Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5!

Gran Turismo 5 är nu officiellt utannonserat för PlayStation 3 och kommer ha skademoduleringar på bilarna. Det kommer också finnas någon form av stöd för EyeToy.

Bra nyheter men vi får nog vänta ett bra tag!!:D

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K @ 5G | ASUS Z390F | 32GB | 2080Ti | 34" 21:9
* ⌨️ DAREUS | 🖱️ Glorious O | 🎧 Audeze Maxwell | 🥽 Oculus Rift S | 🎮 PS4 | PS5
* 📱 Iphone 12Prö | 🎧 Airpod Prö | ⌚ Applewatch 6

Permalänk
Medlem

Tufft!

Lite ot: Finns det några bilder på ps3? har googlat en del utan resultat.

Permalänk
Medlem

Re: Gran Turismo 5!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murek
Gran Turismo 5 är nu officiellt utannonserat för PlayStation 3 och kommer ha skademoduleringar på bilarna. Det kommer också finnas någon form av stöd för EyeToy.

Bra nyheter men vi får nog vänta ett bra tag!!:D

Källa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Tufft!

Lite ot: Finns det några bilder på ps3? har googlat en del utan resultat.

Nej det finns inga bilder på PS3.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Woohaaa.. Gran Turismo 5.. Jag som fortfarande sitter och dregglar över bilderna på GT4

Detta lär bli hyfsat fett.. TÄnk ifall Sony hade fått GT5 som ett spel som släpps samtidigt som PS3 släppts... då lär folk köpa PS3 (vet att min bror lär göra det iaf)

Permalänk
Medlem

själv har jag bara hört rykten, men det skulle ju vara konstigt om det inte stämmde, då dom själva sa att det nu börjar gå neråt i PS2-spelsförsäljningen och dom istället skulle satsa på PS3, men som sagt... källa?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

IGN

Citat:

we haven't had cars crash or overturn. We believed expressing this properly to be more difficult than actually making [the cars] race. In addition to properly replicating the underside of the car, when a collision occurs we'd have to have proper shape changes based on proper physical calculations. In Gran Turismo 5, we'd like to definitely add this element. We believe it will be a big theme.
...
If GT5 does feature image recognition, it most likely won't be through the EyeToy.
Polyphony has already provided strong hints that the next main console GT game, whenever it should arrive, will be on the next generation of PlayStation hardware.

Vad var det som var bekräftat?

/Viktor

Permalänk

kan inte GT spelen komma till xbox Tycker dom borde göra det, finns ju bara sega gt till xbox vad jag vet

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@TtE_9999
kan inte GT spelen komma till xbox Tycker dom borde göra det, finns ju bara sega gt till xbox vad jag vet

Av samma anledning som Halo inte kommer till PlayStation och Mario och Zelda bara finns till GameCube, spelen tillvärkas av företag som ägs till 100% av konsoll ägaren. Polyphony ägs till 100% av Sony, Buggy(?) ägs vad jag vet också till 100% av Microsoft och Nintendo äger ju självklart Nintendo

/Viktor

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
själv har jag bara hört rykten, men det skulle ju vara konstigt om det inte stämmde, då dom själva sa att det nu börjar gå neråt i PS2-spelsförsäljningen och dom istället skulle satsa på PS3, men som sagt... källa?

gå neråt ja.. är ju därför de jsut släppt den underbara PStwo, skall inhandlas så snart efter löning som möjligt

offtopic: PS är inte tillverkad av Sony och de har inte alls någonting gemensamt.. Sony har Endast sitt märke i namnet.. varför det är så vet jag inte, jag vet det bara eftersom jag jobbar med Sony, skummt det där..

Permalänk

^ eh, va?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

Vad menar du??

Det är Sony Computer Entertainment som tillvärkar, utvecklar och äger rättigheterna till PlayStation och SCE är ett helägt dotterbolag till Sony.
Samma sak gäller med Sony Music, Sony Pictures och antagligen en massa andra Sony divisioner.

/Viktor

Permalänk

Sedan får ju alla Xbox-människor ett intressant spel i Forza Motorsport nästa år. Det kommer för övrigt med största sannolik bli det första bilspelet där bilarna faktiskt drivs av hjulens friktion mot marken, i motsats till att ha någon konstig kraft som skjuter på bilen, med hjulens snurrning som lite snygg men helt (i avseende på fysiken) onödig effekt, vilket varit modellen för bilspel hittills.

EDIT: Missuppfattade en sak...

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Vad är EyeToy?

Permalänk

En kamera man kan köpa till sitt playstation och som man kan använda i spel som använder sig av den funktionen.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Kommer det till Xbox?

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sango
gå neråt ja.. är ju därför de jsut släppt den underbara PStwo, skall inhandlas så snart efter löning som möjligt

offtopic: PS är inte tillverkad av Sony och de har inte alls någonting gemensamt.. Sony har Endast sitt märke i namnet.. varför det är så vet jag inte, jag vet det bara eftersom jag jobbar med Sony, skummt det där..

Va snackar du om ???

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Kommer det till Xbox?

Vad? GT5? Nej, eftersom det är utvecklat av Sony. EyeToy? Nej, också det eftersom det är utvecklat av Sony men Microsoft har utvecklat en egen variant som redan finns i Japan och kommer säkert till USA och Europa någon gång.

/Viktor

Permalänk
Medlem

Varför inte posta pressmedelandet från början? Istället för att ljuga ihop något som inte stämmer?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Åhå, jag kan bara tänka mig. sjukt bra grafik och fysik. Gran Turismos underbara karriärläge. En massa, massa bilar. Möjlighet att ladda ner nya bilar (?!). Men första ska jag nog vänta på GT4:)

Permalänk

PStwo + GT4 + Logitech Driving Force Pro = mums!

Permalänk

Gran Tursismo, lätt det häftigaste bil-serien ever.
Ja köpte Action Replay bara för att kunna fuska på det spelet kosta 599:-

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

fuska = inte bra... inte i gt serien... sabbar det roliga...

lixom, det är väl roligare att få arbeta sig upp från en totalsugande bil till värsting än att starta spelet med bästa bilen? tycker iaf ja.. men men längtar efter gt4...

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::

Permalänk
Medlem

Xbox ska det vara...

Synd som fan är det att GT spelen inte finns till X-box.. men men.
Man får väll ta och lira lite Top Spin och andra rolig spel istället :)..

Men men..

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Re: Gran Turismo 5!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murek
Gran Turismo 5 är nu officiellt utannonserat för PlayStation 3 och kommer ha skademoduleringar på bilarna. Det kommer också finnas någon form av stöd för EyeToy.

Bra nyheter men vi får nog vänta ett bra tag!!:D

Verkar rent bull att det kommer finnas skademodellering de kunde ha med i fyran men polyphony har fikat finska pinnar och latat sig.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Re: Re: Gran Turismo 5!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefus
Verkar rent bull att det kommer finnas skademodellering de kunde ha med i fyran men polyphony har fikat finska pinnar och latat sig.

det är inte polyphonys fel, biltillverkarna vill inte se sina bilar bli demolerade.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Woohaaa.. Gran Turismo 5.. Jag som fortfarande sitter och dregglar över bilderna på GT4

Detta lär bli hyfsat fett.. TÄnk ifall Sony hade fått GT5 som ett spel som släpps samtidigt som PS3 släppts... då lär folk köpa PS3 (vet att min bror lär göra det iaf)

Japp det skulle bli perfekt. Sedan har man hört rykten om att bungie kommer att släppa Halo3 samtidigt som PS3 släpps. Det skulle vara bra om Sony kunde kontra med ett bra spel.

edit: såg nu att det vet en gammal tråd, hehe...

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Re: Gran Turismo 5!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
det är inte polyphonys fel, biltillverkarna vill inte se sina bilar bli demolerade.

Men det finns skademotor i GTR, och där finns ju både Ferrari 360 Modeno, Dodge Viper och Lister Storm..?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampis
fuska = inte bra... inte i gt serien... sabbar det roliga...

lixom, det är väl roligare att få arbeta sig upp från en totalsugande bil till värsting än att starta spelet med bästa bilen? tycker iaf ja.. men men längtar efter gt4...

oftast är det sketna licenserna som suger skit så att många ger upp... liksom varför betala för en spel man inte får spela helt?

Om du hade en dator när DRIVER kom ut så hade du säkert märkt att det var många personer som laddade savegame på färdiga garage testet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Gran Turismo 5!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
Men det finns skademotor i GTR, och där finns ju både Ferrari 360 Modeno, Dodge Viper och Lister Storm..?

Men eftersom det finns så många bilar i spelet så räcker det om en inte vill det. Skulle se konstigt ut om några bilar kunde bli skadade och andra inte.

Permalänk
Medlem

Verkar som det inte är mer än sant...
http://www.psxextreme.com/scripts/ps3-news/new.asp?NewID=11
*längtar!*

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer