stänga av "system failed cpu test" ljudet?!

Permalänk
Medlem

stänga av "system failed cpu test" ljudet?!

Mitt ASUS A7N8X Deluxe/GD nForce2 5PCI 1AGP8x 3DDR-DIMM ATA133 LAN USB 2.0 6CH-Audio SocketA ATX spelar upp en ljudfil varje gång jag startar upp datorn och talar om ifall allt är bra eller om det är något fel, detta har jag naturligtvis stängt av, det orkar man inte lyssna på.

Men när jag kör spel på datorn så spelas ljudfilen "system failed cpu test" upp hela tiden. det är som att spelet blandar ihop det ljudet med något annat ljud som ska vara i spelet. det är så med dom flesta spelen jag har. Hur gör jag för att stänga av det? eller ta bort det helt?

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk

Har du bytt kylning till processorn? När jag startar varje gång datorn eller om den så hörs de CPU test failed.....har ingen aning varför det kommer men det hände när jag bytte original kylningen till Zalman 7000B-Cu.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du en TC kylare? för då kan moderkortet tro att fläkten gått sönder när den varvar ner.

Prova att stänga av Q-FAN i bios eller slå på den om den är av.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Har du en TC kylare? för då kan moderkortet tro att fläkten gått sönder när den varvar ner.

Prova att stänga av Q-FAN i bios eller slå på den om den är av.

Löser detta mitt problem också då?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet inte om Zalman CNPS 7000B-Cu är en TC kylare men testa för du har Q-FAN du med skulle jag tro då du har ett ASUS kort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jag vet inte om Zalman CNPS 7000B-Cu är en TC kylare men testa för du har Q-FAN du med skulle jag tro då du har ett ASUS kort.

Jo när jag går in i bios så är den på disable men när jag sätter på,finns det flera alternativ som 11/16 - 15/16.. vilken ska man välja egentligen:S?

Permalänk
Hedersmedlem

Prova 11/16 det är det lägsta valet installera även ASUS PC-Probe som följer med på CD skivan till moderkortet eller ladda ner den från ASUS hemsida med den kan du kolla hur lågt varvtalet går ner.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

vad menas med TC kylare?

Visa signatur

hmm aj hävv ölått ovf probläms med maj compjuter