Permalänk
Medlem

K500i, faaaan vad billig telefon :)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=32761&traff=1

2355kr

Fanemig den snyggaste mobil jag någonsin sett tror jag (på bilden, den silvriga inte den blåa). Och verkar ha allt som JAG vill ha ifrån k700 fast nästan halva priset då (förutom stora minnet då men man kan ju inte få allt). Tydligen perfekt display också vilket jag värderar väldigt högt.

Nån som ser nån hake med denna telefon?

Förresten, hur kul är egentligen det där 3d-tennis spelet som verkar följa med? Verkar ju jäkligt tufft med 3d-grafik och så....nästan så man misstänker nåt riktigt lurt med det....
Vore kul att se nån film från det, eller recension eller nåt. Inte för att jag lägger sån vikt vid det, men kul att se hur utvecklingen går framåt

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

ingen blåtand, annars är det ju en finfin lur

Visa signatur

//anno

Permalänk

leta upp lite andra bilder så märker du att den är räligt ful.

och ja, avsaknade av blåtand är stor. möjligheterna är väldigt stora med blåtand, och nu när jag äntligen har en lur emd det så skulle jag aldrig byta till en utan bluetooth

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem

Blåtanden i en k700 är nästan värd prisskillnaden enligt mig... Annars måste du köpa en kabel för x antal hundralappar för att över huvud taget få in en mp3:a i telefonen. Iofs kostar BT-donglen lite men den kommer bli användbar till annat också i framtiden...

Visa signatur

Dell XPS 420

Permalänk
Medlem

blåtand saknas som sagt

och jag tror att xhtml borde stå i specen (men det kanske finns ändå)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Ni glömmer nog att denna telefon är riktad till kunder som inte vill lägga ut mer än kanske 2000-2500kr på en telefon....och då är 4000 kr jäkligt mycket även om den har all världens funktioner.
Jag tycker inte det är svårt att förstå att en telefon i mellanklassen inte har samma funktioner som de dyraste lurarna, precis som budgettelefonerna inte har allt som mellanklassen har osv.

xhtml-läsare vore dock trevligt om den har

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

njae....jag måste nog nästan påstå att T630 är lite snyggare, speciellt artic white. Men jag själv har en svart :/

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
njae....jag måste nog nästan påstå att T630 är lite snyggare, speciellt artic white. Men jag själv har en svart :/

Mmm...möjligt att den är det, riktigt snygg telefon iallafall, fast i vilket fall som helst är ju displayen på k500 klart vassare sägs det och tuffare telefon överhuvudtaget....för nästan samma pris.

Egentligen är det bara kalendern jag vill åt, och en display som går att se i solljus ("svartvita" finns ju inte längre utom riktiga budgetlurar tyvärr) och så att den ska va snabb och enkel att använda och billig....och hyfsad batteritid.....och tidtagning som håller minnet (ej T630 med andra ord hehe)

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Enligt mig är K500 rätt mycket snyggare än T630, och ja, jag har båda tillgängliga och kan se dem på riktigt istället för att jämföra bilder

Blåtand skulle väl vara kul, men folk verkar övervärdera det lite. SÅ stor nytta tror jag inte att alla har av det i vardagliga livet.

Sen displayen, den är bättre än den på T630, har kanske inte riktigt lika djupa färger som en Z600, men å andra sidan verkar den fungera bättre i soljus. Det har jag inte hunnit testa mer än i bara kvällssol än så länge dock, så det är lite osäkert där.

Helt klart en av de mest prisvärda mobilerna i den prisklassen enligt mig

Permalänk
Avstängd

Ser ut som en Siemens, men menysystemet är bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Enligt mig är K500 rätt mycket snyggare än T630, och ja, jag har båda tillgängliga och kan se dem på riktigt istället för att jämföra bilder

Sen displayen, den är bättre än den på T630, har kanske inte riktigt lika djupa färger som en Z600.

Hmm, hur går den ekvationen ihop. Är det inte TFT på T630 och TFD på Z600? Då är det TFD som é lite mer strömsnål men TFT som drar lite mer ström och är skarpare i färgerna.

Åter till tråden.
Klarar du dig utan BT och tycker den ser bra ut så är det bara att slå till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caveo
Hmm, hur går den ekvationen ihop. Är det inte TFT på T630 och TFD på Z600? Då är det TFD som é lite mer strömsnål men TFT som drar lite mer ström och är skarpare i färgerna.

