Permalänk
Medlem

Flybook "ultraportabel" (se signatur)

Känner någon här till denna lilla bärbara? Har inte hittat nån info alls på svenska sidor förutom en liten notis på idg.se.

Beställde en från en finsk webbutik förra veckan och borde få den nu i dagarna.

http://www.dialogue.com.tw/english/products/flybook.htm

Visa signatur

FlyBook 3G A33iG-tri-b Transmeta Crusoe 1GHz/512MB DDR/40GB HDD/8.9" 1024x600, WLAN, GPRS, 11MBps WLAN, BT, USB 2.0, FireW, PCMCIA, LAN, 56kb modem.

Permalänk
Medlem

Vad fick du ge för den?

Permalänk
Medlem

1300€ inkl frakt dvs ca 12000kr

Visa signatur

FlyBook 3G A33iG-tri-b Transmeta Crusoe 1GHz/512MB DDR/40GB HDD/8.9" 1024x600, WLAN, GPRS, 11MBps WLAN, BT, USB 2.0, FireW, PCMCIA, LAN, 56kb modem.

Permalänk
Medlem

Oj oj, skulle aldrig lägga ut det på denna maskin, även om den är 2kg lättare än de flesta. :/

Permalänk
Medlem

Det är klart... man skulle ha fått en rätt hyfsad "vanlig" laptop, men det som fick mig att välja den här var bokstavskombinationen GSM/GPRS/WLAN/BT/LAN/USB/FW/PCMCIA i kombination med storleken o möjligheten att köra den som TabletPC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om man verkligen behöver GSM/GPRS osv.
För det går ju att köpa till, iaf om du vill ha GPS.
Men fritt val i Sverige.

Edit: du verkar redan ha köpt den enligt sign, right?

Permalänk
Medlem

Har tidigare kört mina bärbara med alla möjliga instickskort o externa enheter så det ska bli skönt att ha "allt" inbyggt. GPS var just det jag saknade på den här så det får bli en GPS-puck

Förhandsbokade för två veckor sen och den skickades i fredags... snål som man var så tog man inte snabbleverans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hehe, kan ju dra en "review" ifall någonannan siktar på den.
Att de inte drar upp en Laptop forum här. Sku vara jätte great!

Permalänk
Medlem

Det har varit på tapeten men Garland & Kompani tyckte att behovet var för litet, något som en allmän undersökning inte pekade på. Dock är det moderatorerna/administratörerna som bestämmer och det är ordningen på tingen i universum.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Jo, såg en "klistrad tråd" och tyckte det var väldigt dåligt att dom avböjde för ett eget forum.
Tycker det bara dyker upp mer och mer frågor och svar på laptop genren.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag den, så liten att man knappt hittade den i lådan

Så om ni ser någon med en Ferrariröd minidator i Sthlm så är det jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar kul! Har den svenskt tangentbord?

Permalänk
Medlem

Bilder i verkligheten!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Maxvikten på en bärbar för att du ska ta den med dig "vart du än går"?

Max som en PowerBook/iBook ^^

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Japp, svenskt tangentbord o Svenskt WinXP. Har en känsla av att räkningen från Tele2 på data via GPRS blir lite högre nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fy fan va frän, vill ha!

Permalänk
Medlem

men har den inte 3G?? det stog det på hemsidan

Permalänk
Medlem

Antingen GPRS eller CDMA (3G). Just min har GPRS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kommer så snart första upptäckarivern har lagt sig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lite nyfiken, hur är skärmen?

detta är en typisk "vill ha"-pryl...hög coolhets-faktor

EDIT: Läste att den fick 8 poäng i 3Dmark03 och 493 i 3Dmark01
inte direkt nåt att spela Doom 3 med
men jag inser att det inte är det du skall ha den till

Permalänk

hur lång är bateritiden?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Batteritiden är ca 3h med all systems go, endast textinmatning med låg intensitet på skärmen närmare 5h.

Skärmen är skarp som satan skulle jag vilja säga, 16:9 format, dvs perfekt för film.
Textinmatningstolken har än så länge endast engelsk och tysk ordbok.

Visa signatur