Permalänk

kopa barbar i usa, anvanda i sverige?

gar det?
om man tar hem en barbar fran usa till sverige
maste man gora nan installning sa inte datorn sprang nar man pluggar in den i uttagen?

Permalänk
Medlem

du kan inte plugga den i uttagen för att det har annan kontakt. Med rätt adapter bör det inte vara problem.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

aa, jag utgar fran att det e samma kontakt, dvs anvanda konverter pa kontakten, gar det da?

Permalänk
Medlem

Fungerade åt andra hållet med min väns laptop när han var i USA och skaffade sig adapter till USA-standarden, så jag antar att det inte bör vara problem åt andra hållet. Men fråga tillverkaren för säkerhets skull

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

ok
for jag har hort att usa o sverige inte anvander samma volt pa uttagen,
inte kul o kopa en dator for 15000kr o lata den sprangas i sverige:)

Permalänk
Medlem

Det funkar...sitter en "omvandlare" på powersladden. Har själv en Dell inköpt i USA. Vore ganska dumt annars eftersom laptopen är gjord, bland annat, för att kunna ha med sig på resor.

Min A/C sladd är 2-delad. En del med en dosa (omvandlaren) som går till datorn, och så en sladd (typ vanlig sladd som man sätter i videobandspelaren, etc.) som man kopplar till dosan (på nya dellen är det en sladd med 3 "kluttar" istället för vanliga 2). Går givetvis att sätta dit en enkel usa-->sverige "hål-i väggen" (kommer fan inte på vad det heter) sak.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk

Om du köper dator o USA, får du då svenkt tangentbord med å, ä, ö....?

Det kan vara en sak som är lätt att glömma bort och så är tråkig att upptäcka här hemma.

MVH Tony

Permalänk
Medlem

Kankse nåt sånt här?? Använder själv det du ser på bilden och det funkar bra.

http://junsele.com/viewpic.asp?id=21433