Permalänk
Medlem

Bittornado problem.

Jag har använt bittornado för att tanka ner speldemos för en skoltidning jag arbetar med (Har med bilder från spel och recenserar). Nyligen har bittornado lampan gått från grön till gul hela tiden och många torrents är bara svarta så står det typ connnection error tracker skit nånting...jag tänkte att det måste vara routern då...så jag reset'ade routern å ställde in följande inställlningar...öppnade alla portar till ip 192.168.1.33. Stängde av firewall satte forward å wan to lan och lan to wan. Min router/modem är en zyxel prestige 660HW. Bredbandleverantör är telia och jag har 8mb. Men problemet kvarstår....jag blir helt galen!

Permalänk
Medlem

inte funderat på att det kanske är trackern det är fel på??

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Det är samma på exakt alla torrents... jag har testat från många olika sidor.... försöker laddar ner pristontale just nu.....gul lampa....80kb upload 3 kb download.....

Permalänk
Medlem

provat att avnända en annan client? tex bitcomet?

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Medlem

azureus är den bästa klienten. har testat ganska många, men azureus var helt klart bäst. ge den ett försök

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden en aning, är det någon annan med Bittornado eller någon annan klient som har märkt att klienten hänger sig ofta nuförtiden, den slutar inte svara eller något sådant utan bara fryser då och då, så får man göra en "Cancel" och fortsätta igen tills den fryser igen...

Någon annan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
azureus är den bästa klienten. har testat ganska många, men azureus var helt klart bäst. ge den ett försök

Käkar minne eller va det cpu kommer inte ihåg orkade inte med den så jag bytte till BitSpirit som jag e hur nöjd som helst med. Provat enhel del olika.
http://www.bytelinker.com/intl/bs.htm#update
Man kan ställa in det mesta i det programmet.

Permalänk
Medlem

har ni win xp sp2? microsoft har ju "fixat" i den så att många har svårt att köra p2p-program..

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheKlown
Käkar minne eller va det cpu kommer inte ihåg orkade inte med den så jag bytte till BitSpirit som jag e hur nöjd som helst med. Provat enhel del olika.
http://www.bytelinker.com/intl/bs.htm#update
Man kan ställa in det mesta i det programmet.

Uppgradera Java till 1.5, så slipper du minne/cpu problemet med Azureus.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med azureus och service pack 2 så det är enligt mig ren BS när det gäller bittorent näten.

Fast visst i andra P2P program är där klara synliga skillnader.

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller