Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

3R System R700 - Bra eller anus?

Är dessa grabbar bra på att göra chassin?
har frågat förut men fick aldrig något riktigt svar
nu hittade jag detta på gtek då pappa vill köpa ett nytt chassi till mig i julklapp
jag har aldrig tyckt om att ha ett chassi för 2-3000 då man kan få ett lika snyggt om inte minst lika bra för 1/4 av priset

http://3rsystem.co.kr/english/products/view.asp?navi=case&idx...

Visa signatur

Nya datorn: AMD Athlon 64 X2 3800+ | Asus M2N-E | Twinmos 1024 DDR2 | MSI 7600GT 265MB Silent | 450GB DiamondMax 10/Samsung P120 | 3DMark05 : Datorn ej ihopsatt än |
Gamla datorn: AMD Athlon 2,2 Ghz 3200+ | ASUS A7N8X | 768 DDR Ram | PowerColor 9800Pro 128mb 265bit | 450 GB HDD | 3DMarks03 - 5313points |

Permalänk
Medlem

Har ett 203 vilket är bra

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Har 3R System Air med 2st 120mm fläktar som det går att reglera hastigheten på.
Väldigt nöjd med chassit.

Visa signatur

|AMD Barton 3200+@2231Mhz
|Zalman ZNPS7000A-Cu|Abit KV7|HIS Radeon 9800Pro IceQ@405/380|1024mb PC-3200|Seagate U5 30GB+Seagate barracuda 200GB|3RSystemAir|Tagan 380W|

Permalänk
Medlem

tänkte önska mig ett air först men sen hitta jag denna snygging för nästan samma pris
mycket mer stilren

hur är det med deras nätagg då?

Visa signatur

Nya datorn: AMD Athlon 64 X2 3800+ | Asus M2N-E | Twinmos 1024 DDR2 | MSI 7600GT 265MB Silent | 450GB DiamondMax 10/Samsung P120 | 3DMark05 : Datorn ej ihopsatt än |
Gamla datorn: AMD Athlon 2,2 Ghz 3200+ | ASUS A7N8X | 768 DDR Ram | PowerColor 9800Pro 128mb 265bit | 450 GB HDD | 3DMarks03 - 5313points |

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så har 3R ofta väldigt tunn aluminiumplåt = ganska rangliga. Kan dock inte styrka detta påstående, då jag endast sett det här och var på forumet..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Vad jag har hört så har 3R ofta väldigt tunn aluminiumplåt = ganska rangliga. Kan dock inte styrka detta påstående, då jag endast sett det här och var på forumet..

På produktbilden ser det ju ut att sitta en pinne i chassit för att staga upp det

Permalänk
Medlem

Sök lite till, jag personligen tycker mig ha tömt ut ämnet "3R-kvalitet" ganska bra i tidigare trådar...
Har själv två 3R-chassin och om dessa kan jag kortfattat säga följande: plåten är tunn som dasspapper och den billiga konstruktionen gör att chassina känns väldigt veka och rangliga. Plåten veckar/böjer sig för minsta lilla, t.ex. böjjer sig "bakplåten" av tyngden från nät.agget om man inte stadgar upp det på något sätt (exempelvis fixar fästen i taket som håller upp tyngden)
Fronterna är extremt plastiga och detaljkänslan är usel. Allt känns så ömtåligt att man nästan är rädd att ta i grejerna av rädsla att allt ska rasa ihop...

MEN givetvis får man se till priset! Dessutom sträcker sig ju 3Rs chassin från cirka 300 kr upp till strax över tusenlappen, och förhoppningsvis är det bättre konstruktion och kraftigare material i de dyrare modellerna!
Givetvis kan man inte heller förvänta sig Lian-Li- eller Chiefteckvalitet för så lite pengar! Sett till priset tycker jag deras billigare modeller är grymt prisvärda, de tillverkas ju på andra sidan jorden, importeras hit och kan ändå säljas för under 300 spänn! (Vilket givetvis säger en del om tillverkningskostnaden...) men ändå!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snus
Sök lite till, jag personligen tycker mig ha tömt ut ämnet "3R-kvalitet" ganska bra i tidigare trådar...
Har själv två 3R-chassin och om dessa kan jag kortfattat säga följande: plåten är tunn som dasspapper och den billiga konstruktionen gör att chassina känns väldigt veka och rangliga. Plåten veckar/böjer sig för minsta lilla, t.ex. böjjer sig "bakplåten" av tyngden från nät.agget om man inte stadgar upp det på något sätt (exempelvis fixar fästen i taket som håller upp tyngden)
Fronterna är extremt plastiga och detaljkänslan är usel. Allt känns så ömtåligt att man nästan är rädd att ta i grejerna av rädsla att allt ska rasa ihop...

MEN givetvis får man se till priset! Dessutom sträcker sig ju 3Rs chassin från cirka 300 kr upp till strax över tusenlappen, och förhoppningsvis är det bättre konstruktion och kraftigare material i de dyrare modellerna!
Givetvis kan man inte heller förvänta sig Lian-Li- eller Chiefteckvalitet för så lite pengar! Sett till priset tycker jag deras billigare modeller är grymt prisvärda, de tillverkas ju på andra sidan jorden, importeras hit och kan ändå säljas för under 300 spänn! (Vilket givetvis säger en del om tillverkningskostnaden...) men ändå!

Precis som du skriver så e dom dyrare modellerna bättre .
Tänkte först o främst på landrower lådan, stabil som berget med kraftiga plåtar och är en fullgod utmanare till bl.a Chieftec.