Permalänk
Medlem

Någon som vet hur elfa gör.

Tjenare, jag vet inte om detta är rätt forum. Men jag vet att alla moddare håller till här så ni borde ju veta om någon =). Hur gör Elfa med beställningar av t.ex ett par resistorer bara. Kommer det i ett brev hem, måste man betala massor av frakt iallafall?

Jag behöver nämligen beställa 4 st "switchdioder" och har ingen lust att betala frakt för typ 5-6 gånger högre pris än dioderna.

Permalänk

ops fel av mig var inte så dyrt tydligen. Men när jag skulle beställa där i från så sa dom att dom tog runt 100-150:- trots vikt men dom kasnek har ändrat det nu

Visa signatur

"Söndrade vi falla enade vi står!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forza_blavitt
har för mig att det är runt 100-150 :- i frakt även om du bestälelr så lite är dock inte hundra kolla deras hemsida annars.

Om det stämmer så är det ju värdelöst =(. Då kan jag ju inte beställa. Fan heller att man beställer för cirkus 20 Kronor och får betala 170 totalt tack vare frakt.. :\

Permalänk
Medlem

Postförskottsavgiften gör ju en hel del - 49:- plus moms tror jag att den ligger på ..

Permalänk

Äh blev mysko

Så här är det iaf ett postpaket som väger 0-20Kg kostar 60:- exkl moms plus att du får betala 32:- i postförskott

Visa signatur

"Söndrade vi falla enade vi står!"

Permalänk
Medlem

Senast jag beställde från elfa betalade jag med kort och valde brev. det kostade 16:- extra utöver priset på varorna. Så det är väl överkomligt tycker jag.

Permalänk

Har för mig att Elfa viser de olika fraktsätten innan du slutför ordern, bara att gå och kolla hur mycket frakten blir.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nome_Nescio
Har för mig att Elfa viser de olika fraktsätten innan du slutför ordern, bara att gå och kolla hur mycket frakten blir.

Okay =). Tack för hjälpen all.

Permalänk
Medlem

Beställ från www.trimlog.se istället. De har billigare priser och dessutom kan de skicka beställningar via post hem till privatpersoner, då får man med en faktura som ska betalas inom typ en månad. Man slipper också postföskottsavgiften!