Permalänk
Medlem

MuVo2 bra?

Är MuVo2 bra eller..?
Den är ju billigare än iPoden mini (ca 500:-) dessutom behöver jag inte mer än 4gb musik
Jag har inte riktigt förstått hur stor den är, någon som har en som kan lägga upp ett foto med något brevid, som jämförelse
(ett cdfodral eller nåt)
Tack på förhand!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja det ska jag göra!
Tack!

Permalänk

Den är GRYMT fin.. skulle inte vilja byta mot någon annan..

4gb är lagom med utrymme den är inte stor, kanske lite tjock men det klarar man lätt.. lätt att fixa med och ja, den har allt man behöver..

Tycker valet är lätt om man är sugen på en mp3spelare..
Gjorde så min kusin också köpte en. han är mycket nöjd han med..

Dock kanske man får köpa andra hörlurar då dem inte var så hög klass på..

Permalänk
Medlem

jag är också mycket nöjd med min muvo2

jag köpte den UTAN 4gb microdrive på EBAY

(eftersom jag har flera 1gb minneskort liggandes)
bara att stoppa i ett nytt kort och installera ny firmware
fungerar mycket bra och formatet är inte att klaga på

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

kan man fortfarande få tag i den med 4gb microdrive ? ny då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
kan man fortfarande få tag i den med 4gb microdrive ? ny då.

Jaa då!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

japp 2000.- för 4gb microdrive till kameran

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Någon som kan avlägga en lite större recension på mp3 spelaren en lite mer personlig recension liksom

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk

Värkar vara en djävligt najs mp3, går och funderar på den eller en Ipod, vad tycker ni?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

http://wenom.mine.nu/~upload/upload/muvo1.jpg
http://wenom.mine.nu/~upload/upload/muvo2.jpg
La dem som länkar då de är rätt stora (~700kb).
Får utan problem plats i valfri ficka. Ljudkvalitén kan jag inte direkt säga något om eftersom jag har kass hörsel och många av mina låtar är på 128kb/s.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Wenom: Hur tycker du att det är att bläddra efter låtar på mp3 spelaren? Går det smidigt elller är det väldigt krångligt, tycker det verkar lite svårt att leta upp den speciela låten man vill spela just för tillfället!
finns det någon funktion för att söka efter låtar ?

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk

Vilken känns lättast att bära med sig, Ipod mini eller Muvo2?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nipp0
Wenom: Hur tycker du att det är att bläddra efter låtar på mp3 spelaren? Går det smidigt elller är det väldigt krångligt, tycker det verkar lite svårt att leta upp den speciela låten man vill spela just för tillfället!
finns det någon funktion för att söka efter låtar ?

så här gör jag...

alla skivor ligger i egna mappar och i dessa finns det en playlist som innehåller alla låtar i turordning enligt orginalskivan

i en mapp (eller flera) har jag blandade låtar och även till dessa gör jag en playlist

alla dessa playlist's kan man enkelt bläddra igenom och när man valt en är det lätt att byta låt med navigationsknappen

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Fråga 1 : Går det inte att bläddra bland låtar som inte finns i en playlist ?

Fråga 2: Måste man göra playlist till alla album manuelt eller sker det per automatik ?

Fråga 3: Hur är den att ha i fickan ? Får det plats med både en mobil (tex T610) och muvo 2 i fickan på ett par "medel tajta" byxor

Fråga 4: Vad för tillbehör följer med när man köper den på tex onoff, samt vilka tillbehör finns att köpa till, finns det tex dockningsstation ?

Ja det var nog allt jag kunde komma på nu i frågeväg

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nipp0
Fråga 1 : Går det inte att bläddra bland låtar som inte finns i en playlist ?
/// har inte provat - har bara mappar/skivor med playlists

Fråga 2: Måste man göra playlist till alla album manuelt eller sker det per automatik ?
/// jag har gjort mina med ex winamp eller andra användbara program

Fråga 3: Hur är den att ha i fickan ? Får det plats med både en mobil (tex T610) och muvo 2 i fickan på ett par "medel tajta" byxor
/// den får plats - gämför ungefär med en snusdosa

Fråga 4: Vad för tillbehör följer med när man köper den på tex onoff, samt vilka tillbehör finns att köpa till, finns det tex dockningsstation ?
/// det som vanligen följer med är:

1 Creative NOMAD® MuVo² Player WITH 4GB Hard Drive
1 Pair of Neodymium Earphones
1 Rechargeable Li-ion Battery
1 Universal Power Adapter
1 USB2.0 cable
1 Quick Start Guide
1 Installation CD

Features:

The Creative NOMAD MuVo² combines cutting-edge high capacity 1" hard disk drive storage, high-speed loading and superb sound quality in a remarkably compact, easy to use package. Load up to 2100 songs (based on 3.5 minutes per song, WMA/64 kbps with 4 GB storage) with simple plug-and-play, drag-and-drop functionality. Transfer any music or data files in a flash with super fast USB 2.0. Enjoy high fidelity sound with specifications unmatched by other MP3 and WMA players. The NOMAD MuVo² is a perfect blend of capacity, style, versatility and ease of use in a tiny player for the active music lover. Grab it, load it, clip it on your belt and you're all set to go!

