Permalänk

Dr.Divx

Jag håller på att prova dr.divx som codar om filmer till divx direkt och jag undrar om någonn annan har provat på progen som kan det där med att göra film och kan skriva lite synpukter på progen...

http://www.divx.com/divx/drdivx/

Permalänk
Medlem

Vilka filformat gör den om?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det var inte många som hade provat den...jaha då får jag brätta lite hur det har gått för mig...jag spelar in film från tv på vcd format och dessa har jag sedan formaterat genom drdivx till divx direkt och jag måste säga att efter 5 filmer så funkar det bra....det är bara lite sämre kvalite men knappt sebart på en tv...synd att man bara har en 650 duran prolle att convatera med...

Permalänk
Medlem

650 duran prolle
Vad betyder det?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

A_K: Jag hade bråttom och orkade inte kolla...
Delight: AMD Duron @ 650 Mhz - Processor

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

oki. tax

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Utan att gå in på detajer så har jag de senaste dagarna testat:

Auto Gordian Knot (AutoGK)
Vidomi
Dr. Divx

..och kan bara säga det att Dr Divx är vinnaren i och med ett mycket simpelt program som ger bra resultat, även om den missar "target size" något (ville ha 2x702 MB, fick 707+683 MB filer).

Open Source är bra, men vill man ha något som fungerar så är komersiella program för det mesta att lita på.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Usch, Dr Divx tycker jag inte om. Tacka Vare Virtual Dub, där pillar man med det mesta och man vet hela tiden vad fan det är som händer.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Å andra sidan så är Virtual Dub lite svårt att lära sig jämfört med dr divx jag föredrar dock också virtual dub (animeencoder) ^_^

Permalänk
Medlem

Jag har också testat Dr. DiVX och det funkar ypperligt. Dock så föredrar jag XViD, men eftersom jag inte är kung på video-konvertering så har jag fortfarande inte lyckats klura ut hur fasen man gör 2-pass XViD med virtualdub.

Är det någon som vet ett liknande program som Dr. DiVX fast för XViD, eller kanske har nån nybörjar guide för XViD 2-pass med virtualdub (Jag spelar med huffyv med TV-Kort)?

/Tobbe

Permalänk
Medlem

Det finns ju vad jag en del Frontends till Virtual Dub för de som inte orkar sätta sig in i det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

2 år senare...

Vad har hänt på hemma-kodar fronten? Just nu sitter jag och mixtrar med inspelad film i Nero.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se