Permalänk
Avstängd

fick en ide alldelles nyss. Varför inte använda en modifierad torktumlare som chassi?

Visa signatur

Jag hatar anime | Socker ÄR knark | iRiver H320 Äger! | Vill ha en Mac Mini | Så skönt att vara ÖISare! |
"Leadership is the art of getting someone else to do something you want done because he wants to do it." - Dwight D. Eisenhower.

Permalänk
Medlem

Iimsevimse, det behövs inte monteras en knapp under varje tangentbordsknapp, det räcker att man läser av matrixen/output från tangentbord enkodern för att få reda på vilken tangent som trycks och sedan tända lysdioden.

Personligen skulle jag anse det vara en kul sak att göra men irriterande att skriva. Men om lysdiod tändes på den knapp man är på väg och ska trycka på...

Visa signatur

Ronny "Thinker" Ohlsson
"If everything is under control, you're not going fast enough."
"Overkill is just a better safety margin."

Permalänk
Medlem

ja att tgb räknar ut vilken knapp man tänker trycka på... fy va najs

Visa signatur

Main Fractal R5, 6700K, GTX 980 Ti, 32 GB DDR4 (4x8 GB), 2x240GB SSD, MSI Z170-A-G45
Old Fractal R3, 2500K, GTX 970, 16 GB DDR3 (2x8 GB), 120GB SSD, 2TB HDD, ASUS P8Z68-V Pro/Gen3
Lap Lenovo T440, 4300U, HD4400, 12 GB DDR3, 240 GB SSD
Htpc Mac mini Server (mid 2011), HD3000, 4 GB DDR3, 2x500 GB HDD

Permalänk
Medlem

Bara en kul tanke men något i stil med ett kort som gör det möjligt att starta PS2/XBOX spel m.m. samt en dockning för handkontroller?
Lite fixande med ett Messiahchip eller nått kanske?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Om man som jag har tur och känner en kille som är airbrush artist så kan man få chassit målat helt och hållet Blir även en hel del lack över så det skyddas. Observera att han är billackerare också så det lär hålla.

i övrigt så kan man faktiskt sätta fast en bit rostfri plåt istället för window på chassit. blir jäkligt häftigt om du tänker måla svart. kommer lägga upp bilder på mitt när det är klart.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

SHit nu är det budget på G grabbar :D. ska ta en tavelram (plast typ) och sätta som plexi uppepå chassit och trycka in en 80mm lr alternativt en 120mm fläkt i det (LED förhoppningsvis ska se vad som finns i förådet) och sen likadant på sidan som blåser färskluft på CPUn...

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

vad tror ni om ett fönster som ser ut så här?

1. = fönster
2. = 80mm fläkt
3. = 120mm fläkt

edit: vad tror ni om det här då?

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

såga ett fett jävla pentagram i sidan av chassit och plexa skiten

Visa signatur

Vaio FZ21M

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man vill modda sin dator med anime eller i japanska saker vart man kan köpa det?

Visa signatur

we we!!

Livet leker!

Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivån på Aspire 520w samt finns det fläkkontroll till den?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Har en rätt trevlig idé på att montera ett usb-reläkort och kunna styra fläktar och liknande via mjukvara istället för via paneler. Kjell & Co har ett fint.

Permalänk
Medlem

MM nice idé!!
Men vad e det för program du hade tänkt å använda?
Eller gör du ett själv??

Visa signatur

we we!!

Livet leker!

Permalänk
Medlem

Grejen är ju att man får programmera det utifrån en dll-fil men det verkar relativt enkelt. Skulle nog gå och fixa så att man kan styra det via en hemsida. Coolt för alla med server hemma. Man kan ju även med lite kringutrusting eller lirkande i windows fixa så att det styrs automatiskt tex att fläktarna sätter igång vid en viss temperatur. Ska nog köpa en sån och börja mixtra.

Permalänk
Medlem

det låter ju jätte bra:)
MM det finns mycket roligt man kan göra:P

Visa signatur

we we!!

Livet leker!

Permalänk
Medlem

Hyzac, fin idé.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Avstängd

BYGG OM DATORN TILL EN RYMDRAKET!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

har ni några modtips till en n00b som jag?

Visa signatur

God Jul
:D

Permalänk
Medlem

lysdioder är lätta att fixa med.. gravyr är ett tipps..

fixa en ruta te datorn om du inte redan har de..

det var vad jag kunde komma på nu..

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk

Trevligt Trevligt denna tråd.

Sitter o försöker lura ut nått att göra med min dator.

Jag gillar ju inte fönster och massa konstiga ljus.

