Permalänk

Svartvitt Windows?

Jag undrar om någon har något tips på inställningar eller program som gör att man kan köra Windows XP helt i svartvitt?

Det jag tänkte var att det hade nog varit en ganska skön känsla att spela ett spel som Wolfenstein, MoH eller CoD helt i svartvitt som omväxling. Vet egentligen inte vad det skulle vara för nytta med det förutom att spelet kanske får en annan skön känsla om det är svartvitt istället för färg.

Nu tycker säkert många att jag är helt koko men det kan jag ta...

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

Enklast är väl att dra ner färgerna direkt på skärmen i så fall?

(Ja, du är koko )

Visa signatur

- "Sometimes you make the right decision,
sometimes you make the decision right."
/Dr. Phil

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lavve
Enklast är väl att dra ner färgerna direkt på skärmen i så fall?

Vad hur då?
Jag undrar med!

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

På en del grafikkort finns det inställningsbara effekter, kolla om du kan göra detta på ditt grafikkort

Visa signatur

| AMD Athlon 64 3500+| 1024 DDR RAM | Audigy 2 ZS | Radeon 9800 Pro | MSI K8N NEO2 Platinum-54G |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lavve
Enklast är väl att dra ner färgerna direkt på skärmen i så fall?

(Ja, du är koko )

Tyvärr kan jag inte göra det på min skärm... damn!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seedz
På en del grafikkort finns det inställningsbara effekter, kolla om du kan göra detta på ditt grafikkort

Tyvärr funkar inte det heller. Jag har redan pillat och dragit i alla reglage men jag lyckas inte få svartvitt.

Jag har ett GeForce 3 och kör med v56.72 på Nvidia's drivisar. Ifall nån är säker på att det skall gå att göra, men jag bara inte har lyckats göra det, så tar jag tacksamt emot tips...

Permalänk
Medlem

kolla på themexp.com om det finns nått svartvitt theme.. iofs så blir ju inte alla program osv. svartvita men ändå...

Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150

Permalänk
Medlem

alla windows har ett tema tror jag som heter typ högkontrast VIT och SVARt.

men detta ändrar inte vad jag vet själva programmen, möjligen om du kan köra spelen genom nån slags emulator eller nått som gör det hela svartvitt.

annars är det nog som det redan sagts att du får pilla på nått gkort inställning.

o nja koko är väl int erätta ordet... mer nostalgisk

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Synd att du inte har ATi, då hade du kunnat slänga på en lämplig smartshader och fått allt 3daccelererat att bli svartvitt.

Permalänk

Skaffa en gammal monitor vettja