Permalänk
Medlem

När kom rise of the triad (rott) egentligen? Efter doom2 antar jag?
Doom2 är fortfarande ett av de bästa mp-fps:en.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woorail
Frågan är: vad är det som gör ett spel dåligt. Jag menar DooM 3 är ju inte dålig, självklart kan det vara en besvikelse men om man kolla på grafiken mm så är ju inte själva spelet dåligt, hoppas ni tolkar det rätt.

grafiken är det väl inget större fel på, däremot storyn och alla enformiga rum som sabbar spelet.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Tyvärr pajar dem just spelkänslan på många spel sen doom tiden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
När kom rise of the triad (rott) egentligen?

21.12.1994

http://www.3drealms.com/rott/

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan ladda hem orginal versionen av Doom, den som fanns som shareware på två disketter? Mina har förkommit och den version som finns på min köpta CD är den politiskt korrigerade där id har förändrat några banor så de inte längre har svastika geometrin kvar.

Visa signatur

LianLiPC-V2130-Corsair-750W-MSI-MAG-X870E-W11-Ryzen9™7900
LianLiPC-V355-bequiet!-480W-MSI-MAG-B650M-L.Mint22-Ryzen7™7700
Fractal Design Core 1100-Nox-650W-MSI-MORTAR-B350M-W10-Ryzen7™2700

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

aaah, doom...
fast jag föredrar klart Doom 2, vet inte riktigt varför...

tyvär får jag inte online att funka!

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Man ska lira original DooM under Doomsday-motorn (jDoom)... går att tanka ner en massa högupplösta texturer samt annat ögongodis...

Permalänk

Man var inne i en period när man höll på och moddade banor som tusan. Med flera våningar och så vidare. Blev ju lite buggigt om man säger så

Samt det drog enorm kraft att ladda upp dem. Men kul var det

Permalänk

hoppas de kan göra cDoom bra, så att de får med alla hemligheter å sånt, det hade varit gott

Visa signatur

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 -- MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2 -- Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 -- AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

Vet någon om en Doom och Doom II mod är på väg ?

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Wolfenstein 3D var det första. Sedan kom Doom och sen var Descent det första som lät dig åka fritt och kolla i alla dimensioner :). Descent var nog det första pc-spel som kunde framkalla åksjuka och som kunde få dig att totalt tappa kontrollen över upp och ner

Men Doom är tyvärr inte spelbart på min 22" i normal utförande. Det finns ju moddar dock som förnyar grafiken och låter dig både titta och sikta upp och ner osv. Tyvärr har jag inte kvar original disketterna.

Men undrar om Doom var det första spelet som det släpptes moddar till. Kommer ihåg Alien modden till Doom eller Doom 2 som var ruskigt välgjord och riktigt kul. Med en riktig bossfight med Ripley i den där lyftrobotdräkten.

Skulle vara kul när det kommer en Doom 3 mod som tar oss tillbaka till Doom 1 och Doom 2 miljöerna. Med den gamla musiken och spelstilen men de nyrenderade monstren och miljöerna.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Wolfenstein 3D var det första. Sedan kom Doom och sen var Descent det första som lät dig åka fritt och kolla i alla dimensioner :). Descent var nog det första pc-spel som kunde framkalla åksjuka och som kunde få dig att totalt tappa kontrollen över upp och ner

Men Doom är tyvärr inte spelbart på min 22" i normal utförande. Det finns ju moddar dock som förnyar grafiken och låter dig både titta och sikta upp och ner osv. Tyvärr har jag inte kvar original disketterna.

Men undrar om Doom var det första spelet som det släpptes moddar till. Kommer ihåg Alien modden till Doom eller Doom 2 som var ruskigt välgjord och riktigt kul. Med en riktig bossfight med Ripley i den där lyftrobotdräkten.

Skulle vara kul när det kommer en Doom 3 mod som tar oss tillbaka till Doom 1 och Doom 2 miljöerna. Med den gamla musiken och spelstilen men de nyrenderade monstren och miljöerna.

GLDoom är väl en av dessa moddar. Inför några enkla effekter som t ex alpha blending och transparency...

