För någon vecka sedan lämnade jag in min Ericsson Z200 på lagning för att displayen var trasig. Jag fick medelande om att den var fuktskadad och inte gick att laga. Idag var jag där (på PoWer i Umeå) och snackade med dom. Fick ut en ny mobil på försäkringen, och dom rekomenderade en T610, så det fick bli en sådan.
Testade den lite i bilen på vägen hem och det och testade att ringa och det fungerade utmärkt. Men när jag kom hem till mig såg jag att det inte fanns något nät längre. Jag bor ca 1,5 mil utanför umeå, och här är det alltid fullt nät normalt sett.
Testade söka nät, men på en gång kommer det upp en skylt där det står att inget nät hittas. Går jag in under Kommunikation>GSM-nät>Önnskade nät, så ser jag en massa olika operatörer som jag antar att den söker bland. Men högst på listan står DK TELIA, ska det var så? Borde det inte stå SE TELIA, eller något liknande? Man kan välja att lägga till nya nät, där det finns ett hundratal att välja mellan. Hittade ett som hette S TELIA, och la till det, men det blev ingen skillnad.
Är det jag som gör något fel, eller borde jag lämna in mobilen igen?
För övrigt så fungerar det utmärkt om jag sätter i simkortet i en annan mobil.
Tack för hjälpen.