Permalänk
Medlem

letar efter bra dvd-spelare

Finns det nån stationär dvdspelare som spelar upp:
DVD/DivX 3.11,4,5.x,Mpeg4,Xvid/DVD/DVD-/DVD+R/SVCD/VCD/MP3/WMA/CD-R/CD-RW och är regionsfri?

Jag har letat men det är väldigt svårt att finna en som både klarar divx ,mpeg4 , xvid och är regionsfri

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att skaffa en billig barebone dator hellre än en sån dvd-spelare som säkert kostar 14 000 medan en barebone kostar kanske 7000

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=60414
står inte på sidan att den stöder Xvid, men det bör den göra, står inget om det på 340:an heller, men den kan köra xvid, fast de har inget "officiellt" stöd eller något i den stilen

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Mitt tips är att skaffa en billig barebone dator hellre än en sån dvd-spelare som säkert kostar 14 000 medan en barebone kostar kanske 7000

14000!? Hehe, det var tamejfan en dyr dvd-spelare det!
Bara 20 gånger dyrare än den Venom länkade till...

Visa signatur

En ledares största politiska kapital utgörs av den mängd fruktan han kan ingjuta i sitt folk... eller: "Fear is the key". Förövrigt är Steve Harris kung.

Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera pioneer 575 vilket stödjer allt du skrivit plus lite mer vilket aldrig är fel . Har en sådan spelare själv och det kom precis ut en firmware så att den kan spela upp subtiles för divx och xvid också. Är väldigt billig spelare också (tycker iaf jag) betalade 1600kr för min men då är den inte regionsfri men finns många butiker som säljer regionsfri också. Här är en bra tråd om den, där det mesta som man undrar finns skrivet prisjakt. Undrar du något så är det bara att skicka ett medelande till mig

Visa signatur

XP Barton 2500+@2200MHz / Abit NF7-S ver 2.0 / 2x512 MB pc3200 DDR/ 2x80GB westerndigital/ IBM 180GXP 120GB / ATI Radeon 8500 / Chieftec DX-01B-D / Nec FE950+ /Soundblaster Audigy 2 / Acer brännare 16x10x40x / pioneer DVD 116 / Antec Trueblue 480watt / nec nd-1300

Permalänk
Medlem

det känns lite som du är ute efter en Philips DVP632/02..

citerat från Philips svenska hemsida

" Videouppspelning
Komprimeringsformat : Divx 3.11, Divx 4, Divx 5, MPEG1, MPEG2, MPEG4
Skivuppspelningsmedia : 80 mm + 120 mm ljudskivor, CD, CD-R, CD-RW,
DivX, DVD, DVD+RW, DVD+R, DVD-video, MP3-CD-skiva, MPEG4, Picture CD, SVCD, Video-CD

Ljuduppspelning
Komprimeringsformat : Dolby Digital, MP3, PCM
Skivuppspelningsmedia : CD, CD-R, CD-RW, MP3-CD-skiva
MP3-bithastighet : 32-256 kbps
Samplingsfrekvens för MP3 : 32, 44,1, 48, 96, 112, 128, 256 kHz
"

här finns det lite mer information, från pricerunner
och här är en svensk återförsäljare

har sett den på ställen som siba och onoff också, så den är rätt lätt att hitta
nu är den tyvärr inte regionsfri, men det går säkert att ordna på nåt sätt

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

är inte xvid bara divx fast med öppen källkod?
tycker mig ha läst det någonstans.

min philips dvd737 som ska klara divx kan då spela xvid oxå.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snike
Kan bara rekommendera pioneer 575 vilket stödjer allt du skrivit plus lite mer vilket aldrig är fel . Har en sådan spelare själv och det kom precis ut en firmware så att den kan spela upp subtiles för divx och xvid också. Är väldigt billig spelare också (tycker iaf jag) betalade 1600kr för min men då är den inte regionsfri men finns många butiker som säljer regionsfri också. Här är en bra tråd om den, där det mesta som man undrar finns skrivet prisjakt. Undrar du något så är det bara att skicka ett medelande till mig

Stödjer den verkligen mpeg4?

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk
Medlem

Ojdå missade helt och hållet att du ville ha mpeg4 också vilket den inte stödjer.

Visa signatur

XP Barton 2500+@2200MHz / Abit NF7-S ver 2.0 / 2x512 MB pc3200 DDR/ 2x80GB westerndigital/ IBM 180GXP 120GB / ATI Radeon 8500 / Chieftec DX-01B-D / Nec FE950+ /Soundblaster Audigy 2 / Acer brännare 16x10x40x / pioneer DVD 116 / Antec Trueblue 480watt / nec nd-1300