Permalänk
Medlem

Varning för DELL !

Ska bara varna er för företaget Dell. Deras affärssystem de använder är gjorda av dem själva vilket bevisar att de inte är bra på de. Varför, jo för att jag beställde deras Handdator X30 den första augusti och fick mail redan på måndagen den andra augusti där det stod att allt gått bra, fick ordernummer och lite andra nummer plus att det stod:
"Vi förväntar att kunna leverera ordern inom 7-10 arbetsdagar."
Jag gick in dan efter på orderstatus för att kolla hur lånt de kommit, och det stod att produkten var i Dells fabrik och konfigreades efter dina behov. konfigreades efter mina behov ? Den var ju helt orginal, inga extra saker den skulle bara vara som den va när de fick in den.
Iallafall så stod detta meddelande stod varje gång jag kollade statusen, efter ca 2,5 veckor blev jag sur och ringde och de sa att ordern var annulerad. Då blev jag ännu surare och bad mamma min att kolla om de dragit pengar från kontot, Japp ett företag vars namn var "DELL A/S". Jag bad min mamma ringa till dem direkt på morgonen dagen efter. De skulle ringa tillbaka senare på dagen. När de ringde tillbaka så sa dem att det råkat missat att de får pengar av mig och att deras affärssytem var instabilt, mamma frågade vilket eftersom hon länge vart i den branchen och vet vilka som är stabila och vilka som inte är. De svarade att det var deras egna. De undrade om vi fortfarande ville ha datorn. Ja svarade hon och så la hon en ny order och sa att den dyker nog upp nårgra veckor. Jag blev rasade när jag fick reda på detta och bad min snälla bror ta ett snack med dem. Han blev ännu surare och ringde dem. Skällde ut den stackars flickan i telefonen tills hon skickade ett mail att denna dator skulle vara deras högsta prioritet och så fixade han att jag skulle få ett 128 mb USB-minne som kompention. Bror min är duktig. Tråkigt att man måste bli sur och skälla ut folk för att nått ska hända.

Visa signatur

http://risfras.ostabil.nu - mitt projekt arbete av community stil

Permalänk
Medlem

&? Kan inte ens SAP fixa system som fungerar 100% så vad förväntar du dig av en systembyggare? Tror du att det påverkar hårdvaran i datorerna på något sätt?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Citerar Dells reklam:
"Du får inte en PC, du får en Dell"

Altså, du får ingen dator ^^

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

man vet ju inte. har tykt att dell's saker är lite ostabila men i detta fall så är de ända med den cpu:n i handdatorn, får väl lämna tillbaka om jag inte blir nöjd. Men man blir ju lite orolig när de inte ens hae kolla om de får pengar av folk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilka saker menar du? Deras datorer? Tråkigt att hårdvaran i dem upplevs som dålig speciellt med tanke på att den leveras/levererades av tillverkare såsom Msi/Asus/Visiontek/TurtleBeach/Creative/Samsung/LG/Micron/Kingston/WD... t.ex..

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

ajaj, men jag har alla de där märkerna och det funkar bra, just nu iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill råda er om ni nu ska skälla ut kundtjänst så be alltid att få prata med chefen. Min brors tjej jobbade inom kundtjänst på DELL och slutade där på området pga av all utskällning hon fick. Menar dom är till för att hjälpa inte bli utskällda för något som dom inte har haft hand om.

Bara ett tips.

Permalänk
Medlem

Bra tips Trackmaster Lyssna på det e][s- ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Vill råda er om ni nu ska skälla ut kundtjänst så be alltid att få prata med chefen. Min brors tjej jobbade inom kundtjänst på DELL och slutade där på området pga av all utskällning hon fick. Menar dom är till för att hjälpa inte bli utskällda för något som dom inte har haft hand om.

Bara ett tips.

Japp sluta skälla på supporten :D. ArtMan börjar jobba där som supporttekniker nästa månad så allt kommer fixa sig. Bara ni tar det lungt.

Att affärssystemet inte fungerar som den ska beror förmodligen på att man håller på och flyttar in. Sist jag var där stod det massa kartonger överallt och en hel våning var nästan tom i väntan på oss :).

Så räkna med att det blir bättre snart iom alla nyanställningar.

