Permalänk

Ground Control II

(felmeddelande när jag kickar igång spelet)
Potential problems found when starting Ground Control II

Warning: AGP acceleration is not enabled. It is highly recomended that you update your motherboards drivers or game performance may suffer.

Ok - vad betyder det?? Vad är AGP acceleration? Hur får jag reda på vad jag har för moderkort? Är det bara att öppna burken?

Permalänk
Inaktiv

Har du en Dell?

Permalänk

nej, ingen dell...

Permalänk
Inaktiv

bah, nåväl. AGP accelration har iallafall delvis med 3d-kortet att göra. Kolla i bios efter något som har med det att göra, står det disabled så testa sätta på enabled :// Aldrig stött på det problemet så bättre kan jag inte komma med.

Funkar andra graffe-krävande spel?

Permalänk

Ja, andra graffe krävande spel rullar på, men jag har haft problem med att kortet lägger av eller att VPU recover kickar in o burken hänger sig då jag spelar. Har ett Ati Radeon 9600 xt, förövrigt. Löste det problemet, iaf delvis genom att en polare ändrade ett värde i bios från 128 till 64.

Permalänk

Högerklicka på skrivbordet och ta Egenskaper, gå in under Avancerat, om du har fliken SMARTGART kolla vad AGP-hastigheten ligger på, händer att ATI-kort har AGP'n inställd på "AV" utav någon konstig anledning, denna skall vara på 4x alternativt 8 om ditt moderkort klarar av detta.

Det är vad jag ser som ett möjligt problem i.o.m. ditt felmeddelande, fukar det inte att ändra i drivrutinen så måste det göras i BIOS.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB