Spela CE över internet?

Permalänk
Medlem

Spela CE över internet?

Behöver lite hjälp med Codename Eagle

Jag har hört att det ska gå och spela det över nätet med hälp av "The all-seeing Eye", och det har jag installerat. Sen kommer vi till det här med CE versionerna, jag har installerat version v1.41. Jag har installerat den ifrån v1.0, är det så man ska göra?

I stortsett så lyder min fråga: Hur hostar jag en Codename eagle server som är spelbar över nätet?

Permalänk
Medlem

Om du är ansluten till internet via en Router måste du öppna upp lite portar för att det skall funka att hosta ett spel. Annars hamnar det bara i det lokala nätverket. Titta på en annan server så ser du vilken(vilka?) portar det är. Om du inte hittar det så skall jag kolla upp det.. Sen är senaste versionen 1.42! Jag använder ASE funkar finfint. Du måste lägga till spelet manuellt tror jag i menyn. Kul med Swecare@CE! Vad är nitt nick? (om man skulle se dig nångång )

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem

Tror jag har fått det att fungera så långt, med ASE och uppdateringarna... Men när jag klickar på en server i ASE så kommer jag bara in i huvud menyn till spelet... Vad gör jag sen för att joina servern?

Något bra Cödename Nick har jag inte än...

Edit: Fick det att funka

Några bra servrar att rekomendera?

Permalänk
Medlem

Kul att se lite folk som lirar CE fortfarande, för tips / community kan ni alltid kika in på www.cebf.ws

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Så nu fukar det perfekt Tackar... Får se imorn om jag slänger upp servern igen så kan de som är intresserade få IP:et...

Permalänk
Medlem

Bra! Ska vi spela iväll? Finns tyvärr inte så många servrar att välja mellan..

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk

haha så nice, kanske skulle ta och installera det igen

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

Wohooo...det spelet har jag! :p:D
Kickass tills BF kom

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

CE äger ju BF

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur får man igån MP demot till windows XP?