Äntligen har dom släppt CS:Source

Permalänk
Medlem

OJ sorry EDDul om du tog illa vid dig men jag hade mer i tanken att innan några skriver sina 100 tals trådar om "vet ni någon bra CSS server?? Jag hittar bara sunkiga amrekanska med 1000 i ping". Vi vet ju inte om alla de i Norden kommer vara dedikated.
flancen javisst det är ju klart

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Prova stänga ner steam

och skriv sen
c:\Program\Steam\Steam.exe -applaunch 260

Visa signatur

Programmer is an organism that turns coffee into software.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ::]jazzil
Prova stänga ner steam

och skriv sen
c:\Program\Steam\Steam.exe -applaunch 260

Mycket intressant men är man inte subscriber för betan så är det stenkört!
EDIT* Funkar inte längre, valve har spärrat

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Liten fråga, säg att betan nu skulle läcka ut, och man inte behöver någon cdkey för att få igång betan i sig, vore det då olagligt att testa den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Liten fråga, säg att betan nu skulle läcka ut, och man inte behöver någon cdkey för att få igång betan i sig, vore det då olagligt att testa den?

Frågan är ifall det går?

Citat:

About forced preloads:
From His Imperial Gabeness: People can do it, but it's kind of a goofy thing to do since pre-loading doesn't give you the authentication necessary to play. It's like having a copy of an encrypted file - you have it but you can't do anything with it without the right keys to decrypt it. If people want to do it, they can, but it's no more exciting than going to someone's Steam installation and copying a cache file. And there are lots of other useless blobs of binary data people can download (e.g. the Catwoman trailer) that don't take away bandwidth from our content servers. Cyber-Café's go live tomorrow. So be told. If you do it, you're stupid.

EDIT* Hur det ligger till med status
http://www.steampowered.com/platform/update_history/Counter-S...

Visa signatur

Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Frågan är ifall det går?

Klart det gå, på något sätt

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla tjatar om cs det suger ändo stenhårt

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Fattar inte varför alla tjatar om cs det suger ändo stenhårt

Vi snackar om cs: source här och inte cs.
Lär dig läsa först innan du postar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om hade haft aaa så fattar du väl att ja menar det eller lär dej tänka

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Så fort serverklienten kommer ut och CS:Source är officiell startar vi en server med 100 mbit lina på www.superserver.no som kommer vara med max antal spelare (20 i varje lag). har vi riktig tur blir det 2 servers.
Ni som vill testa är välkomna då (fast det kommer garanterat bli kö in på servern)

Jag gör det

En tanke bara....är inte ett av det största klagomålen mot cs den barnsliga communityn, "bara fjortisar", etc. Fast vad säger det om er mognad, ni som postar saker som "cs suger", "dumma fjortisar", "skitspel", etc. i en tråd som handlar om cs. Ett spel som jag antar att ni inte ens spelar. Klart att man stör sig på mentaliten hos vissa i communityn (okej, många), men frågan är vilka som är värst...

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Citat:

lär dig veta vad du pratar om innan du uttalar dig....

cs:source är ju cs fast bara lite upphottad grafik o stuff, spelet i sig är ju likadant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah

cs:source är ju cs fast bara lite upphottad grafik o stuff, spelet i sig är ju likadant.

Jag tror en hel del här är intresserade av att se Source motorn "in action", jag vet att jag är det iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah

Jag vet vad jag pratar om och jag kontrade ett helt inrellevant inlägg som knappast tillför tråden något, hur cs sög.
Följ snacket i tråden istället och sluta skena iväg in på någon som inte är samma sak eller som inte tillför tråden något av värde.
Märks att cs communityn är skadad så sluta posta massa skit ifall inte intresset finns för cs el cs:source.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
De s.k cs-fjortisarnas datorer kommer inte klara av varken CS:S eller CS2. Kan man ju hoppas iaf =/

Det är de som har, de riktiga nördarna har inte hunnit uppgradera än, medans kidzen får en burk av morsan som denne fyller med wärch o virus och behandlar datorn illa! MORR!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall

Jag tippar på det, HL 2 ska iaf köpas när det kommer. Lär komma massor med grymma multiplayer mods som man IKKE vill missa :D.

Plus att vad jag läst så sa GABE att CS:source skulle vara multi till hl2.

***** CS: Source, jag vill köra HLDM: Source och DoD:Source.... CS is the source of evil *humor*

Permalänk
Medlem

Spelet skiter jag fullständigt i. Det rä ju CS fast med en bättre motor. Det som blir intressant är att se hur motorn är. Frågan är om de planerar på att använda den mäktiga HAVOK i det, då kommer nog folk att börja whina på lagg sedan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Cs Source är väl ju likandan som HL2 motorn så fattar inte varför alla tjatar om varför dom vill testa den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Cs Source är väl ju likandan som HL2 motorn så fattar inte varför alla tjatar om varför dom vill testa den?

Jo, och HL2 kan man ju springa ner och köpa i närmaste spelbutik

Permalänk
Citat:

Haha, kunde inte sagt det bättre själv S_Z. Detta var nog tamej*** bland de mest komiska inlägg världen skådat.

