Permalänk
Medlem

Ni som har gjort LCD (titta hit)

MÅSTE få veta HUR hylsdonet och LCD:n ska vara vända när man löder, för schemat från fractronics är kasst. Och d finns ingen märkning på min 4*20 lcd.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

kolla om det inte står några nummer på kontakterna på kopplingschemat. Det borde vara numrerat på kontakten från 1-25

edit: annars kan du ju kolla här så kanske du får svar

Visa signatur

[u]CPU:[/u] AMD 64 3200+ [u]Mobo:[/u] MSI K8N NEO Platinum [u]Minne:[/u] 2x512mb Micron PC3500 433mhz DDR [u]Grafikkort:[/u] ATI Radeon 9800 Pro [u]Ljudkort:[/u] Soundblaster Audigy 2 ZS [u]HD:[/u] Maxtor 160GB 7200rpm SATA

Permalänk
Medlem

På lcdn står där en liten etta i ena änden av raden med kopplingar.. se när det bara att räkna neråt..

de ha satt symbolen för d-subben lite konstigt, men man får läsa på den och hitta de små siffrorna som står vid varje pinne och så börja från ett där också..

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Då har jag alltså lött rätt. Då måste d vara nått problem med IO porten när den inte vill funka.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

Vilket program använder du när du testar?, du har väll inte glömt att installera portI/O eller port95 eller vad det nu heter?

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Nä d har jag installerat, och jaLCD å LCD-Smartie men den är helt död. Lyser bara blått åsså kan jag ställa ljus å konttrast med pottarna ????????????????????

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mm. vrid bara på "poteniometrarna".

Visa signatur

Moderkort: Asus P4S8X-X, Processor: Intel Celeron 2,6 Ghz, Minne: 512 mb Twinmos, HDD: 90Gig Grafikkort: Ati Radeon 9800PRO 128mb 420/360

Permalänk
Medlem

Ja nog vet jag d, men informationen från datorn kommer sig inte ut till lcd:n !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men när du startar lcdn, får du två vita streck då?

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Två, fyra eller inga beronde på hur pottarna vrids.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Offtopic
Rekan_83 fin dator föruto,m Grafikkortet

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Du ska få fram två helt fylda rader, brukar va första och tredje på en 4 raders display.

sen så försvinner de när man börjar skicka saker till den från datorn.

Men se till så du har laggt in port95nt.exe.. sen så har jag idag haft väldiga problem att få till Jalcd och smartie.. min lcd bara visa en massa tecken som flyger förbi..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com