Permalänk

Asus support. Dont try it!!

Hej
Skickade ett mail till asus support då jag hade väldiga problem med att få bort en bakplatta som sitter på ett asus K8N-E Deluxe mobo då jag skulle sätta dit min zalman fläkt.
Och har tidigare även skrivit en tråd här för att få hjälp --->
http://forum.sweclockers.com/showth...threadid=355950

Mitt mail:

"Rubrik" Asus K8N-E Deluxe"/Rubrik"

How do i remove the backplate?? Yesterday i was about to put a zalman fan (CNPS7000B)on the
cpu but i was unable to remove the backlate on the motherboard wich is nessesary cause i have to
put in a replacement backplate(wich comes with the fan package) to be able to fit the fan. Please
help me !! How do i remove the plate??????

Och detta är det svar jag fick (Obs läs tråden jag postat först)

Dear Custom :

Thank you for contacting ASUS Customer Service.

My name is Ailon and I would be assisting you today.

Sir ,you only remove 2 screw ( both sides of blackplate ) .and blackplate have been removed. but frankly speaking , i don't know about of your alman cpu fan . so i'm not sure whether zalman cpu fan install improperly . you can try it !
Best regards!

Thank you for using ASUS products and services!
Ailon
ASUS Customer Service Center (Shanghai,China)
--
Ailon har inte en aning om vad fan han snackar om!!!
Plattan är ju limmad och inte dit skuvad med 2 skuvar.
Dessutom så blir jag arg då jag aldrig frågat om fläkten passar eller inte passar till socket 754...verkar som dom tror att vi är riktiga nötter.
Skickade ett argt mail till Ailon och en kopia till deras avdelning för att förbättra deras support.

(vet inte om tråden ligger rätt men nån snäll moderator får gärna flytta på den)

Tacka vet jag sweclockers.com ....där får man kloka svar av kloka människor (offtast )

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

Ja den var bra.....

Undrar om ändå inte denna "artikel" visar ASUS Support "auto-svar" kompetens från en ännu bättre sida ( kommer långt ner på sidan, men läs gärna hela artikeln för att få ett sammanhang )
http://forums.pcper.com/showthread.php?s=&postid=2493090

För övrigt en intressant "artikel som handlar om 5v betydelse för cpu spänningen.
De flesta ( inkl mig själv ) trodde nog att belastningen låg på 12v linan.

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bejon2000
Ja den var bra.....

Undrar om ändå inte denna "artikel" visar ASUS Support "auto-svar" kompetens från en ännu bättre sida ( kommer långt ner på sidan, men läs gärna hela artikeln för att få ett sammanhang )
http://forums.pcper.com/showthread.php?s=&postid=2493090

För övrigt en intressant "artikel som handlar om 5v betydelse för cpu spänningen.
De flesta ( inkl mig själv ) trodde nog att belastningen låg på 12v linan.

---
Haha....ja man vet inte om man ska skratta eller gråta, Men jag är iaf inte ensam om upplevelsen=) Tummen upp för ASUS support!

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

Re: Asus support. Dont try it!!

Riktigt kul när inte ens tillverkarens egen support vet vad de snackar om.
Förstår inte de som klagar på butikerna när de inte kan svara på vissa frågor, hur f-n ska de kunna veta allt när inte ens tillverkaren kan ge ett vettigt svar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Hej
Skickade ett mail till asus support då jag hade väldiga problem med att få bort en bakplatta som sitter på ett asus K8N-E Deluxe mobo då jag skulle sätta dit min zalman fläkt.
Och har tidigare även skrivit en tråd här för att få hjälp --->
http://forum.sweclockers.com/showth...threadid=355950

Mitt mail:
How do i remove the backplate?? Yesterday i was about to put a zalman fan (CNPS7000B)on the
cpu but i was unable to remove the backlate on the motherboard wich is nessesary cause i have to
put in a replacement backplate(wich comes with the fan package) to be able to fit the fan. Please
help me !! How do i remove the plate??????

Och detta är det svar jag fick (Obs läs tråden jag postat först)

Dear Custom :

Sir ,you only remove 2 screw ( both sides of blackplate ) .and blackplate have been removed. but frankly speaking , i don't know about of your alman cpu fan . so i'm not sure whether zalman cpu fan install improperly . you can try it !
Best regards!

Thank you for using ASUS products and services!
Ailon
ASUS Customer Service Center (Shanghai,China)
--
Ailon har inte en aning om vad fan han snackar om!!!
Plattan är ju limmad och inte dit skuvad med 2 skuvar.
Dessutom så blir jag arg då jag aldrig frågat om fläkten passar eller inte passar till socket 754...verkar som dom tror att vi är riktiga nötter.
Skickade ett argt mail till Ailon och en kopia till deras avdelning för att förbättra deras support.

(vet inte om tråden ligger rätt men nån snäll moderator får gärna flytta på den)

Tacka vet jag sweclockers.com ....där får man kloka svar av kloka människor (offtast )

Permalänk
Medlem

Näe support kan vara lite knepiga ibland. Dock var det inte Asus jag var i kontakt med utan Gainward när jag för ganska länge sedan undrade varför det inte gick att använda båda utgångarna på ett grafikkort samtidigt. (Nu vet jag att kortet måste ha två ramdacs men sånt var nytt för mig då. Och tydligen för dem också...)

Min fråga:

Hi!
I just bought the GeForce 2MX TwinView Golden Sample but now I can't
get the TwinView to work. I have connected two crt-screens but it seem that only the primary screen gets a signal. When I try to set the output device on the second screen I am only allowed
to use the TV-out. The analog box is greyed out.
What can I do?

Deras svar:

You need exist windows only can to drive

Någon som kan förklara vad de menar

Permalänk
Medlem
Citat:

Dear Custom :

Låter som en man-whore

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Låter som en man-whore

Hahahahahaha så sant som det är sagt

Visa signatur

Intel 9900K | MSI Z390 Pro Carbon | MSI 2080TI Gaming X Trio | 2 x 16gb G-Skill Trident RGB | 500GB Samsung EVO Plus NVME, 1TB Samsung EVO Plus NVME | EVGA 750W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HRN
Näe support kan vara lite knepiga ibland. Dock var det inte Asus jag var i kontakt med utan Gainward när jag för ganska länge sedan undrade varför det inte gick att använda båda utgångarna på ett grafikkort samtidigt. (Nu vet jag att kortet måste ha två ramdacs men sånt var nytt för mig då. Och tydligen för dem också...)

Min fråga:

Hi!
I just bought the GeForce 2MX TwinView Golden Sample but now I can't
get the TwinView to work. I have connected two crt-screens but it seem that only the primary screen gets a signal. When I try to set the output device on the second screen I am only allowed
to use the TV-out. The analog box is greyed out.
What can I do?

Deras svar:

You need exist windows only can to drive

Någon som kan förklara vad de menar

----
Hahaha.....dom borde kolla om dom kan engelska innan dom sätter dem på supporten.

Visa signatur