Permalänk
Medlem

Datorn seg, inte spyware, inte virus.

Det är som så att min dator går oroväckande segt. En uppstart tar någon minut för långt tid och att starta program brukar den inte heller vara allt för förtjust i.

Hårdvaran är som följer;

AMD T-bird 1200mhz
Abit Kt7 133 moderkort
Kingstone 512 sdram.
GeForce 4 Ti4200
plus något gammalt ljudkort.

Körde både spybot search and destroy och Ad-aware för några dagar sedan. Ingen skillnad. Ska prova igen nu, men jag betvivlar att något händer.

Eftersom att jag ska på "Lan-party" idag, så vore det trevligt om datorn var respektabel.

Permalänk
Inaktiv

Har du några program som kazaa icke fri från reklam? dvs lägger in program spywares typ. Och man blir inte av med dom förrän du avinstallerar programmet som gett dig det.

Vissa codec installationer har dessa spywares också, det brukar alltid stå i license som man alldrig orkar läsa.

Kolla enhetshanteraren, standard brukar kanske vara runt ca:30processer med virus program installerat.

Använd regedit och sök reda på suspekta program som kan köras i bakgrunden genom enhetshanteraren.

Töm alla temp files, %temp% i kör för att komma direkt till temp för profile. Sen kan du ställa in så allting töms på utloggning av windows.

Permalänk
Medlem

Defragmentera hårddisken!

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem

Jag kör inte kazaa eller liknande p2p-program. Jag använder mig inte av codecs över huvud taget, kör med Mplayer. Under enhetshanteraren körs bara processer som ska vara där. Jag har valt att bara starta miranda under autostartsjoxet i msconfig.

Vars ställer jag in att temp töms vid utloggning? I registret eller?

Kahane, räcker det om jag defragmenterar hårddisken som windows ligger på?

Permalänk
Medlem

Om du har Norton AV, kolla så att du inte har en massa gamla skannade filer som ligger i nån mapp och segar ner. Prova också att stänga ner program i enhetshanteraren och kolla om Datorn blir piggare.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

kolla om du har smsc.exe

Visa signatur

2500+@3200 EPoX 8rda3i, 1024mb corsair original pc3200, LeadTek 6600GT

Permalänk
Inaktiv

Internet Alternativ - Avancerat - Säkerhet - För internet temp files.

Haru norton protect bin, så ställ in så han ska slänga skräp på en gång efter att du tryckt ja, istället för att lagra dom även fast du slängt.

Permalänk
Medlem

motsvarande i mozilla firebird?

Permalänk
Medlem

I princip räcker det att defragmentera systemdisken, men om du kör spel som ligger på andra hårddiskar bör du defragmentera även dessa (om det nu behövs).

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem

många program och lite hårddisk utrymme på c: gör dator väligt seg

Permalänk
Medlem

Hur har det gått?

Visa signatur