Permalänk
Avstängd

Ny mobil till flickan. k700,6230,e700

Jepp flickan ska köpa en ny mobil nu.
Hon kommer ta den med abb.

Det står som det ser ut mellan:
Nokia 6230
SE K700i
Samsung E700

Hon vill ha kamera
hyfsat storlek
Snabba menyer,snabbt sms skrivande. Alltså inga sega fördröjningar.

Som jag kan göra en snabb sammanfattning så ser det ut såhär:

6230: +Bra storlek,snygg,minneskort,det faktum att det är nokia(sms snabbhet,menyerna brukar vara snabba),vga kamera?
-Liten skärm

K700i:
+stor skärm,hyfsad storlek,vga kamera(med panorama)
Hyfsat stort minne som standard
-"fulare" än dom andra, hur är snabbheten på sms,menyhastighet? segar den?, inget minneskort.

E700:
+Snyggaste,storleken,vga kamera

-Vad jag sett så är fonten stor som sören i e700,tråkiga menyer,
snabbhet = ??, saknar funktioner som dom andra gör.

Vad kan ni skjuta in med som gör att det blir enklare att välja?

Hon vill alltså ha en hyfsat storlek,kamera,snabb telefon,BRA sms funktion och i denna prisklassen dessa alla ligger i.

Mvh Jimmie.

Permalänk
Medlem

Tjejer... dem bryr sig inte jättemycket mer om funktioner mer än sms, kamera och att den är snygg och tjejig! För henne tycker jag helt klart att hon ska ta E700, passar fint.

Dessutom finns det en E710 nu, ta en titt på den, den har dock inte den vackra blåa färgen, men ändå tuff... Det är samma som E700 i övrigt bara att E710 har lampa (blixt som dem så gärna kallar det).

E700 är ju också den bästa kameratelefonen jämfört med dem andra.

Så behöver hon inte bluetooth och radio så tycker jag att E700/E710 är en pangtelefon!

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Jag kolla lite på Nokia 6230 hos grannen igår.
vi jämförde kamerorna o kunde konstatera att överlag var SE k700
bättre på den delen.

enligt min åsikt har k700 betydligt snyggare menyer än nokians.
det är inget som går slött i k700. den är väldigt snabb.
jag är van vid nokia så det tog ett tag innan jag lärt mig SE's smsande.
Men nu går det som på räls det med. funkar typ lika dant som nokian.
bara några små avvikelser men det är inget som stör längre.

minnet är väl det enda negativa som jag sett, än så länge.
ska man inte använda den som mp3 spelare funkar det ju.
ljudet är bra, radion är bra.

så jag skulle helt klart rekommendera SE k700.
Den har dessutom fler roliga kamerainställningar än panorama
Grannen som inte gillar SE blev faktiskt imponerad!

Permalänk
Avstängd

Tackar för synpunkterna än så länge.
Kommit fram till lite smått med henne sedan jag skrev detta

E700 är nog den snyggaste men den har inte tri-band såg jag nu.
Hon ska till usa bland annat om 1 månad och då vill hon ha en lur som går att ringa med.
Så antagligen faller den bort.
Plus att jag såg att den inte hade textigenkänning.

Så nu står det mest mellan K700 och 6230.
Svårt val dock.
6230 är en kompakt lur som har allt, synd på 128x128 skärm dock.
K700 är inte direkt en design som varken hon eller jag gillar men jag vet att luren är en bra telefon.

Någon som vet hur länge man kan spela mp3 på en 6230? hon har en mp3 spelare på 256mb nu så om man kunde sälja den och använda 6230 som mp3 spelare så hade hon tjänat in en del pengar på telefonen. Såg dock att man bara kunde använda headset som hörlurar, det var ju lite jobbigt dock

Bra att höra dock att dom är ungefär lika i snabbhet.

Edit: Har k700 mophun fortfarande? eller är det bara java som gäller i spel,program väg?..

