Permalänk

en av anledningarna till varför nätagget sitter i botten är för att det inte ska låta lika mycket utåt.

Förövrigt ett grymt chassi, som alla Lian-Li

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SupraTT
kolla min sig:P

kan man få din dator i signen :P?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
kan man få din dator i signen :P?

du kan få den när jag ska kasta den:P( om några år dvs)

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Medlem

Skön burk!!!!

Sen undrar jag varför folk gnäller om "rik och fattig". Om killen jobbar till pengar och lägger de pengarna på sina datorer istället för att supa så får han väl göra det. Vill man så går det rätt fort att spara ihop pengar till en bra dator.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

SupraTT: Snyggt verkligen. Hur kom du fram till just det chassit? Någon som vet var man kan pilla på ett i Stockholm? Exakt HUR tyst är det? Då menar jag om innanmätet är tyst från början osv.

4000:- är visserligen mycket pengar, men är en av de få prylarana som är bestående i datorn. Folk lägger ut 4000:- på mc-försäkringar, och det kryllar av dem. Vad är problemet?

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk

Det är så fint det chassit så man blir förälskad bara man ser det inte en massa konstigheter

Visa signatur

Ehm..?

Permalänk
Avstängd

jag tycker den ser lite instängd ut, hur är ventilationen runt hårddiskarna egentligen? Är det något insug i fronten? Tycker inte det ser så ut, men jag kan ju ha helt fel. Lian Li gör rätt fina chassin normalt, men det här är gyrmt snyggt, bästa från dem tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
jag tycker den ser lite instängd ut, hur är ventilationen runt hårddiskarna egentligen? Är det något insug i fronten? Tycker inte det ser så ut, men jag kan ju ha helt fel. Lian Li gör rätt fina chassin normalt, men det här är gyrmt snyggt, bästa från dem tycker jag.

Sitter en 120mm fläkt där som drar in luft från bottnen av lådan samt en massa utstansade hål under hårddiskracken.

Har beställt ett 1100B, "bara" en och en halv månad tills gtek får in dem igen.

/kurtan

Permalänk

hade hellre lagt pengarna på ett vapochill om man ändå är uppe i sånna summor för ett chassi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
hade hellre lagt pengarna på ett vapochill om man ändå är uppe i sånna summor för ett chassi

Dock:
Kostar ju ett VapoChill dubbelt så mycket.
Låter mer.
Rymmer mindre.
Verkligen inte lika stilrent.

Det är ju upp till var och en vad man lägger sina pengar på. Jag är ganska "kär" i detta chassit, därför lägger jag mina på det.

Permalänk
Avstängd

aha
Men jag tycker det låter lite för lite ändå...
Men det är väl helt fel att ta upp ett hål i fronten på ett sådant fint chassi

Permalänk
Medlem

lådan där bak va e den till för??

för övrig sviiiiiiin snyggt!!!!!!
villhaaaaa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellraiser
SupraTT: Snyggt verkligen. Hur kom du fram till just det chassit? Någon som vet var man kan pilla på ett i Stockholm? Exakt HUR tyst är det? Då menar jag om innanmätet är tyst från början osv.

4000:- är visserligen mycket pengar, men är en av de få prylarana som är bestående i datorn. Folk lägger ut 4000:- på mc-försäkringar, och det kryllar av dem. Vad är problemet?

Det finns inga butiker här i sthlm som har dessa chassin.. om jag ska vara ärlig så var det ett impulsköp:P men jag ångrar mig inte på något sätt nu iaf..

Men om du är intreserad av chassit så kan jag plåta lite flera bilder av det??

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Avstängd

svar ja!

Permalänk
Medlem

läger up nya bilder imorn då jag endå ska koppla in min nya raptor 74Gb, maxtor DiamonMax10 300Gb 16 Mb chache och Msi Neo2 Platinum 54G

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Avstängd

gött
nu blir måndagen inte fullt så tråkig då.

om du har möjlighet, kan du försöka få bilder som på något sätt visar insug av luft för kylning av hårddiskar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
gött
nu blir måndagen inte fullt så tråkig då.

om du har möjlighet, kan du försöka få bilder som på något sätt visar insug av luft för kylning av hårddiskar?

ska fixa det..

lägg upp beställningar på bilder ni vill ha, så ska jag fixa det

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk

Ta även lite kort på hårddiskplatserna,så man ser om det frinns bra med plats.
Skulle även vara intressant o se ett kort med allt i låddan..
Tack

Permalänk
Medlem

Finns det några liknande chassin fast mkt billigare?

Permalänk
Medlem

Haha.. Hälften av allt snack i denna tråd låter som vanlig svensk svartsjuka.

Men ett riktigt snyggt chassi har du!

Permalänk
Medlem

Totalt underbart det snyggaste chassi jag någonsin sett.

Gillade dock inte att moderkort mm är uppochner.

Men löjligt snyggt.

Permalänk
Medlem

äntligen någon med smak här på forumet om man jämnför med andras billiga dyngchassin

dina datordelar kommer trivas

bra köp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
lådan där bak va e den till för??

Den lilla lådan sitter över utblåset och ska leda bort (ner) varmluften så att den inte sugs in igen genom ventilationshålen vid pci platserna.......om jag har förstått det hela rätt?

Jäkla osis att d ska vara så svårt att få tag på det....2004-10-15 på gtek :/
Om någon har tips på inköpställen så får ni gärna skrika ut.

Permalänk
Medlem

jag orkade alldrig lägga upp bilderna på servern idag men jag lägger ut dem under morgondagen och då med bilder på WS rator 74, Maxtorns nya 300 Gb 16 Mb chache DiamonMax 10 samt Msi Neo2 Platinum och självklart MASSOR av bilder på Lian-Li 2100b

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Medlem

Underbart chassi... synd bara att det är så förbannat dyrt.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk

SupraTT, verkligen schysst chassi. Är impad av Lian-Li's grejer, men för egen del inte riktigt värt att lägga pengarna på, men det är kul att se någon är villig att betala för att det ska se bra ut. Själv körde jag med ett Antec Silent Piano, som är helt ok designmässigt imho.

Sen ang mac vs. pc design så är det väl ganska avgjort i designtävlingar hit och dit att Apple gör saker och ting med ruskigt bra design. Det behöver ju inte innebära att man måste tycka det är snyggt för det. Däremot har ju Lian-Li ett chassi som är grymt G5 inspirerat, så...

Permalänk

SupraTT :hur går det med bilderna??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doc_martin
SupraTT :hur går det med bilderna??

jag har haft så mycket att göra både idag och igår, ny mobil(P910i) nya hårddiskar och nytt moderkort och massor med annat, måste ju ha ett liv med. men under morgondagen ska jag försöka få lite tid över och slänga upp bilderna!!

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk

Det ligger bra till på "nästa datorinköpsgrej"

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

du har bra grejer grabben.....villken affär skaffade du dit i...gtek??

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.