det finns folk som inte tycker det är kul eller har verktyg m.m. för att utföra diverse modifikationer och därför köper en färdig produkt som är byggt av folk som kan. Istället för at försöka självo ch det slutar med att man har en trasig hårddisk eller vad man nu kan råka ut för.

Just det där chassit var lite över det vanliga, men någon måste ju vara först, eller hur?

Bra skrivet. Mycket bra. Slutsnackat om detta med "färdigmoddade" chassin tycker jag.

Visa signatur

[Processor] AMD XP Barton 2500+@3200+ | [Moderkort] ABIT NF7-S rev 2.0 | [RAM] 2x 256 TwinMOS 400 DDR | Gainward Gf4 ti4200 128 megs Golden, | [HDD] 80 gigs Western, 160 gigs Maxtor, 200 gig Maxtor x2 = 640 gig. |[Chassi] Neonlight

Permalänk
Medlem

jag skulle nog ta det.. om jag fick det a affären.
finns säkert non bra del man kan stoppa in i sitt egna chassi:P

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk
Medlem

finns säkert många cs 14isar som vill ha en sån...

Visa signatur

mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor

om det ska vara ett riktigt pentagram som har satanistisk betydelse så ska det för det första vara ett gethuvud i det... eller så ska det ha siffrorna 555, 666 och 777 i den annars så har den ingen som helst satanistisk betydelse

ja... det var dessutom min absolut första modd på mitt gamla IBM-chassi

Vad har 777 med satanism att göra då det är en Gudomlig siffra?

Vad som helst är bättre än IBM orginal

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haemi

Bra skrivet. Mycket bra. Slutsnackat om detta med "färdigmoddade" chassin tycker jag.

Ja, likaså alla färdiga chassin. Har man inte byggt den själv så ska vi inte prata om dem. Sen måste den vara skitnygg... snyggare och bättre gjord än vad de är när de kommer från fabriken annars är det inte lönt att diskutera dem.
Äh, vi kan lika gärna skrota moddningsdelen av forumet för de flesta pratar ändå om saker som jag inte är intresserad av

Visa signatur

Permalänk

Varför är det så svårt att få tag på 'vanliga' beiga chassin numer? Jag var tvungen att köpa mitt begagnat på dataprince. Roligare att köpa ett sånt billigt och modda upp det.

Permalänk
Medlem

förstår du inte varför det e så svårt o få tag i beiga chassin? design är otroligt viktigt, i vissa fall viktigare en funktion...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Hedersmedlem

Av nån lustig anledning så sätter många användare form framför funktion vilket i min mening är helt förkastligt.

Vem vill ha en låda av kass kvalitet, dålig passform, vassa kantar, uselt nätagg och dåligt med plats? Ingen antar jag... men smäll dit lite plexiglas (som antagligen inte ens är riktigt plexiglas), några halvdåliga fläktar med lysdioder i, ett par ccfl-rör i en icke-matchande färg och sen några fläktgaller som går att använda som visselpipa om man bara har tillräckligt med luftflöde genom dem. Då har du en försäljningssucce bara den har ett tillräckligt tufft namn och ett utseende som skulle få en person med någorlunda mogen smak att kräkas.

Jag har tre datorer nu varav två har chassin som är byggda för att vara funktionella vilket de verkligen är. Utseendet är vad jag vill beskriva som diskret och smakfullt. Egentligen spelar det ingen större roll eftersom man i normala fall inte ställer en 70cm hög fulltower på skrivbordet utan parkerar den in under skrivbordet och inte ser mycket av den.

Den tredje (och nyaste) lådan är nog mer tänkt att vara snygg (och billig...) Den fyller sin funktion, dvs att inrymma ett styck moderkort med tillhörande komponenter, ett nätagg, en CD och en hårddisk. Tyvärr så var det nån som inte tänkte igenom konstruktionen helt och hållet när lådan konstruerades eftersom det inte finns nån möjlighet att dra in kall luft i den.. Fronten är en solid (njäe... vek...) plastbit utan minsta lufthål i. Men med plats för fyra (!!) 80mm fläktar bakom. Inget vidare smart... men fronten är ju snygg i alla fall.
Skulle jag mot all förmodan få för mig att använda alla sex 3,5" platserna så skulle antagligen hårddiskarnas livslängd bli obetydligt kortare än ett studiebidrag hos en festande student.

Fram för användarvänliga, praktiska och snygga chassin. Dåliga chassin finns det får många nu, både fula och snygga. Alla är förvisso inte lika datorintresserade... men ingen förlorar något på att ha ett bra chassi.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Personligen föredrar jag funktion över form... vilket förklarar varför jag byggt in mitt fulltower i en ljudisolerad trälåda. Har lite kvar men har minskat ljudet till hälften iallafall...

