Permalänk
Medlem

Hittar inte kameran i "den här datorn"

Kameran är av typen avantdc330

I manualen står det att man inte behöver installera usb-drivers då man har windows ME. Så detta har jag inte gjort.

Inget program för att föra över filer från kameran medföljde. (Finns det freewares av sådanna program som stödjer denna kamera?)

Alltså måste man få upp kameran i den här datorn. Men den dyker inte upp som den ska när man följer anvsiningarna vilka enbart är:

Anslut kameran via usb-kontakten.

Tryck igång kameran.

Så fort man ansluter kameran till datorn så kommer det upp "establishing connection" på kameran. Vilket tyder på att den faktiskt får kontakt med datorn och att usb-portarna funkar/är aktiverade.

Så någon som har en aning hur jag gör för att få kameran att dyka upp i den här datorn.

Eller någon som har en annan idé på hur man kan föra över filerna.

Permalänk

Har samma "fenomen" med min Logitech QuickCam Express i Windows 2000, men det kanske ska vara så.

Permalänk
Medlem

.-.

Allvarligt ingen som vet hur man ska komma runt detta problem och lägga inbilderna?

Permalänk
Medlem

Testa med mjukvaran som följer med?

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem

Bara för att det står establishing connection betyder ju inte att anslutningen fungerar utan att kameran FÖRSÖKER få en anslutning.
Är du helt säker på att dina USB kontakter i datorn fungerar?

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk

På min digitalkamera så funkar den inte om man först kopplar i sladden och sen sätter på den.
Starta först, koppla i sen.
Antar iof att du redan testat det.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk

Antar att du fått kameran att funka nu, men andra kanske har problem
Kolla i "Den här datorn":

Kameran är i det här fallet "BILDER". Högerklicka på den och välj Egenskaper, så får du upp en ruta, välj fliken Spela upp automatiskt:

Sedan i rullgardinen välj bilder och välj att den ska föra över dom till datorn. Så gör man med min kamera om man vill att den ska överföra bilderna automatiskt, hojta bara till om det inte funkar

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?