Permalänk
Medlem

Hur installera spel i Z1010 från datorn?

Tjenare!

Jag är nu ägare av en SonyEricsson Z1010. Men hur lägger man in spel som tex Mophun (.mpn) och Java (.vet ej)

Jag har tankat spel från www.myt610.net och fattar inte i vilken mapp man ska lägga spelen i. Jag har provat det medföljande programmet och ett annat som heter SendFile. Men jag fattar ingenting. det funkar ju aldrig.

Snälla Hjälp!

Permalänk
Medlem

Bluetooth?

Av piratkopieringsskäl syns inte spel och programkatalogen på telefonerna.

Så det är bara att dra filerna direkt till din 'pupblic-katalog' så lägger telefonen själv spelen i rätt katalog. (alltså lägg dem inte i bilder eller något, utan dra dem bara till katalogen där de andra katalogerna finns)

Åtminstone på K700'an.

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem

okej. ska prova!

EDIT: Vart ligger "Public" katalogen då?

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till kringutrustning

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Mophunspel funger väl inte på z1010:an. Javaspel (.jar) ska bara skickas till telefonen via IR eller bluetooth så installeras de automatiskt.

Permalänk
Inaktiv

Dra .jar filen till Telefonminne bara så säger telefonen till att en fil är mottagen.

Permalänk
Medlem

ladda ner filen send file ifrån http://www.christersson.org/index.php?page=software_sendfile koppla sedan in usb-kabeln i mobilen. Efter det zippar du upp filen och går sedan in på send file, tryck på select och vilket spel du ska skicka. När du gjort det så trycker du på end file. KLART!