Permalänk

Nya HL2-Bilder

Surfade runt på nätet och snubblade på en hög nya hl2 bilder.
Kanske någon som ett dom redan men jag täntke att det va fler som jag som inte sett dom

http://www.worthplaying.com/article.php?sid=20440

Permalänk

även om nu ingen länkat till dom tidigare kan du väl åtminstone ta de i hl2 tråden

Permalänk

Ne passade mkt bättre här tyckte jag, någon kanske inte vet lägger märke till dom i den sk "hl2tråden".

Permalänk

men läs på reglerna då igen

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det var helsjyst av skogsmullen att skapa ny tråd jag hadde i alla fall inte hittat de annars!

Permalänk
Medlem

Bra med ny tråd annars hade inte jag hittat dom där bilderna.

Tycker dock att grafiken suger, ärligt talat kan dom inte bättre år 2004! ?

Monstren ser kantiga ut, vapnen ser kantiga ut, ser ut som C64 grafik nästan.

Men sen är det väl inte på vägar färdigt än, det är väl ännu i alpha-stadiet ?

Permalänk
Medlem

Hoho, spelet är (i stort sett) klart. Lever du i en grotta, midiland?

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Hoho, spelet är (i stort sett) klart. Lever du i en grotta, midiland?

Klart? Haha, du var mig en skämtare av stora mått mätt Du borde bli ståuppkomiker

Klart, haha med den C64-grafiken ?

Men tack för dagens goda skratt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland

http://www.airport1.de/fs.php?/c64gal01.htm

= C64 grafik

Btw, har du tittat på U3 motorn och sedan bestämt dig för att allt annat är kass grafik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Klart? Haha, du var mig en skämtare av stora mått mätt Du borde bli ståuppkomiker

Klart, haha med den C64-grafiken ?

Men tack för dagens goda skratt

Nä PC Gamer brukar recensera spel när de är i alpha-stadie

Exakt vad är fel med grafiken? Spelet ska gå att köra även om man inte har en monsterdator, och bra grafik gör inte automatiskt ett spel bra... Dessutom är det inte dålig grafik, möjligtvis lite väl lågupplösta texturer på en del ställen men so what. Half Life 1 har urkass grafik "med dagens mått mätt" men är fortfarande rätt kul

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem

c64 jah..

Dom har lyckats med karaktärerna, dom ser verkligen organiska ut på bild, huruvida dom rör sig verkligt vet jag inte. Något som ser lite kasst ut är ljus och skuggor.

Permalänk

Att titta på bilder kan iof inte säga mkt om ett spel. "1 bild säger mer än 1000ord" kanske inte är det korrekta ordspåket för just HL2

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur ni kan påstå att det är FULT?! Tycker grafiken är helskön. Lite annorlunda men verkligen inte FUL.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax
Fattar inte hur ni kan påstå att det är FULT?! Tycker grafiken är helskön. Lite annorlunda men verkligen inte FUL.

Han skojade.

Visa signatur

Ibland pratar jag i nattmössan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxxisen
Han skojade.

Ok, svårt att se sånt på internet när man inte använder smileys dock. :/

"Tycker dock att grafiken suger, ärligt talat kan dom inte bättre år 2004! ?"
Förstår inte riktigt det roliga. Nån av oss måste ha kass humor.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Max Payne 2 är rätt mycket snyggare, och rätt mycket äldre och nog fan kan jag sätta pengar på att varken gameplay eller story i hl2 är bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax
Ok, svårt att se sånt på internet när man inte använder smileys dock. :/

"Tycker dock att grafiken suger, ärligt talat kan dom inte bättre år 2004! ?"
Förstår inte riktigt det roliga. Nån av oss måste ha kass humor.

Var inget skämt, jag tycker att grafiken är dålig, det är inte den stil man väntar sig år 2004. Varför muppen där påstod att jag skämtade, ja det kan man bara spekulera i, kanske för mycket tuggande på svampar...!?!

