Har du problem med din ADSL-uppkoppling från telia?

Permalänk
Medlem

Har du problem med din ADSL-uppkoppling från telia?

Jag har hört talas om så mycket problem med telias ADSL-anslutning så jag blev lite nyfiken hur många det egentligen är som har problem. Notera att detta ENDAST gäller om du har telia ADSL, oberoende på hastighet.

Permalänk
Medlem

Fungerar utmärkt för mig iaf..
kanske inte så snabb som man hade hoppats på, men det duger tills man bytt till BBB:s 10mbit

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dexter
Fungerar utmärkt för mig iaf..
kanske inte så snabb som man hade hoppats på, men det duger tills man bytt till BBB:s 10mbit

Hur hade du tänkt byta från telia när dom har typ 30 års bindningstid??

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Deru, abbonnemangsfrågor var inte det jag tänkt mig att denna tråd skulle handla om.

Permalänk
Korsordsguru

Blir ju en jävligt opartisk omröstning. Folk som INTE har problem skiter nog att kolla i tråden, medans folk som har problem gärna går in och röstar och skriver vad som är fel. Dock kommer nog "Nej, min uppkoppling fungerar utmärkt."-alternativet vinna ändå. Telia måste nog vara en av de stabilaste ADSL-operatörer there is.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo jag insåg att det kanske kan bli lite felvisande, men vi får se. Klart att det måste fungera bra för flest personer, men efter telia lanserade 8Mbit i dom flesta stationerna så har det ju kommit in en och annan tråd där det har varit problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
Hur hade du tänkt byta från telia när dom har typ 30 års bindningstid??

När man har haft sitt adsl abonnemang hos telia ett antal år så har ju bindningstiden till slut gått ut..:)

sorry för OT

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk
Medlem

Funkar fint för mig. Har aldrig halkat under 7.0Mbit/s hittills. Enda problemet var då alla dns:erna dog.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johanta
Funkar fint för mig. Har aldrig halkat under 7.0Mbit/s hittills. Enda problemet var då alla dns:erna dog.

Egentligen så dog inte alla dns:er. De bytte dock inte till de (två tror jag det var) som fungerade av någon anledning.

Att folk säger attt telia är dåliga utan att ens ha haft dem är nog som när folk säger att microsoft är skit utan att ha testat.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Mitt funkade faktiskt bra så länge jag hade Felia.
Men allt det andra skall man inte tala om.
Hade mer problem med BBB med till sist så hittade dom felet och nu funkar det med.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem

Om man har haft telia i 5-6 år utan problem, men bytte till BBB för två månader sedan, bör man rösta då?

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med telia ADSL, fungerat utmärkt i 4-5 år.

Visa signatur

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: MSI GTX 1080 Ti GAMING X TRIO | MB: ASUS PRIME X370-Pro | RAM: 2x8GB G.Skill Flare X @3200MHz CL14 | Cooling: Air | Case: Fractal Design R5 Titan | Monitor: AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med telia x antal gånger, men just nu funkar det bra.

Visa signatur

under construction

Permalänk
Medlem

humor, klickade på skicka... sen dog internet.
Tog kanske 3 min innan routern fick nytt svar, sen dog det igen direkt och nu är det uppe efter 5 min... så jäkla störande

Detta har pågått senaste veckan/ två veckorna