Samsung mobil med 5 megapixlar och 16 miljoner färger i skärmen lanseras!

Permalänk
Medlem

Samsung mobil med 5 megapixlar och 16 miljoner färger i skärmen lanseras!

http://premium.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=8679&sid=1

Permalänk
Medlem

vad som mer överraskar mig är att det står Tv Out... !
Fin var den inte i alla fall

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

Inte direkt liten heller

Permalänk

Vad fan ska man med 5 megapixels till om man varken har autofokus eller plats för bilderna på mobilen?
Dessutom så kan batteritiden inte vara den bästa på en sådan klump!

Permalänk
Medlem

Damn! Tycker det är kul att teknologin går framåt, nästa steg kanske är en storleksminskning? Jag skulle vilja ha en telefon i E700's storlek, med t.ex. Z1010 eller K700's skärpa i skärmen, 128mb inbyggt minne, Memory-slot (SD) och 5mp kamera

Permalänk
Medlem

Tycker den verkar mycket trevlig, jag försöker ta reda på vilket 3g nät den stödjer bara och det är ett helvete må ni tro. Funderar starkt på att köpa den om det skulle gå från korea

För de har WCDMA som promotas mycket av staten tillskillnad från deras nuvarande CDMA-2000 som används mest, dock är WCDMA samma som sveriges och då finns det nog en stor möjlighet att den också har det då de starkt funderar på att lansera den här.

Dock förstår jag att den inte kommer funka där bara 2g finns tillgängligt men det är enligt mig försummbart.

Vill ha känslan är stor här hemma!

Edit: Efter timtals av efterforkningar så vet man nu att det inte funkar, damn!

Permalänk
Medlem

En 5 Megapixels mobil kommer ändå inte i närheten av samma kvalité som en digitalkamera, den har alldeles för liten optik... (oavsett vad Samsung skriver!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnse
En 5 Megapixels mobil kommer ändå inte i närheten av samma kvalité som en digitalkamera, den har alldeles för liten optik... (oavsett vad Samsung skriver!)

Det måste ju ända vara avsevärt mycket bättre än det som finns nu.:o

Permalänk
Medlem

Jo, men med kass optik så blir de tinte bra ändå...
Men helt klart blir det ju bättre än de vanliga VGA kamera-mobilerna som finns nu..

Permalänk

http://www.aftonbladet.se/vss/mobil/story/0,5476,549877,00.ht...

En sådan kan nog bli nästa mobilköp alltså. Kanske inte just samsungen men en med 5 megapixels.

Permalänk
Avstängd

Tyvär så kan man inte köra den här i sverige som vanligt.
Asiaterna har alltid legat ljusår före oss gällande mobiler.
Kommer väll dröja en 1-3 år innan vi får hit något liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Tyvär så kan man inte köra den här i sverige som vanligt.
Asiaterna har alltid legat ljusår före oss gällande mobiler.
Kommer väll dröja en 1-3 år innan vi får hit något liknande.

Tror jag inte eftersom Sharp redan i november kommer att släppa sin mobil med 2M pixel och rörlig optik. Tyvärr bara för Vodafone, men ändå!

Så till nästa höst kommer det säkert att dyka upp 5M pix i lilla Sverige också!

Permalänk

Tycker nästan att Telefon/Kamera-2in1-hysterin börjar bli överdriven. Visst är det trevligt med en bra kamera i telefonen men då ska inte telefonen vara stor som en tegelsten

Visa signatur

Martin,
SPELKONTROLL - Tillbehör för TV-spel till bästa pris!

Permalänk
Medlem

Det kommer ju sluta med grava ryggproblem om man knallar runt med den där i fickan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nathell.com
Tycker nästan att Telefon/Kamera-2in1-hysterin börjar bli överdriven. Visst är det trevligt med en bra kamera i telefonen men då ska inte telefonen vara stor som en tegelsten

Håller med... om man lägger 2000 så får man en liten telefon (tex a800) och en kamera som slår alla mobilkameror med häst längder... behöver inte ta så mkt plats... så kan man sprida vikten mellan höger och vänster ficka... As bra.

Tills skillnad från att lägga 2000 på en klumpig telefon med värdelös kamera...

Visa signatur

Min signatur hade fallit bort: Typiskt.
Min dator är en snart två år gammal iBook: Stackars gamla Ibook.
Min serie/reseprogram/sitcom/realityshow finns det i dagsläget: Tre delar av.

Permalänk
Medlem

TV-out är ju en rätt bra funktion om telefonen har SymbianOS eller liknande operativsystem.

SD-minnena blir billigare och billigare, man kan få ett 1GB för runt tusenlappen. På det får man in en hel divx-film. Micro-videospelare?

Sen kommer väl telefoner med tv-in, inspelningsbara

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.