Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med LCD!

Jag har en problem med min LCD.. Det är en 20 * 4, och köpt från factronics. Problemet är att LCD'n inte visar det jag "säger" åt den att visa, den visar bara en massa skit. En massa nuffror och tecken... Vet ej vad jag har gjort fel. Antagligen fel koppling, men vet inte riktigt var jag har kopplat fel, eller om det är programmens fel.

Ursäkta bildkvaliten, Det är tagen med en polares mobil..

Visa signatur

Moderkort: Asus P4S8X-X, Processor: Intel Celeron 2,6 Ghz, Minne: 512 mb Twinmos, HDD: 90Gig Grafikkort: Ati Radeon 9800PRO 128mb 420/360

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte hjälpa dig för jag har åxå problem med min likadana lcd. Fast min visar inte ett skit, bara helt blå hela tiden. Har du installerat PortIO och ändrat till EPP i bios ?

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

har allfal installerat PortIO men har inte ändrat någe i BIOS, men jag har haft en 20 * 2 LCD förut. Och den funkade helt utmärkt.

Visa signatur

Moderkort: Asus P4S8X-X, Processor: Intel Celeron 2,6 Ghz, Minne: 512 mb Twinmos, HDD: 90Gig Grafikkort: Ati Radeon 9800PRO 128mb 420/360

Permalänk
Medlem

för lång kabel? kassa lödningar?

Permalänk
Medlem

hmm, kan det verkligen bero på långa kablar. Men det är antagligen kassa lödningar, för jag satt fasst alla potentiometrar och resistorerna på en "bricka" och drog tenn imellan dom..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kassa lödningar tror jag!
Det blev massa roliga fula tecken på min polares lcd när vi hade fellött lite