Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Online-spel som inte kräver kraftig dator

Permalänk
Medlem

Online-spel som inte kräver kraftig dator

Har en 700 MHz:are, TNT 2 32MB. Finns det något bra online-spel man kan köra förutom CS och Diablo?

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 skulle du kunna köra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tibia =D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Det finns inget FPS-spel då? (Inte CS!)

Permalänk
Medlem

Finns ju många men frågan e hur många som spelar dem online :S

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara spela med personer som jag känner.

Permalänk

Jag brukade spela MOHAA med samma skräp

Permalänk
Medlem

Re: Online-spel som inte kräver kraftig dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StefanL
Har en 700 MHz:are, TNT 2 32MB. Finns det något bra online-spel man kan köra förutom CS och Diablo?

Hej. Körde Medal of Honor Allied Assault,RTCW och SoF2 multi på en Duron 750 & ett GF 200 + 256mb ram.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort är så j*vla sunkigt så jag tror att man måste gå längre bak i tiden för att hitta spelbara spel...

Permalänk
Medlem

delta force land warrior... mycket roligt spel
har inte spelat det på ett par månader men sist jag spelade var det mycket folk online...
och med tanke på att folk fortfarande spelar delta force 1 online så lär ju dflw hålla ett tag till.

Permalänk
Medlem

Om du bara ska spela med kompisar iaf så borde ju unrealtournament(1) vara ett alternativ? Har kört det med tnt2 kort och det gick helt ok. Dessutom finns det ju en otrolig mängd mods och tc till det spelet.

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande en hel del av oss som gärna sätter sig i några timmar och spelar Action Quake 2. Fortfarande på något sätt oslagbart roligt att slänga iväg ett par timmar på.

AQ2 och StarCraft, det är ju inte vidare krävande heller.

Det är två spel som bara mognar med åldern (även AQ2 är en mod, men ändå).

//C

Permalänk
Medlem

Enemy Territory borde ju gå... kanske med låga inställningar, och det är gratis också.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Tja, din dator bör utan problem orka med att spela ex. Poker online...

Permalänk
Medlem

Duke Nukem 3D, kanon spel.
Ifall du börjar lira det nu, så hinner du bli bra tills Duke Nuke Forever släpps, hösten 2011
(Skämt: DN Forever har varit på gång sen slutet av 90 talet)

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]

Permalänk

Desent3 spelas det flitigt, åtmindstånde av aktiviteten på descent3.com. Det går säkert med ditt TnT2.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Finns fortfarande en hel del av oss som gärna sätter sig i några timmar och spelar Action Quake 2. Fortfarande på något sätt oslagbart roligt att slänga iväg ett par timmar på.

AQ2 och StarCraft, det är ju inte vidare krävande heller.

Det är två spel som bara mognar med åldern (även AQ2 är en mod, men ändå).

//C

Finns det några hyfsat aktiva servrar till AQ2? Körde det jävligt mycket på gymnasiet för två år sen, men bara i LAN då... Grymt härligt spel måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Eternal Lands är ett bra online rollspel.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StefanL
Mitt grafikkort är så j*vla sunkigt så jag tror att man måste gå längre bak i tiden för att hitta spelbara spel...

Hahaha, det var det ABSOLUT VÄRSTA grafikkortet som fanns på marknaden i början av 1998, jag köpte det då, och det var inte billigt, men jag kunde lira alla spel som fanns då på högsta upplösning.

Visa signatur

2500+@3200 EPoX 8rda3i, 1024mb corsair original pc3200, LeadTek 6600GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer00
Finns det några hyfsat aktiva servrar till AQ2? Körde det jävligt mycket på gymnasiet för två år sen, men bara i LAN då... Grymt härligt spel måste jag säga!

Det finns ju inte så många servrar uppe som på glansdagarna 8-) men det finns några iaf. Jag brukar spela på några Boomtownservrar och [TNG]-någonting som är lokaliserade i Danmark och Norge. Brukar inte vara några problem att hitta någon server med iaf en 10-16 personer på, och då brukar det bli röj.

The All-seeing eye hittar (fortfarande) AQ2 servrar, så den är din vän 8-).

//C

Permalänk
Medlem

Starcraft såklart!

Permalänk
Medlem

Gamla klassiker som Populous: The Beginning och Red Alert 1/2 t.ex. .