Permalänk
Medlem

hmmz - det funkar inte

Visa signatur

tycker jag

Permalänk
Inaktiv

Nä, servern är fortfarande inte uppe... Den är fixad, nu väntar vi bara på att min slöe bror ska sparka igång den igen.

Kan för övrigt meddela att databasen är intakt!

Permalänk
Medlem

Sidan funkar aldrig när jag försöker =(

Permalänk
Inaktiv

Så bra att ni läser mina inlägg :rollleyes:

Permalänk
Medlem

jag tycker du är ganska dum i huvudet raniz, eftersom sidan har varit nere i flera månader, och du tror att den funkar

Permalänk
Inaktiv
Citat:

jag tycker du är ganska dum i huvudet raniz, eftersom sidan har varit nere i flera månader, och du tror att den funkar

Citat:

Nä, servern är fortfarande inte uppe... Den är fixad, nu väntar vi bara på att min slöe bror ska sparka igång den igen.

Kan för övrigt meddela att databasen är intakt!

Man kan ju undra vem det är som är dum i huduvet... Den första meningen visar ju verkligen att jag tror att sidan är uppe och fungerar...

Permalänk

Jobbig bror du verkar ha., undrar varför man inte vill köra linux på en server..

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen som känner till nån annan bra sida tills raniz sida är uppe igen?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbegripable
Jobbig bror du verkar ha., undrar varför man inte vill köra linux på en server..

Han måste ju lära sig Linux om jag lägger in det på den, skulle han vilja ändra något så är det ju inte säkert att jag finns till hands och kan guida honom. Och han anser sig inte ha tid att lära sig det

Om det blir så att jag får jobb i GBG och kan flytta dit så kan jag nästan garantera att det blir Linux på servern, då jag isf kommer att bo hos honom

Permalänk
Avstängd

Servern har inte vart uppe de senaste 20 gånger jag försökt :S

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Inaktiv

*suck*

Min bror sa något om att sparka igång servern på onsdag när han kommer hem ifrån sin kortsemester... Hoppas att han håller det så ni slipper skriva fler onödiga inlägg där ni konstaterar samma sak som jag talat om för många gånger :/

Permalänk
Medlem

om han inte kommer hem får du fan slå honom nästa gång

Permalänk
Inaktiv

Kan meddela att server nu är uppe och att databasen nu ska fungera igen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz
Kan meddela att server nu är uppe och att databasen nu ska fungera igen!

Jag kommer inte in på sidan =(

Permalänk
Medlem

Inte för att klaga men det är inte ofta sidan funkar..

Permalänk
Medlem

sidan fungerar aldrig, fan ta bort den här tråden..

Permalänk
Medlem

den funkar inte nu igen ta bort klistret

Permalänk
Inaktiv

Det verkar vara ett DNS-fel, ocdb.no-ip.com pekar inte rätt...

Medans jag fixar detta så kan ni använda:
http://raneland.no-ip.com/raniz/klockningsdatabas

redigering: Av nån lustig anledning så har ocdb.no-ip.com tagits bort från mitt konto på no-ip.com :roll:
Men det ska vara fixat nu.

Permalänk
Medlem

Milyn Geforce Fx4 5600 10/325 10/670 3150/21.8
hmmm moget?
taget från sidan kan det inte finnas nån typ bevakning har inte läst allt i denna tråd :,(

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Tjenare,

Tycker att det är lite dum att om man har klockat från 1000Mhz till 2100 Mhz så borde istället stå att man har klockat till 210% och inte 110%, 2,1 *1000Mhz = 2100GHz. Jag kan tänka mig att du har tänkt nått i banorna att standard, oklockat, är 0% o.s.v......
En liten kommentar till, det funkar inte så bra att sortera ett moderkort och modell o.s.v med Opera...

/Joakim

Visa signatur

P4 3,2E GHz | Asus P4P800 SE | 2*256MB PC3200 | Gigabyte 3D Rocket Pro Cooler| Sapphire Radeon 9800PRO@XT ,VF700-Cu | Maxtor 200GB 8Mb S-ATA |Aopen A600A - 350W | Logitech MX 1000 | Sony SMD-HS74P/S|
Powerbook 12" | 1,5GHz | 512MB ram | 60GB HDD | DVD/CD-RW combo |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nithlon
Milyn Geforce Fx4 5600 10/325 10/670 3150/21.8
hmmm moget?
taget från sidan kan det inte finnas nån typ bevakning har inte läst allt i denna tråd :,(

Modereringen av sidan sköts precis så som du har gjort nu, rapportera till mig så fixar jag det!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Margell

Tjenare,

Tycker att det är lite dum att om man har klockat från 1000Mhz till 2100 Mhz så borde istället stå att man har klockat till 210% och inte 110%, 2,1 *1000Mhz = 2100GHz. Jag kan tänka mig att du har tänkt nått i banorna att standard, oklockat, är 0% o.s.v......
En liten kommentar till, det funkar inte så bra att sortera ett moderkort och modell o.s.v med Opera...

/Joakim

Korrekt, jag räknar överklockningen i procent, inte förhållandet mellan standard och överklockat.

Vad är det som felar i Opera?

Permalänk
Medlem

Bah, jag var borttagen ur ditt register :\
Har för mej att jag var en av de första att lägga in resultat i på din sida.. (min celeron 566 bl a)

Jaja, jag lade in den igen, återkommer när jag nått max med min xp2500+

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Inaktiv

När la du in dig?

Jag skrev ju om sidan för ett bra tag sen, och då fick alla regga om sig.

Permalänk
Medlem

Mja det var nog innan du gjorde om sidan, för den såg inte ut som den gör nu

Jag lyckades inte komma över 2490 MHz med min 2500+ barton nu :<
men jag reggar det i databasen

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Går inte att starta sidan. Fel:
The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.

Open the Web site home page, and then look for links to the information you want.
If you believe you should be able to view this directory or page, please contact the Web site administrator by using the e-mail address or phone number listed on the Web site home page.
10060 - Connection timeout
Internet Security and Acceleration Server

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

tokseg sida, annars var det bra. ska leta efter lite buggar (SQL-injections och dyl).

EDIT:
hmm, verkar inte komma in längre. Du kanske borde köra med en DynDns-klient?

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Medlem

alltså jag brukar inte wajna.. men va fan..

//Kes

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk
Medlem

du jävlet seg server jag har vänta i 5min den o den har inte kommit fram!!!!!

Visa signatur

CPU: AMD 64 4000+ | Moderkort: MSI K8T NEO2 FIR | RAM: 1536mb | HD: maxtro 200GB x 2 | GraFikort: ATI x850xt | Med!a: nec dvd+RW | Nätvarkort: D-Link DGE-528T 10/100/1000 Mbps | Skärm: tft 21" | Mus: Razer Diamondback Magma | Musmatta: Razer eXac

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag tröttnat på windows... Ska göra mitt bästa för att få ordning på den, men jag kommer inte att lägga ner alldeles för mycket tid på den eftersom jag ska flytta snart.

Men efter flytten så kommer jag att lägga in Linux på burken!

Red:
Tröttnade på servern och håller på att lägga in linux på den nu
Tills vidare så får min burk agera server... Men var beredda på att jag kommer lägga apache på väldigt låg prioritet, speciellt om jag ska ut och lira på nätet

Permalänk
Medlem

funkar inte?