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

yup det finns en massa andra också.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Ultima Underworld var väl ändå före doom?

Permalänk
Medlem

Lirade lite doom2 igår... kommer ihåg när jag spelade det när man var liten.. Jävlar vad snyggt det var... Nu ser det lite sämre ut hehe.. Jag kan bara köra i 320*200 tror jag.. men det kanske är den upplösningen som bara finns eller??

Permalänk
Medlem

Jag har spelat igenom ettan på en gba det ni XD, fast det var ju iofs grönt blod men endå

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk

lirade igår kväll, mörkt i rummet och rejält med ljud,...........trodde jag skulle skita på mig ett par ggr..8=) Ok det är en småtöntig storry men jag upplevde iaf inledningsvis spelet som bra. (har bara lirat 30min) bra ljud som fan va de och spelprodeucenten har lyckats bra med att skapa den obehagliga känslan kring spelet när det i början är mörkt och man inte vet om det står ett monster 1 meter ifrån en (vilket det gör ibland) Nää jag anser helt klart att det är vad man kunde vänta sig. Det är en bra utveckling på doom och ni som snackar så mkt om storryn. KOM IGEN!!!!! ffs ni har just skaffat ett spel där an går runt med nå jälvla framtidsvapen och dödar bloddregglande monster!!! vafan tror ni?!?!?!? Köper ni den biten kanske ni ocskå kan köpa att ni är på Mars. Om man vill spela en supertajt strorry så väljer man väll ffs inte Doom 3!!! detta spel väljer man för att få meja ner 20000 läbbiga monster bara för att det är kul...

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

Doom till playstation var kul, det var lite mer ruskigt än till PC, mer blinkande ljus o grejor.

Doom var iaf så populärt sägs det så att det på vissa arbetsplatser med nätverk fanns personer som var doomvakter, de såg då till att folk arbetade och inte spelade Doom, om det är sant vete fan men en bra story ivf.
Jag minns det på 486DX2 50mz burkar, win 3.1 och novel nätverk.
Jag körde med enbart tangentbord av nån anledning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOTDOG2004
lirade igår kväll, mörkt i rummet och rejält med ljud,...........trodde jag skulle skita på mig ett par ggr..8=) Ok det är en småtöntig storry men jag upplevde iaf inledningsvis spelet som bra. (har bara lirat 30min) bra ljud som fan va de och spelprodeucenten har lyckats bra med att skapa den obehagliga känslan kring spelet när det i början är mörkt och man inte vet om det står ett monster 1 meter ifrån en (vilket det gör ibland) Nää jag anser helt klart att det är vad man kunde vänta sig. Det är en bra utveckling på doom och ni som snackar så mkt om storryn. KOM IGEN!!!!! ffs ni har just skaffat ett spel där an går runt med nå jälvla framtidsvapen och dödar bloddregglande monster!!! vafan tror ni?!?!?!? Köper ni den biten kanske ni ocskå kan köpa att ni är på Mars. Om man vill spela en supertajt strorry så väljer man väll ffs inte Doom 3!!! detta spel väljer man för att få meja ner 20000 läbbiga monster bara för att det är kul...

Kul för dig. Nu handlade ju den här tråden inte om Doom III utan om Doom.

Permalänk
Medlem

Nån som lirade / tyckte om Doom64 till N64:an ?

Visa signatur

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Jag köpte det direkt det kom till 64an, blev faktiskt besviken på det.
Men nu i efterhand tycker jag mer om det konstigt nog

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag hade DOOM 64. Om vi räknar bort Doom III så är det den bästa versionen av Doom. Grafiken var supersnygg. Fantastisk. Första ggn jag sköt med plasmageväret blev jag shockad över hur snyggt det var. Plasmakulorna flöt så mjukt o fint så jag bara stod o glodde o dog av Hellknighten jag sköt på

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Tycker iofs grafiken var rätt snygg ja, om man bortser från att alla monster var i 2d...då var orginalmonstren bättre tycker jag.

Mer känsla i alla vapen var det i org också.