Permalänk
Medlem

WEEE

Tror det är datorn sopm fryser, inte datan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Eftersom den är boxad så är det klart den klarar processorn den följer med till.. däremot så tror jag också han har dålig kontakt mellan kylfläns & processorkärnan.. eller att han monterat kylflänsen 180 grader fel.

Hade för mig att det stod att han körde på en Arctic cooling fläkt?Vad jag vet så kommer amd processorer aldrig med en fläkt utan det får man konstant köpa till.

DjBeowolf: Då säger vi såhär klarar ditt KT600 moderkort av en så snabb Xp processor?Farsan kör själv på en Arctic cooling fläkt till sin AMD å han har inga problem med sin dator.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Har du kollat så det inte sitter fullt med damm i kylflänsarna som blockerar luftflödet?

Visa signatur

A7N8X Deluxe 2.0, XP3000+ (Barton), Gainward GF6800GT GS@440/1140, Corsair TWINX1024-3200LL, 2x WD Raptor 74Gb (Raid0), 1xHitatchi 7k250 250Gb, PC Power&Cooling TurboCool 510 Deluxe, Waterchill's Vattenkylning
Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
[B]Hade för mig att det stod att han körde på en Arctic cooling fläkt?Vad jag vet så kommer amd processorer aldrig med en fläkt utan det får man konstant köpa till.

Herrejävlar, jag läste i någon annan tråd innan, där var det var en boxad kylare.. man ska inte skriva inlägg kl 03.00 ^^

Permalänk

ja mitt kt600 ska klara det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjBeowolf
ja mitt kt600 ska klara det

Nätdel?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Jag har ett 350w agg......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Data kan inte frysa. En fysikalisk omöjlighet.

data=dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
data=dator

Nej, långt ifrån. Data behandlas på en dator men data är INTE samma sak som dator.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Men data borde man iaf kunna frysa, om man t.ex. kyler ner en HD till absoluta nollpunkten så stannar ju allting, därmed också elektronerna som utgör själva datan och då måste man väl kunna kalla datan för fryst (sen om man nånsin kommer att kunna få fram den igen förtäljer inte historien )

Appropå problemet, sa inte Carmack att D3 skulle belasta datorerna på ett nytt sätt och därmed belasta saker som annars inte belastas lika hårt. Alltså om du har överklockat nåt pröva att klocka ner det lite och se om det blir bättre, gäller då kanske särskilt grafikkortet.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W