Mvh ArtMan

Permalänk
Medlem

man får inte prata med chefen, de i kundtjänst får inte koppla dit, hur mycket man än skäller på dem, vi ville ju skälla på den som gjort fel, inte den som prata i tele åt dem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e][s-
man får inte prata med chefen, de i kundtjänst får inte koppla dit, hur mycket man än skäller på dem, vi ville ju skälla på den som gjort fel, inte den som prata i tele åt dem

Men be då prata med försäljnings ansvarige eller någon högre i supporten som kan ta hand om ärendet. Och jo dom får koppla vidare men dom måste dock fråga chefen först eller någon högre om dom är villiga att ta emot samtalen.

Permalänk
Medlem

Har bara haft dåliga erfarenheter från Dell efter att farsans lapflopp började strula.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Citerar Dells reklam:
"Du får inte en PC, du får en Dell"

Altså, du får ingen dator ^^

Hehe, stämmer bra

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Oavsett vad det är för tråd om Dell så kan man räkna med att skruvis är där;)

Jag har haft en liten dust med Dell, tjejen i supporten var otroligt inkompetent men jag tror att långt ifrån alla är det.
Bad om att få prata med ansvarig och efter ett tag gav han med sig och erkände att jag hade rätt, då vart jag nöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
Oavsett vad det är för tråd om Dell så kan man räkna med att skruvis är där;)

Hehe.. ja kanske det, men bara för att en anställd på en firma uppträder korkat eller inte har rätt kompetens så gör det inte själva varan dålig... då är volvo skitbilar t.ex. jag har träffat på försäljare som är idioter i mina ögon men gör det då volvo till en skitbil då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Hehe.. ja kanske det, men bara för att en anställd på en firma uppträder korkat eller inte har rätt kompetens så gör det inte själva varan dålig... då är volvo skitbilar t.ex. jag har träffat på försäljare som är idioter i mina ögon men gör det då volvo till en skitbil då?

Volvo är skit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

när volvo såldes kom det bara skit från bandet... sista volvon var faktiskt V/S90 (inget med XC90 att göra med).. efter det = dynga

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att denna tråd börjar spåra ur rätt rejält.

Permalänk
Avstängd

Mm lås denna tråd och skapa en Volvotråd eller nåt

Visa signatur

Gör aldrig samma misstag två gånger såvida det inte lönar sig

Permalänk
Medlem

Ja precis.. jag tog bara volvo som ett exempel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

dell unt di sucken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Men be då prata med försäljnings ansvarige eller någon högre i supporten som kan ta hand om ärendet. Och jo dom får koppla vidare men dom måste dock fråga chefen först eller någon högre om dom är villiga att ta emot samtalen.

Försökte men det verkar som att de absolut inte får göra så, fick inte ens prata med ekonomi avdelningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför skällde du på tjejen i telefonen? Gjorde inte hon vad hon kunde för att hjälpa dig?

Vad som är lite kul är att veta hur det hade gått om du försökt att vara lite trevlig först utan att gorma och skrika.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem

hon undrarde om jag ville ha datorn eller inte, om jag skulle säga att jag inte vill ha den längre så skulle jag inte få pengarna tillbaka, vi var trevliga de första dagarna eftersom dell har för det mesta rätt ut allt på ett smidigt sett innan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Murphys lag verkar det som!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis

Ja men det har jag inte sagt

Ville bara berätta om mina erfarenheter om Dells support. Deras produkter har jag aldrig haft problem med.

Permalänk
Medlem

Jag _tvivlar_ på det du insinuerar att DELL inte skulle betalat tillbaka dina pengar om du sagt att du inte ville ha datorn. Om det varit så de bahandlat sina kunder i gemen så hade de inte varit bland de största i världen på datorer.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
Ja men det har jag inte sagt

Ville bara berätta om mina erfarenheter om Dells support. Deras produkter har jag aldrig haft problem med.

Jo jag förstod det.
Jag bara ville beskriva att en del jämställer hur supporten & dyl. fungerar med funktionen eller kvalitén på en produkt därav det med volvo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kit
Jag _tvivlar_ på det du insinuerar att DELL inte skulle betalat tillbaka dina pengar om du sagt att du inte ville ha datorn. Om det varit så de bahandlat sina kunder i gemen så hade de inte varit bland de största i världen på datorer.

Det kanske är så att de är så stora så det bryr sig inte så mycket om en onöjd kund när de får flera tusen nya varje dag som är nöjda. Fick mitt usb minne idag iaf, snyggt som satan. Funkar prima. Blev glad igen.

Visa signatur