Visa signatur

Permalänk

Men det finns ju faktiskt lådor som har en väldigt lyckad kombination av både form och funktion. Antec Lanboy tycker jag är ett bra exempel på det.

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk

Den nya sonatan då? herregud, tycker nya Lanboy:en är snyggare...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Vad har 777 med satanism att göra då det är en Gudomlig siffra?

Vad som helst är bättre än IBM orginal

777 ska finnas med i ett pentagram om det ska anses vara ett satanistiskt sådant
det har iaf jag lärt mig genom anton LaVey's bok om just djävulsdyrkan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Den nya sonatan då? herregud, tycker nya Lanboy:en är snyggare...

Var finns det bilder på den??

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

www.antec.com kanske? jag vet inte jag men jag satsar iaf på det =P

Permalänk

Kan inte hitta den!! Någon som kan ge vägledning?

Visa signatur

Permalänk

Antev P160 tror jag den heter, har inte mycket gemensamt med gamla Sonatan

Permalänk

Du kan typ inte bara lägga upp en bild på den?..hittar lixom inte den!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
777 ska finnas med i ett pentagram om det ska anses vara ett satanistiskt sådant
det har iaf jag lärt mig genom anton LaVey's bok om just djävulsdyrkan

Anton Lavey är ju verkligen världens mest pålitliga person ( http://www.churchofsatan.org/aslv.html )
Vem som helst som läser bibeln inser att 7: or aldrig kan vara sataniska.

Visa signatur

Permalänk

Har hittat en till bild, i större format, om någon är intresserad!

Och nej jag gjorde inte detta inlägget för att "bumpa" upp tråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm.. Orkar inte lägga mig i diskussionen då jag själv köpte ett Thermaltake chassi för att jag tyckte det var snyggt..... Men nu håller jag likförbannat på att modda ett Lian-Li PC-70 chassi.... men men... det var inte det jag skulle säga...

Utan det jag skulle säga var att nu när man såg den större bilden... om man håller för bilden på chassit strax ovanför "ögonen" på lådan så kan man nästan, med en smula fantasi.... oki rätt myckte fantasi, få det att likna en arg boxer.. man kanske kan klä in lådan i lite mjukt tyg och göra om det hela till en sur boxer med ett par girlanger hängandes ovanför sig...?

Eller....?... borde jag kanske gå o sova nu kanske....

Permalänk
Medlem

nää.. om det ska vara moddat ska man göra det själv.. håller på med ett plexichassi.. mitt enda problem just nu är hur jag ska få kanterna att se bra ut.. om man nu ska köpa färdigmoddat så ska det inte vara mer än kanske ett fönster å en lysande fläkt, som Antec Plusview

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av overdose
Har hittat en till bild, i större format, om någon är intresserad!

http://www.performance-pcs.com/catalog/images/MinotaurB_1.jpg

Och nej jag gjorde inte detta inlägget för att "bumpa" upp tråden

Det ser ju inte precis bättre ut nu när man fått en större bild på den...
Verkar vara någon inom designteamet som inte tänkt ordentligt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den ser väldigt glansig ut, riktigt mumsig om jag hadde sluppit allt trams.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en "diabolic blood red 400w" idag...samt moderkort och minne...

*tycker lådan är flashig*

mycket schysst att den är glansig oxå...men hur fan får jag min dvd-brännare att bli glansig???

Hjälp?

Visa signatur

Dator 1:Acer Aspire 8940G, Intel Core i7, 4gb DDR3, 1tbHD, Geforce gt240m, BluRay Brännare, Windows 7 64bit.
Dator 2:Apeivia X-cruiser, Hiper 580w Nätagg, Intel Core2Duo 2,4ghz,Geforce 8800GTX 768mb, 2048mb Ram CL5, Samsung 250gb, Samsung 500gb,Windows Vista Ultimate 32bit.

Permalänk
Proffsmoddare

Tycker personligan att det får va nog med "gnäll på lådan trådar"

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Tycker personligen att det får vara nog med "gnäll på tråden"-inlägg.

Seriöst, särskilt som det är en sån här låda. Den har ju två bizarra dildosar på sidan!
Ingen person med smak kan väl vilja ha den?

EDIT:
Varför har de krossat en katt under den?! Ser ut som en klassisk platt katt scen från tecknad film...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker personligen att det får vara nog med "gnäll på tråden"-inlägg.

Seriöst, särskilt som det är en sån här låda. Den har ju två bizarra dildosar på sidan!
Ingen person med smak kan väl vilja ha den?

EDIT:
Varför har de krossat en katt under den?! Ser ut som en klassisk platt katt scen från tecknad film...

Det kanske inte är en katt. Det kanske är ...en demon!!!