Permalänk
Medlem

ta bort i nästan allt ljus och du har doom 3

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

det var väl ädnå meningen att spelet skulle se så "kasst" ut för det skulle flyta på de lite äldre datorerna.
För övrigt tycker jag att grafiken ser väldigt läcker ut, vill bara ha Half-Life 2 mer än någonsin

hade inte heller hittat bilderna om de hade postats i hl2 tråden, så tack ska du ha

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Håller med om att HL2 inte gör sig så bra på enskilda bilder. Blir nog andra bullar när det rör på sig och när man själv får integrera med omgivnigen.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte ditt resonemang Midiland. Spelet är ju knappast gjort på en dag, utan de började göra spelet redan 1999. De skulle inte heller ha några som helst problem att slänga in flera hundratusentalspolygon-modeller, men det ska ju kunna gå att spela också.

Tänk också på att detta är inte likt Doom3 i gameplay. I Doom3 är det kanske mest 3 monster på skärmen samtidigt. Här i HL2 ska man vara i en hel stad med männsikor.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

På skärmdumparna verkar det inte vara så många monster samtidigt...

Permalänk

Jag tycker inte heller att grafiken ser så super ut. Men den duger helt klart då själva spelet verkar bli rätt tufft annars endå. Det är väl det som är huvudsaken. Däremot så är texturerna väldigt skarpa på en del ställen, det gillar vi.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
På skärmdumparna verkar det inte vara så många monster samtidigt...

Kolla in de filmer som finns då. ett 20 tal soldater som krigar mot 2 striders och det brinner överallt. Skulle vilja se det kortet som klarar det flytande utan hack.

Doom3 är ju öde jämnfört med actionen i de filerna.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kan någon säga:

HYPE-PANIK!

Wee!

Asså... innan ni diskuterar - än en gång - i ett par dagar om hypen håller eller ej, baserat på en bild eller två... Inse att ett spels värde beror på hur skoj det är! Jag spelar massor av spel som suger rävpung grafikmässigt, men som är ROLIGA.

Det viktigaste är att spelet är skoj. Punkt. Huruvida HL2 kommer att vara det, det vet ingen. Om spelet kommer i år? Det vet ingen. Bara att vänta och se.

Hype-människorna börjar bli så rädda nu att det är farligt! Så fort någon kritiserar så blir de massivt nerhuggna. Verkar som om en hel del hypade folk börjar tappa tron, såhär dryga året efter planerade releasen...

Permalänk

Jag förstår inte hur folk orkar gnälla så mycket. Om ni inte tycker spelet verkar bra måste ni påpeka det i alla trådar ni kan? Jag tycker det verkar både snyggt och roligt. Kan ni inte låta oss dela på det utan att dyka upp o spy galla?

Nästan alla spel är roliga för någon måste ni försöka förstöra det för dem bara för att det inte passar er definition av "bra"?

Dra till ett annat forum era gnälliga fjortisar.

(OBS!!! Fjortis är en mentalitet och inte en ålder)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Jag förstår inte hur folk orkar gnälla så mycket. Om ni inte tycker spelet verkar bra måste ni påpeka det i alla trådar ni kan? Jag tycker det verkar både snyggt och roligt. Kan ni inte låta oss dela på det utan att dyka upp o spy galla?

Nästan alla spel är roliga för någon måste ni försöka förstöra det för dem bara för att det inte passar er definition av "bra"?

Dra till ett annat forum era gnälliga fjortisar.

(OBS!!! Fjortis är en mentalitet och inte en ålder)

Sen när blev man en fjortis för man uttryckte en åsikt?

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

Sen när den åsikten består av konstant gnäll. Typisk fjortis mentalitet att tro att man kan säga vad som helst bara för att det är ens åsikt. Du måste ju ställa dig frågan

Vem faan bryr sig?

Permalänk
Medlem

Karaktärernas ansikten i Half-life 2 spöar ju Doom 3 med hästlängder. Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg att ansiktena i Doom 3, ser ut som i half-life 1 typ.

Permalänk

Hmm... även om grafiken inte suger som vissa påstår, tycker faktiskt den är rätt okey, så har jag i alla fall min åsikt...

tror detta spel är rätt överreklamerat och inte alls kommer bli så bra som alla påstår... men som sagt... det är min åsikt och bryr mig inte om folk hatar mig för den

Visa signatur

"...To the funnyfarm where life is beautiful all the time..."