High Capacity, High Fidelity MP3 and WMA Players

Store up to 128 hours of WMA or 64 hours of MP3 tracks

Up to 9 8dB Signal-to-Noise Ratio -- as good as expensive hi-fi systems

4 band custom equalizer and 4 equalizer presets

Up to 14 hours continuous

Li-Ion rechargeable battery is removable - carry a spare for extra-long playtime

Supports playlists created on your PC

Full play mode control including Shuffle modes and Resume feature

Easy Folder navigation

Compact, Fast and Amazingly Simple to Use

USB 2.0 for super fast file transfer - load a song a second!

Works as a USB flash drive with any PC

Protective case with belt clip Drag-and-Drop simplicity for easy music or data file loading

Store up to 1000 floppy disks of documents, photos and presentations

Charge through USB connection or with power adapter

Ja det var nog allt jag kunde komma på nu i frågeväg

räcker det...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Läste ett test utav muvon i tidningen "mp3 musik" där stog det att man fick med två usb sladdar en kort och en lång.. stämmer det ?

Men i alla fall tack för ditt svar

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nipp0
Läste ett test utav muvon i tidningen "mp3 musik" där stog det att man fick med två usb sladdar en kort och en lång.. stämmer det ?

Ja, det stämmer. En till datorn och en som får plats i väskan till Muvon som man kan ha med sig.

Jag tycker för övrigt att det är lite fattigt ljud i Muvon, men det är OK att lyssna på iallafall.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem

Använder du de medföljande hörlurarna eller har du köpt nya?
Läste recensionen utav muvon på cnet.com där skrev dom att ljudet är utmärkt och starkt och bra på alla sätt, förutom... i de medföljande hörlurarna

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Muvo2 i snart 1 år nu. Storleken är jag skitnöjd med och ljudet likaså....medföljande hörlurar är dock inget vidare. USB2 är också en fördel. Dock så tycker jag att navigeringsknappen är bedrövlig samt att den lilla displayen kunde fått vara lite större. Att man inte heller kan bläddra fram enstaka låtar i kataloger är något som är aningen irriterande, även om man kan komma runt det med spellistor.

En Muvo2 med 5 Gig HD är på väg och där har dom iaf bytt ut navigeringsknappen mot en liten minijoystick som verkar betydligt bättre. Den innehåller också en FM radio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nipp0
Fråga 1 : Går det inte att bläddra bland låtar som inte finns i en playlist ?

Jag har inga playlists över huvud taget, allting är sorterat i mappar efter Artist\Album. Leta bara fram albumet i rätt katalog och tryck play så spelas bara den mappen. Det är bara att sortera hur du vill.

Jag tycker i alla fall det är enkelt att leta fram en viss låt, men det beror ju också på hur bra koll du har på dina album.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nipp0
Använder du de medföljande hörlurarna eller har du köpt nya?
Läste recensionen utav muvon på cnet.com där skrev dom att ljudet är utmärkt och starkt och bra på alla sätt, förutom... i de medföljande hörlurarna

Nej, jag använde mina egna hörlurar, men men. Ska lyssna en gång till.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att navigationen är nått större problem, det tar väl kanske 10-20s att byta till en helt annan låt, men jag lyssnar mest igenom hela album så det gör inte så mkt, dessutom kan man ju börja byta låt innan den man har igång är slut.
En fruktansvärt störande grej är dock att man inte kan hoppa inom en katalog förän efter 2s efter att man valt katalogen.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Hade en 1,5 gb muvo2 men den gick sönder (kunde inte lägga in någon musik på de sista 300 mb)
och jag fick tillbaka en 4gb Muvo så man kan inte klaga på tillverkaren.
Och vidare så är det bra ljud och bra kvalitét (även om min gick sönder)
Rekommenderar dig att köpa en Muvo2

Permalänk

Öhhh.. du vet att tråden skrevs 2004?

Jag tror nog att han har köpt sin mp3-spelare nu

Permalänk

Det tror inte jag.......

Du "vb_adde" du måste väll inte ta upp så gammla trådar, eller?

Permalänk
Medlem

jösses

kan säga att min MUVO2 jag skrivit om ovan numera ar DÖD....

tänker inte skaffa någon ny (kör allt på PDA istället)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...