XP sp2 SWE vart hitta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Jag har haft SP 2 ett bra tag nu

Jojo, men vi som kör XP på svenska har inte fått det än.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

fortfarande inget :/

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

inte nu heller.... =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BMW Alpina
Skildnaden är att när SP2 släpps på WU så kommer den välja ut exakt vilka uppdateringar du behöver, det varierar ju från system till system. ITPRO versionen innehåller helt enkelt ALLA SP2 uppdateringar. Det är för att spara bandbredd, bättre att 10 miljoner användare laddar ner säg 180 meg som kanske räcker i snitt än att alla laddar ner 260 Mb som filen kommer väga. Inte allt för otydligt eller ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
En annan förklaring har givits men kort sagt: Spara bandbredd. Med "IT-Professionals and Developers" kan man installera SP2 nedkopplad. Kör du på windows update måste du givetvis vara uppkopplad, men den drar inte ner allt heller.

Ok, då vet jag

Permalänk
Medlem

verkar som det släppts? iaf via windows update...
http://www.microsoft.com/sverige/products/windows/xp/sp2/what...
har dock 2k på min så jag kan inte hämta hem det! någon som kan fixa en direktlänk?

EDIT: läste med liiiten text någonstans till höger på sidan:
"Du som har en engelsk version av Windows XP kan skaffa SP2 nu." varför då allt pladder på svenska "hämta hem nu via wu" bla bla

Permalänk
Medlem

Funkar det att installera SP2 utan att först installera SP1? Isåfall vilket är bäst SP1+SP2 eller bara SP2?

Visa signatur

Denta

Permalänk
Inaktiv

Nej nej nej det har inte släppts ännu, det där är ju bara en info sida om sp2.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denta
Funkar det att installera SP2 utan att först installera SP1? Isåfall vilket är bäst SP1+SP2 eller bara SP2?

Spekulationer från mig är att det inte spelar någon roll.
SP2 innehåller hela SP1, och är det någon "grej" som SP1 ändrade på och som SP2 ändrar igen så är det såklart SP2 fixen som är med.

... men det förvånar mig inte om någon skulle finna något konstigt problem med det ena eller andra sättet att installera (med eller utan SP1 tidigare).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denta

Det räcker med SP2

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Avstängd

Att de skall vara så svårt för dem att lägga upp SP2 på svenska nu när filen vart klar sedan i Torsdags.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Nu får dom fan ta och släppa det tycker jag! Orkar inte vänta längre..

Permalänk

Har inte kommit nu heller =( hepp aja får väll köra vidare med mitt engelska xp med sp2 ett tag till då...

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Medlem

jag tror det kommer imorgon kväll eller nått. en ren gissning. annars kommer det om minst en vecka

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

When it's done!

iofs, läste någon skrev att den är klar?
Sega dom är...

Permalänk
Medlem

BlueBlood: det är klart, dom väntar bara ett klartecken från redmond för att få lägga ut det på internet.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Bah, fortfarande inget

Permalänk

määää

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk
Medlem

va tröga m$ är....

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Äntligen!

Va? finns det ute nu eller? hinner inte kolla så mycket men ser inte något.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Jag börjar också bli nyfiken! VAR hittar ni det om det nu är ute, eller är herr Fredrick ute och narras??

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Han jävlas nog bara än så länge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Äntligen!

Hur smart inlägg är det? Du kanske skulle skriva med länk eller liknande?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Hehe jag tänkte bara göra en "Gert Fylking" och den tog skruv direkt.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk

Ja fyfan vad rolig du är.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Ditt jävla ******** :(sånt är inte roligt...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Verkar inte komma idag heller :*(

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Kollade på en föreläsning om Sp2, rätt intressant!

http://www.microsoft.com/sverige/products/windows/xp/sp2/#

lite längre ner på sidan till höger finns länken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
Kollade på en föreläsning om Sp2, rätt intressant!

http://www.microsoft.com/sverige/products/windows/xp/sp2/#

lite längre ner på sidan till höger finns länken.

Riktigt bra film, jag fick faktiskt svar på hur man ändrar powermanagement i domäner dessutom. Han hade ju humor den där karln.

Se den!

/G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Riktigt bra film, jag fick faktiskt svar på hur man ändrar powermanagement i domäner dessutom. Han hade ju humor den där karln.

Se den!

/G

Den "Vad tror ni den vardagliga använder säger när han får en popup som säger "vilken port vill du öppna?. eeeeeehhh... 'next' " fan va jag garva där

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P