SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Hjälp med speedfan !

Hej!

Installerade 2 nya fläktar i min dator idag plus en HD-cooler med två mindre fläktar.

Laddade hem speedfan för att se skillnaden.. HD0 och HD1 är mina hårdiskar. Men resten temp1, temp2 och temp 3 vad är detta för typ av temperaturer? Vilken mäter CPU'n?

Sen en fråga till.. kan man ställa in voltantal till fläktarna i något typ av program (för att dra ner RPM på fläktarna).

Visa signatur

Greetz,
- Niklas

Permalänk
Medlem

tror den som öppnas nere vid klockan e CPU blå text..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp med speedfan !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pralin
Laddade hem speedfan för att se skillnaden.. HD0 och HD1 är mina hårdiskar. Men resten temp1, temp2 och temp 3 vad är detta för typ av temperaturer? Vilken mäter CPU'n?

Om du kikar på högraste fliken och kikar på diagrammet av temp över tid så ser du ganska fort vad som är cpu diod (ökar snabbt när du startar zip,spel,mp3komprimering osv och sjunker snabbt när du slutar). cpu socket har snarlika temperaturer men ändrar sig lite långsammare uppåt och nedåt.

Sen kan du även ha moderkortstemp och den ser du att den ändrar sig tydligt om du öppnar lådan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pralin
Sen en fråga till.. kan man ställa in voltantal till fläktarna i något typ av program (för att dra ner RPM på fläktarna).

På de flesta nya moderkort ja. Det är ju det Speedfan är till för

Om du inte kan ändra det via speedfan -> moderkortet så får du ut o shoppa lite....