Permalänk
Medlem

aja den här värmen gör mig lat o läsa. kan inte alla ni som tycker cs är skit skapa en egentråd där ni kan diskuter. jag vill vet när jag kan ladda hem det till min burk och så kan testa det. jag har cs:cz. men jag förstår inte hur jag kan ladda hem det vill bara testa det offline och springa omkringa på banan men den sköna grafien. snälla förklara hur jag gör.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jericho
aja den här värmen gör mig lat o läsa. kan inte alla ni som tycker cs är skit skapa en egentråd där ni kan diskuter. jag vill vet när jag kan ladda hem det till min burk och så kan testa det. jag har cs:cz. men jag förstår inte hur jag kan ladda hem det vill bara testa det offline och springa omkringa på banan men den sköna grafien. snälla förklara hur jag gör.

Först är det cyber-cafeernas tur sen kommer du kunna testa.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
En tanke bara....är inte ett av det största klagomålen mot cs den barnsliga communityn, "bara fjortisar", etc. Fast vad säger det om er mognad, ni som postar saker som "cs suger", "dumma fjortisar", "skitspel", etc. i en tråd som handlar om cs. Ett spel som jag antar att ni inte ens spelar. Klart att man stör sig på mentaliten hos vissa i communityn (okej, många), men frågan är vilka som är värst...

Precis vad jag undrat länge på Sweclockers...

Själv har jag varken CS:CZ eller nån fin kupong så jag får väl chilla ett tag. Men ska bli intressant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Det borde vara en iq gräns för att få posta i Swe... minst iq30 skulle rensa bort en del...

Alla som klagar på CS och att CS comunityn är helt skadad gör PRECIS samma sak här på Swe när ni postar intligenta saker som "Att ni spelar CS...det suger ju". Ingen av oss som deltar i diskutionen är överhuvud intresserad av idiotiska kommentarer.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen

Japp det tragiska är att det är sådana personer som är fjortisarna i CS och de förstår inte det själva. Så länge man håller sig till rätt community och rätt personer är CS jävligt kul.

Hoppas de har kvar samma spelkänsla som fanns i det gamla CS.

Permalänk
Medlem

Kan inte fatta varför dom går in och skriver en massa skit i trådarna.. inte letar jag upp de trådarna jag inte är intresserad av och skriver en massa smörja. Jag skulle kunna gå in i Tex Far Cry trådar och skriva vad jag tycker om det spelet... men det gör jag inte för jag vet att ingen är intresserad av att jag tycker det är ett av dom dåligaste spelen jag spelat... handlingsmässigt sett. Vill folk diskutera Far Cry får dom det... utan min inblandning. Det samma borde gälla CS/CZ/HL2.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Kan inte fatta varför dom går in och skriver en massa skit i trådarna.. inte letar jag upp de trådarna jag inte är intresserad av och skriver en massa smörja. Jag skulle kunna gå in i Tex Far Cry trådar och skriva vad jag tycker om det spelet... men det gör jag inte för jag vet att ingen är intresserad av att jag tycker det är ett av dom dåligaste spelen jag spelat... handlingsmässigt sett. Vill folk diskutera Far Cry får dom det... utan min inblandning. Det samma borde gälla CS/CZ/HL2.

Fast det blir ju en ganska trist diskution om alla tycker att spelet är underbart.

Alla tycker olika.

Permalänk
Medlem

Nu är vi lite off topic tycker jag men (sic)reaper jag håller med dej till en viss gräns. Om man skall skriva något så kan man åtminstånde motivera sig lite. Typ "CS suger" kommentarer är ju så "kreativa" på något sätt. Om man har problem med spelet eller man har invändningar i sakfrågor är det ok om man har något på fötterna. Skall man skriva att ett spel inte är bra så kan man ju motivera varför och vara beredd på att folk försöker ge tips osv.
Värsta kommentarerna jag läst här på Swec är typ "spelar ni CS än?? Det är ju ute" "det är bara fjortissar som spelar CS"(jag är 37)osv, hur kan det vara "ute" med ca 200000 spelare varje dygn som är inloggade samtidigt på Steam. Bevisligen så finns det folk som tycker spelet fortfarande är bra, låt oss tycka det och diskutera nyheter osv precis som vi låter er som diskuterar andra spel göra det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Frågan är om de planerar på att använda den mäktiga HAVOK i det, då kommer nog folk att börja whina på lagg sedan.

HL2 har redan en rätt mäktig fysikmotor. Om du nu undgått att se div trailers

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (sic)reaper
Fast det blir ju en ganska trist diskution om alla tycker att spelet är underbart.

Alla tycker olika.

självklart, men att använda små dumma kommentarer som "cs suger ju, vem fan spelar det?" bidrar ju inte speciellt mycket till trådens fråga.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
HL2 har redan en rätt mäktig fysikmotor. Om du nu undgått att se div trailers

HAVOK ja, är i mitt tycke inget att höja ögonbrynen för längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ButterCake
HAVOK ja, är i mitt tycke inget att höja ögonbrynen för längre.

vad anser du kan bli bättre än det då?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"