Permalänk
Medlem

har själv en k700 och blev överraskad av snabbheten när man skriver sms och även när man bläddrar i menyer... har haft en t39 innan och den gick jättesegt att skriva sms med men med k700 blir det inga fördröjningar alls... det enda man kan märka är att ibland kan telefonen tänka till lite extra om man går in i en meny, men det är inte så ofta och i övrigt så går det skitsnabbt att navigera (nästan för snabbt ibland ) så det stör inte

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk

lätt en e700 till henne. hur länge ska hon va i usa? om det är en el. två veckor kan hon väl klara sig utan mobil tills hon kommer hem. Annars tycker jag hon ska ha en 6230 eftersom den är rätt fräck.

Men jag skulle självklart tagit en k700 ifall det var jag som skulle använda mobilen. Gå in i ne affär och tjänn på lurarna så får hon bestämma själv.

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Avstängd

Får väll åka ner och se om dom har några äkta exemplar som man får prova.
Prova plastmodellerna är värdelöst

Permalänk
Medlem

Ta bara ingen K700 med Vodafone Live, då funkar inte mp3or som ringsignaler. Jag (farsan) gjorde det misstaget, men ja ska få byta den till en olåst imorrn.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Så nu står det mest mellan K700 och 6230.
Svårt val dock.
6230 är en kompakt lur som har allt, synd på 128x128 skärm dock.
K700 är inte direkt en design som varken hon eller jag gillar men jag vet att luren är en bra telefon.

Någon som vet hur länge man kan spela mp3 på en 6230? hon har en mp3 spelare på 256mb nu så om man kunde sälja den och använda 6230 som mp3 spelare så hade hon tjänat in en del pengar på telefonen. Såg dock att man bara kunde använda headset som hörlurar, det var ju lite jobbigt dock

Man kan spela 8-10h MP3 på 6230:n, att man bara kan använda headsetet är inget större problem tycker jag, det är ett hyfsat stereoheadset som följer med.

Permalänk
Medlem

Kan dock säga att jag tycker att 6230:ns bilder är mycket bättre än E700, men dock kanske inte K700, men 6230 har både radio/mp3 och en hygglig kamera, dock att den är liten, smidig. Liten skärm, men man uppfattar den som stor när man ser den. (Hög upplösning?!) Kanske inte nu större än k700 dock. Men den duger iaf. Är super nöjd med min.

Permalänk
Avstängd

mp3 spelar tiden låter rätt bra..
Så det inte var typ 3-4 h
hennes mp3 spelare varar ungefär 10-12 h så det låter ju helt ok.

Nåja vi ska känna på dom imorgon om någon har dom "riktiga" och inte taiwan plastmodeller

Edit:: Vad har igentligen k700 för display? på deras hemsida står både LCD och tft?.. kan dom inte bestämma sig?

och den har 41mb minne va? för på typ siba etc står 32mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Edit:: Vad har igentligen k700 för display? på deras hemsida står både LCD och tft?.. kan dom inte bestämma sig?

Det ena utesluter inte det andra.. TFT är en teknik för att bygga LCD skärmar.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crose
Det ena utesluter inte det andra.. TFT är en teknik för att bygga LCD skärmar.

aah ok
Blev lite konfunderad där

Permalänk
Medlem

Jo K700 har 41 mb minne. Jag tror dock inte att det är någon bra idé att ersätta mp3-spelaren med en mobiltelefon. Det kommer enbart att sluta med att det inte finns batteri när man väl måste ringa.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

För mig del så riktar det mer åt K700 om jag väljer den själv.. Nu är jag dock inte en tjej ..
Tror nog det lutar mer åt E710 eller K700. Men 6210 tror jag nog inte jag rikgit på.

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

k700 helt klart!!!

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Såg dock att man bara kunde använda headset som hörlurar, det var ju lite jobbigt dock

Du behöver verkligen inte använda headset för att lyssna MP3...
man kan lyssna direkt från högtalaren.

Bara för radion behöver man ha headset.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Tackar för synpunkterna än så länge.
Kommit fram till lite smått med henne sedan jag skrev detta

E700 är nog den snyggaste men den har inte tri-band såg jag nu.
Hon ska till usa bland annat om 1 månad och då vill hon ha en lur som går att ringa med.
Så antagligen faller den bort.
Plus att jag såg att den inte hade textigenkänning.

E700 utan textigenkänning??? Är det T9 vi pratar om så funkar den prima på min E700 iaf. Sett till design och kamera (personlig uppfattning) vinner den ju lätt. Menyn funkar perfekt också efter lite träning. Men ska man väga in saker som blåtand, triband mm så får du väl ta den telefon som har dem funktioner du absolut måste ha.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

E710 vs E700

710:an har videoinspelning, koppla bild till vem som ringer, lampa till kameran och att den levereas med dubbla batterier och att den bara kommer finnas i en begränsad upplaga.

Max 128mb minna i 6230 enligt nokia själva. (finns 256mb mmc kort, men har ej kunnat prova själv)

Visa signatur

P4/775 @ 3.2ghz | 1gb ram | 2x160gb SATA raid0 | Geforce 6600GT | Nec DVDR-3500 | 19" BenQ | Logitech DiNovo

Permalänk
Medlem

Angående vilken mobil du ska ha, jag har haft båda.....båda har sina ljusa sidor!

Nokia:
+Liten o smidig
+Snygg
+MINNET!

-Liten display (kan störa vissa, inte dock mig)
-Sämre batterietid än K700i

K700:
+Snabba menyer och framförallt snygga (kan byta teman)
+Batterietiden
+Kameran är bra

-Klumpig (o ganska ful enligt mig)
-MINNET!

Jag har som sagt haft båda, hade till en början en 6230 o var kanonnöjd men sen kom K700i och eftersom jag jobbar på Ericsson så blev det en sånn när den släpptes. Nokian såldes o K700i köptes in, var till en början nöjd....telefonen är grym, iaf insidan men jag störde mig på att den är klumpig (enligt mig). Och minnet räcker inte nånstans om du vill ha den som mp3-spelare.....
Nu har jag dock sålt min K700i och ska köpa en 6230 igen heheh, var mer nöjd me den! Fanns inget som var dåligt i den luren.
Kameran är bättre i K700i, riktigt bra faktiskt! Ljudet är bra i båda, kanonbra faktiskt!

Så prova båda lite grann o så tar du den du gillar mest.

Det är inte så konstigt att båda fått samma betyg på Mobil.se test!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

k700

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk

Nån som vet om man inte kan ha Mp3or som ringsignaler med Vodafone Live? Det är ju halva nöjet : )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad jag har läst så ska det inte gå att ha MP3 som ringsignal på en K700 med vodafone live

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

K700an tveklöst. Bättre kamera än E700. Nokian kan du dissa. Du kan läsa fler trådar där jag skrivit om E700an och den är enligt mig ett bottennapp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Corrado]
Nån som vet om man inte kan ha Mp3or som ringsignaler med Vodafone Live? Det är ju halva nöjet : )

Nej det kan man inte i dagsläget, men många kunder har varit jävligt sura på Voda så dom håller på med en ny FW som ska tillåta det.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Nej det kan man inte i dagsläget, men många kunder har varit jävligt sura på Voda så dom håller på med en ny FW som ska tillåta det.

Får man fråga varför man från början spärrat den funktionen?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Young_Newbie
Får man fråga varför man från början spärrat den funktionen?

Av den enkla anledningen att dom är snikna och vill att folk ska tanka hem mp3or från vodafones live-portal som man betalar för. Troligtvis vill dom dessutom att man ska tanka via wap så man får slanta upp ännu mer. Mig veterligen har ja inte ens sett nåra mp3s där iofs..

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

K700

Köpte en sån idag och är grymmt nöjd. Har allt man kan tänkas behöva och lite till (om man bortser från minnet) )