Permalänk
Medlem

Vilket prog.??? LÄNK!

Tjenna!

Snubblade över den här länken...och såg de fräcka bilderna. Verkar nästan som att de är gjorde med hjälp av ett prog. Någon som vet hur de är gjorda? Jag fattar nämnligen inte.

http://www.photoshopcn.com/bbs/viewthread.php?tid=150569&fpag...

OBS. det tar lite tid att ladda...men det är det värt!

/KaliZ

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle nog säga att de är gjorda med Illustrator...

EDIT: Eller Photoshop som det står i title
EDIT2: Denna är iaf gjord i illustrator, såg den på en sida för illustrator bilder för ett tag sen.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Hur kunde du snubbla in på en japs sida lr va de nu är? Skoja bara

Visa signatur

Så du söker den perfekta sidan om webbradio? Surfa då vidare till
http://www.radioworld.se
där finns allt du behöver veta om hur du drar upp en ström!

Permalänk
Medlem

Du menar alltså att man kan åstadkomma dessa linjer med Illustrator???
Det är de s.k. polygonlinje-bilderna jag är ute efter att åstadkomma!

..Tja du...jag surfar worldwide... hehe. Kan jue kika på bilder ieaf..även om jag inte fattar texten.

/KaliZ

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255

Permalänk
Medlem

Ehm... det står ju till och med på några av bilderna att de är gjorda med Illustrator............ Så där har du svaret... Adobe-program helt enkelt... Antagligen lite Photoshop som avslut också...

Permalänk

Det där är en mkt välkänd tråd vi detta laget, det är i illustrator (vector), och det är utan tvekan gjorda med foto-referens. Dessutom lär det ha tagit en ohygglig tid. Det tycer på 2 saker, 1 - en galen kunskap i illustrator, 2 - tokigt mkt tid över.

Permalänk
Medlem

..Okaj får tacka för svaren!!!

/KaliZ

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walter groupius
Det där är en mkt välkänd tråd vi detta laget, det är i illustrator (vector), och det är utan tvekan gjorda med foto-referens. Dessutom lär det ha tagit en ohygglig tid. Det tycer på 2 saker, 1 - en galen kunskap i illustrator, 2 - tokigt mkt tid över.

Företaget som gjort bilderna får antagligen betalt per timme så dom klagar nog inte.

Permalänk

1 - Varför skulle det vara ett företag? Det tror inte jag det är.
2 - Det är i 99.9 fall av 100 snabbare bättre och mer effektivt att gå ut och ta nya bilder än att vectorisera bilder på den nivån. Om man nu inte ska printa i större format än de bästa digitalkamerornas maxupplösning... läs mkt sällan...

Permalänk
Medlem

Ser mera ut som 3dsmax eller maya med splines model

Permalänk
Medlem

Här har du en svensk tutorial som beskriver hur man använder mesh i Illustrator:
http://www.nitzdesign.se/index.php?p=tutorials

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walter groupius
1 - Varför skulle det vara ett företag? Det tror inte jag det är.
2 - Det är i 99.9 fall av 100 snabbare bättre och mer effektivt att gå ut och ta nya bilder än att vectorisera bilder på den nivån. Om man nu inte ska printa i större format än de bästa digitalkamerornas maxupplösning... läs mkt sällan...

1. För att jag har fått veta att det är ett reklamföretag i japan som göra dessa bilder.
2. Dom görs i illustrator för att dom skall printas på gigantsika flyers, typ såna man trycker på tyg som täcker hela väggar.

Permalänk
Medlem

Vad än för program dom använt så är dom j*ligt skickliga!

Visa signatur

"Microsoft isnt't evil, they just make really crappy operating systems" - Linus Torvalds » http://resurser.istheshit.net

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Ser mera ut som 3dsmax eller maya med splines model

Det är det inte, kolla på dem. På flera av dem har de även lagt till en text där det står "Drawing by Adobe Illustrator"

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Det är det inte, kolla på dem. På flera av dem har de även lagt till en text där det står "Drawing by Adobe Illustrator"

Nu så =D

Men splines kan se konstigt ut ibland