Permalänk
Medlem

Vilket bredband på Kungsholmen?

Ska flytta in i en lägenhet på Kungsholmen i Stockholm (Polhemsgatan närmare bestämt), och jag undrar om det är några kungsholmsbor här som är insatta i vilka bredbandsalternativ man har, samt vilket är det bästa?

Det jag har funderat på är väl BBB:s ADSL 10 MBit, men jag har å andra sidan inte direkt nån koll på vilka andra möjligheter som kan tänkas finnas.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Kolla in Vdsl tjänsterna istället, bostream och bbb´s. Jag bor på fleminggatan och har bostream scream och är riktigt nöjd med den, när de väl fixade till uploaden.. inte ett enda driftstop sedan jag fick det.. GAnska säker på att BBB har kvar vdsl platser om du frågar deras support om du nu vill ha dom..

Och välkommen till kungsholmen

Permalänk

Hej och välkommen till Kungsholmen!

Jag bor på på Fleminggatan, jag har haft Chello som sög, Bostream som hade en upload som sög och nu har jag BBB vdsl som regerar.

Detta gör du:

1. Ring och beställ, säg att du vill ha så snabb upload som möjligt (BBB har tjänster till salu som inte de skyltar med.)

2. När du har fått tjänsten, ring till supporten och säg att du vill att de ska stänga av felkorrigeringen. Voila nu har du en tipp topp uppkoppling.

Redgrave, vaddå fixat uploaden? Vad hade du och vad har du nu? Hur många meter från the basestation bor du?

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Medlem

Polhemsgatan är ruskigt när telestationen, VDSl är ditt val om du har tur med koppardragningen dit
Är det raka vägen skulle jag tippa på c:a 300-400 meter beroende på gatunummer, bra om BBB skulle höja VDSL hastigheten, ja man kan ju hoppas.

Har själv VDSL och det funkar ruskigt bra.

Permalänk
Medlem

@spacecowboy bor 598 m från stationen och skulle ha 13/ 13 enligt deras gränsdragningar, nu är det inte riktigt det, utan bättre :). Men när de kopplade in mig i april-maj funkade det bra i två dar, sedan ballade uploaden ur, hade 25 ned och typ 2 upp, ringde och tjatade och fick reda på att något var galet i stationen, ett hårdvarufel.
Så i juli fick dom till det, så nu har jag 25 ned och 15 Mbit upp, det är jag riktigt nöjd med, hade jag valt BBB hade jag haft 12/9 bara..

Permalänk
Medlem

"bara"

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Okej, jag råkade beställa Adamo 8 Mbit tidigare idag, pga allt positivt jag hörde om det. Ni som har detta BBB:s oannonserade VDSL, hur mycket kostar det, samt vilka hastigheter kommer ni upp i? Vore ju helt klart trevligt att ha bättre upload än Adamos 1 Mbit. Hoppas man kan avbeställa utan problem.

Permalänk
Medlem

Man brukar ha 14 dagars ångerperiod, kolla avtalet, säkert inga problem med att ångra/säga upp avtalet..

Permalänk
Medlem

Går det alltså inte längre att beställa Bostream Scream nu? Redgraves 25/15 låter ju ganska upphetsande. Fast om BBB:s VDSL är 12/9 så är det ju inte fy skam det heller.

Spacecowboy, Grubben, med flera, kan ni berätta något mer? Installationskostnad samt månadskostnad vore ju intressant. Dessutom, kräver det mer tekniskt kunnande än vanligt ADSL att installera? Ty jag är en av dessa bedrövliga människor som använder datorn mycket utan att vara särskilt tekniskt begåvad.

Spacecowboy, det där med felkorrigering, vad menas med det?

En lite OT fråga: Jag har läst att BBB blockerar port 25, vad innebär det i praktiken?

Nämn gärna andra nackdelar/fördelar med de ISP:er ni rekommenderar.

Tack för alla svar hittills.