Tja, vad vet jag, är inte det minsta insatt i skillnaderna mellan TFD och TFT, men jag vet att färgerna är bättre på en Z600

Fast det kan ju vara jag som fått något underexemplar av Z600, men det känns mera tveksamt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Tja, vad vet jag, är inte det minsta insatt i skillnaderna mellan TFD och TFT, men jag vet att färgerna är bättre på en Z600

Fast det kan ju vara jag som fått något underexemplar av Z600, men det känns mera tveksamt

Så sant, så sant. Ignorera vetenskapen och lita på känslan 8-).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
xhtml-läsare vore dock trevligt om den har

har för mig att xhtml-stöd ingår i wap 2.0-standarden

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jag tycker den var ful iaf.
Ingen bt heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt

Jag har en vit men vill ha en svart T630... går det inte att byta skal?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croman
Ser ut som en Siemens...

Exakt min tanke när jag först såg den. Typ som deras gamla mp3-spelarlur.

Permalänk
Medlem

Vad ska man med bluetooth till? Jag har aldrig använt det på min T610 .. Eller jo, en gång när jag skickade en fil till brorsan till hans mobil.. Men jag kunde lika gärna kunnat skicka den via IR..
Farsans bärbara har IR-port och det går alldeles utmärkt att skicka över filer med IR där emellan..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Vad ska man med bluetooth till? Jag har aldrig använt det på min T610 .. Eller jo, en gång när jag skickade en fil till brorsan till hans mobil.. Men jag kunde lika gärna kunnat skicka den via IR..
Farsans bärbara har IR-port och det går alldeles utmärkt att skicka över filer med IR där emellan..

det är ju väldigt smidigt när mobilen har kamera och man vill överföra bilder till datorn och sånt... men som du säger går det lika bra med ir eller en vanlig datorkabel.

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Billig vet i fan om den är, men visst! Den är väl bra!

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Bluetooth är grymt, jag köpte en bt usb fråm msi för 215kr och nu kan jag fjärrstyra winamp från mobilen var jag än är i huset, man kan använda mobilen som en fjärrkontroll till tex wmp. Jag har en t630.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eruku
Bluetooth är grymt, jag köpte en bt usb fråm msi för 215kr och nu kan jag fjärrstyra winamp från mobilen var jag än är i huset, man kan använda mobilen som en fjärrkontroll till tex wmp. Jag har en t630.

Hur gjorde du det?
Jag ska köpa en BT-adapter till min 630 i veckan, men hur fixade du winampgrejen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-

Om man inte vill/orkar se till att IR sensorerna är riktade mot varandra utan man kan bara hålla luren normalt, då kanske man vill ha blåtand

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Har just en sådan telefon och Ericssons DCU-11 usb kabel vilket för övrigt är en jävla skitprodukt, extremt seg överföring. Kontaktade Sonyericssons support gällande detta problem och fick till svar:

"USB kabeln som används till Sony Ericsson K500i installerar sig som en virituell COM port.
Programvaran kommunicerar enbart via seriellt interface.
Detta innebär att överföringshastigheten ni får är seriell alltså max 115 200 bits/s. "

Så mycket för den snabba överföringen

Vilka hastigheter kan man vänta sig om man istället köper en IR adapter för USB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Fan vad litet hus du måste ha då, för jag kan inte ens vara i halva utan att förlora kontakten

Det finns två program som går att använda; floats mobile agent och pc control. Jag gillar pc control bättre, floats buggar som fan för mej.

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed
Fan vad litet hus du måste ha då, för jag kan inte ens vara i halva utan att förlora kontakten

Det finns två program som går att använda; floats mobile agent och pc control. Jag gillar pc control bättre, floats buggar som fan för mej.

kan man anvävda dom programmen om man överför via sladd?

Tycker den telefonen är riktigt ful, dock inte på den bilden som webhallen har (har även sett den i verklighet). Men den är trots allt väldigt prisvärd.

Visa signatur

Bloggare på Reseblogg / Travelblog

Permalänk
Medlem

lägre upplösning på skärmen på k500 (samma som t630) än mot k700

Visa signatur

P4/775 @ 3.2ghz | 1gb ram | 2x160gb SATA raid0 | Geforce 6600GT | Nec DVDR-3500 | 19" BenQ | Logitech DiNovo

Permalänk
Medlem

jag hittar bara massa themes och saker till k700i inget till k500i. Någon som vet sidor som har gratis tema/spel för just k500i? Undrar också om man kan MSNa med ngt program. Jabber, agilemessenger cmessenger?

Permalänk
Medlem
Citat:

Var finns den för 215 ?

Visa signatur

jaa soet litten jente dean daer!

Permalänk
Medlem

har precis beställt en k500i från katshing.se håller med, verkar va en härlig tele.. jag hittade en urbra "simulation" där man kan navigera genom menyer och allt själv det övertygade mig iallafall

http://www.sonyericsson.com/trythephone/k500/en/try/

edit: extremt synd att den inte fanns i blå än, ville så gärna ha den färgen och inte silver men ingen återförsäljare vet när den kommer och enligt sonyericsson lanseras den kvartal 4. Orka vänta någon vecka/månad