* Ska börja med att byta ut lysdioderna på DVD enheterna först.

* Men sen vette f-n va man kan hitta på.

Tips vore grymt tacksamt.

Kolla in galleriet så ser ni min låda. En coolerMaster Cavalier 1. Lite sleten jag vet. Men jag orkar inte ha en mega låda på två ton så jag köpte en liten låda med bra kylegenskap.

Visa signatur

I am Alpha and Omega

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_mikael85
Trevligt Trevligt denna tråd.

Sitter o försöker lura ut nått att göra med min dator.

Jag gillar ju inte fönster och massa konstiga ljus.

* Ska börja med att byta ut lysdioderna på DVD enheterna först.

* Men sen vette f-n va man kan hitta på.

Tips vore grymt tacksamt.

Kolla in galleriet så ser ni min låda. En coolerMaster Cavalier 1. Lite sleten jag vet. Men jag orkar inte ha en mega låda på två ton så jag köpte en liten låda med bra kylegenskap.

Tycker inte du ska ändra för mycket på din låda. Den är snygg och stilren som den är. Allt för många chassin ser ju ut som julgranar nu för tiden...

Permalänk

jo de gör ju det. Men jag har kommit på en skön grej. När man öppnar luckan ska två dioder tändas så att man ser om man sitter o grejjar mitt natten.

Visa signatur

I am Alpha and Omega

Permalänk
Medlem
Citat:

jo de gör ju det. Men jag har kommit på en skön grej. När man öppnar luckan ska två dioder tändas så att man ser om man sitter o grejjar mitt natten.

för att göra det så bör du ha ganska bra spridningsvinkel på dioderna annars kommer de bara att centrera ljuset på en punkt (troligtvis inte där du skall "grejja mitt natten")

Permalänk
Citat:

eller så kan man göra som jag.. en lysdiodslampa...

bilder <<<--- länk

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

kommer att skapa en länk senare med bilder på mitt chassi när progetet kommer igång lär bli jävligt fränt håller på med dt i shetchup nu!!!!

Permalänk

typ fett många fläktar och en diskokula i mitten på ett plexi chassi fan va snyggt..

Permalänk
Medlem

ska se vad jag kan knåppa i hop

Visa signatur

the mad tech wisard has spoken

Permalänk
Medlem

om man har tillgång till gammalt datorskrot så kan man ju riva ur 6 stycken moderkort från ett gäng 286:or eller dyligt som har stooora moderkort.. och bygga ett chassi utav.. mig veterligen så har det inte gjorts förut? kanske några gamla ISAnätverkskort modell HUGE som "bakplåt/front/CDtrays"

vet dock inte hur man skall sätta ihop dem.. epoxy? och bärhandtag vore lämpligt, lödpunkter kan vara vassa sen lite gröna LEDs/neon för att matcha de gröna kretskorten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ordeith
om man har tillgång till gammalt datorskrot så kan man ju riva ur 6 stycken moderkort från ett gäng 286:or eller dyligt som har stooora moderkort.. och bygga ett chassi utav.. mig veterligen så har det inte gjorts förut? kanske några gamla ISAnätverkskort modell HUGE som "bakplåt/front/CDtrays"

vet dock inte hur man skall sätta ihop dem.. epoxy? och bärhandtag vore lämpligt, lödpunkter kan vara vassa sen lite gröna LEDs/neon för att matcha de gröna kretskorten.

Det vore nåt å bygga.. hmm.. är det tillåtet å låna andras ideer här?

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Jag fick en idé när jag såg artikeln om snubben som byggde sin plexilåda (grymt välgjord för övrigt!). En annorlunda sak vore att själv designa en låda i form av en plexiglas-pyramid... med insug via en slang i toppen ner till mitten av pyramiden, och utblås genom ett roterande munstycke mot samtliga ytor, inklusive botten... där alla perifera enheter sitter mot sidorna... snacka om kylning! Drar man sedan på ordentligt så kan lådan lyfta från marken som en svävare, och har man monterat DVD:n på undersidan kan man ju byta disc samtidigt. Cordless desktop är naturligtvis att föredra. Man bör vidare ha en RC-kontroll för reglering av fläktarna så att man kan navigera omkring i rummet, kanske ut genom fönstret för att lura grannen att han ser ett ufo (om man har tillräckligt lång VGA-kabel)... kan det vara genomförbart?

Permalänk
Medlem

:(

jag håller ju på me nintendo iden delerium, jag var först :P, men kommer antagligen att slutföra det sist, blev lite klämmigt när man skulle in med det i lådan :S

Visa signatur

tyvärr, max två färger i signaturen /Garland Greene

awww