Permalänk
Medlem

TV-Kort (vilket?)

Hej..

Jag skall köpa ett TV-kort till datorn, nu är problemet den att jag kan inget om TV-kort.. Så jag undrar om ni kan hjälpa mig med de..

Jag skulle vilja ha ett tv-kort som har fjärrkontroll om man nu kan ha de..
Den ska vara så billig som möjligt, men ändå ett bra kort..
Inget usb TV-kort heller. man skall kunna stoppa in en
atennkabel (stavning?). ja det är väl de viktigaste ..

Tack på Förhand.. ?!? ?!?

Permalänk
Medlem

Med "Pinnacle PCTV Stereo" kan du göra det mesta.
Jag är dock inte säker på ifall det funkar med fjärrkontrol.
Men på kartongen så finns det en bild av en fjärrkontrol

845:-

http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1480&...

Edit: Pinnacle har många andra TV kort, du kan ju kolla på deras sida, deras TV kort heter alltid nått med PCTV..

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Varning bara om du köper ett Pinnacle PCTV Stereo då jag själv äger ett sådant kort. För närvarande funkar inte installationen under WinXP SP2 så då får du göra som jag gjorde istället (om du har sp2 ilagt redan).

Formatera och installera winxp sp1a.
Installera Pinnacle PCTV Stereo program och drivrutiner.
Installera WinXP SP2
Installera övriga drivrutiner.
Installera PCTV upgrade to 5.8

Körde den ordningen för att jag snabbt ville se att det funkade men möjligt att det funkar att även installera övrigt innan du lägger in SP2 men jag använde bägge gångerna en slipstreamad cd med WinXP SP1a och WinXP SP2 men det funkar troligen att installera direkt från original WinXP CD utan SP slipstreamad bara man installerar Pinnacle program o drivrutiner innan SP2!

Permalänk
Medlem

Vad tycker du annars om kortet då, Olirc?

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]

Permalänk
Medlem

Jodå funkar bra och blev av med ett envist knattrande ljud efter ominstallationen av OS (troligen nåt tweak jag hade gjort av os som inte var så smart att göra) men fjärren har jag aldrig haft nån användning av då jag bränner över ev inspelat till dvd-rw och ser på tv:n istället.

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa ett tv-kort till datorn kan du ju satsa på ett DVB kort.. alltså marksänd digital-tv... då kan du ju få in ett par kanaler till för licenspengarna (för du betalar väl tv-licens:))... och om du kostar på dig en smartkardläsare så kan du fixa ett boxerabonemang och få ännu mer kanaler... dessutom kan du spela in från flera kanaler samtidigt på ett kort, bara dom ligger på samma sändare (tex. så kan du spela in från alla svt's kanaler samtidigt) Dom är inte så farligt dyra heller...

Här är ett exempel med fjärr...

VisionPlus - VisionPlus DTV Ter Tuner Card PCI/Remote 729:-
http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=341052

Har köpt ett sådant själv för ett framtida bygge..

Permalänk
Medlem

hmm intressant

Jag har precis beställt en 8+1 card reader, någon som vet ifall den kommer att kunna läsa boxer kort?
Jag har X800XT PE VIVO kort

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Doxie... om du ger mg en länktill den så kan jag kanske svara på det... och vad hade du tänkt att grafikkortet skulle ha med saken att göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doxie
hmm intressant

Jag har precis beställt en 8+1 card reader, någon som vet ifall den kommer att kunna läsa boxer kort?
Jag har X800XT PE VIVO kort

Nej, det går inte.

Permalänk
Medlem

Har ett Leadtek Winfast TV 2000 XP Xpert hemma, funkar hur bra som helst och uppfyller dina önskemål.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
Har ett Leadtek Winfast TV 2000 XP Xpert hemma, funkar hur bra som helst och uppfyller dina önskemål.

Fjärr?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Nej, det går inte.

Varför går inte det då?
Det är ju både TV ut och in på kortet.

Edit: Eller menar du card reader?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*

Jag har åxå ett Leadtek kort, ett dv 2000, dvs. med firewire ingång (3 st).
Här är en review på kortet: http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=181&head=15
Länk till tillverkaren: http://www.leadtek.com/multimedia.html

Visa signatur

"KLICK"

Permalänk
Medlem

Jag har ett Pinnacle PCTV Stereo och det funkar väl ok, men s-vhs och composit-ingångarna är mega-suddiga! Jag har kopplat ett PS2 via den gula composit tex och det är märkbart suddigare än en gammal TV jag jämförde med.

När jag kollar på TV är det dock skarp bild. Nån som vet varför?

Visa signatur

MSI P67A GD55 | Intel i5 2500 3.3 | Gigabyte GTX 760 Windforce 3X | 8gb A-Data 1333 | Intel 320 SSD 120GB (+ misc storages drives...) | Fractal Design R3 Arctic White | Logitech G700 | Qpad Heaton XXL | Dell U2412M | Topre Realforce 88UB | Focusrite Scarlett 2i2 | Sennheiser HD-650