Permalänk
Medlem

Ja jag tror att du får alla 250 skivor eftersom de ville att man skulle beställa flera skivor åt gången eftersom det var frakten som var dyrast för dem och inte antalet skivor. Du får säkert dina 250 skivor skickade till närmaste postkontor i en fin liten container

Visa signatur

Ibland kör jag Wintendo men mest kör jag Ubuntu.

Permalänk
Medlem

hoppas att alla delar med sig av denna fina distro, nu !

beställde 10 st för att jag inte har nån brännare , skall delas ut i en tråd här på sweclockers.

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk
Medlem

nu ändra jag så jag får 52st

Visa signatur

8D

Permalänk

Mina skivor kom idag! (10 st)
Beställde för en månad sen eller två, och då stod det att de skulle skickas när var Warty färdigpressad.
Konvoluten innehåller två skivor; en installationsdisk och en live-cd.
Tänkte behålla en och dela ut de övriga i plugget.
Så här i efterhand så ångrar jag lite grann att jag inte beställe 20-30 st.

Visa signatur

::.. KDE Neon ..::
Home | MAME Arcade
Spelkonsoler

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det innan man får skivorna?

Måste man vänta i flera månader kankse man skulle ta och tänka över de 45/20/20 skivor jag beställde nyss. Innan alla börjar klaga över mängden så har är det snart stort lan i gnarp (120 pers) och det är säkert flera som skulel kunna vara intresserade. Sen har man massa kompisar på It-gymansium som redan utryckt sitt intresse så vi gick ihop och gjorde en stor beställning.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

Jag beställde mina skivor den 22/9, så det har tagit precis två månader.
Anledningen till att jag fick vänta länge var att skivorna inte var pressade när jag beställde.
Nu när de finns i lager tar det säkert inte mer än en vecka eller två, såvida det inte tar slut förstås.

Visa signatur

::.. KDE Neon ..::
Home | MAME Arcade
Spelkonsoler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johanta
Möjligheten finns ju faktiskt att han tänkte dela ut dem till vänner, bekanta och okända personer på stan. Kliv ner från din höga jävla häst.

My bad, en överreaktion från min sida - får skylla på en dålig dag, eller att jag bara är en dryg jobbig jävel. I vilket fall, mina varmaste ursäkter till duzhip, Johanta och övriga som tog illa vid sig.

Dags att ladda hem och testa Ubuntu för övrigt.

W

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få en bild på fodralet och skivan/skivorna ?

Beställde nyss 30 st som jag ska dela ut i skolan

Visa signatur

//ZubBen

Permalänk

Jag tycker trådskaparens initiativ är bra, om jag inte redan hade provat ubuntu skulle jag nog slå till.

Om man besäller på hemsidan så kostar det en massa pengar i onödan för internationell frakt. Men iofs, sweclockers-medlöemmar har väl aldrig brytt sig om andra än sig själva. (se tigga-gratis-saker-genom-att-låtsas-arrangera-lan-tråden för exempel)

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Hmm hur många här inne sitter på bredbandskopplingar?
Är det inte lite onödigt att beställa en massa skivor när man kan få den mycket fortare genom Internet? Funderar på att ladda ner

EDIT: Men vad är det som är så himla bra med den här disten jämfört med andra distar?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
EDIT: Men vad är det som är så himla bra med den här disten jämfört med andra distar?

Ja, det vet jag inte, jag blev inte speciellt imponerad. Iofs, det är väl en av de väldigt få som får plats på en cd. Det kan väl ses som en fördel (jag kunde bränna den på en rw-skiva när jag provade:))

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Men vad är det som är så himla bra med den här disten jämfört med andra distar?

1. Många av utvecklarna arbetar på Gnome.
2. Den har några av de mest avancerade linuxprojekten som standard; udev, project utopia, dbus, hal osv...
3. Stabiliserad debian unstable.
4. Disten startades av sydafrikas första astronaut (!)

Tekniskt sett så är distributionen ganska lik Fedora Core 3. Det är helt enkelt en lättanvänd och avancerad version av Debian.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
1. Många av utvecklarna arbetar på Gnome.
2. Den har några av de mest avancerade linuxprojekten som standard; udev, project utopia, dbus, hal osv...
3. Stabiliserad debian unstable.
4. Disten startades av sydafrikas första astronaut (!)

Tekniskt sett så är distributionen ganska lik Fedora Core 3. Det är helt enkelt en lättanvänd och avancerad version av Debian.

Ok, vad använder de sig av för pakethanterare? Apt-get? Yum?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Ok, vad använder de sig av för pakethanterare? Apt-get? Yum?

Apt-get

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

Re: Ubuntu gratisskivor...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Ni som beställde Ubuntu gratiscdskivorna förut när det var på tapeten på slashdot, har ni fått det?

Fick ett paket idag med 10st skivor
Så nu är jag i full gång att sprida skivorna till folk som vill ha. Så bor du i Ronneby så kan ni ta kontakt så har jag Ubuntuskivor med fint fodral att ge bort.

inte fått mina än :/

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

har just börjat kört ubuntu pga debian netinstall är så ostabilt så det går inte förbi scsistöd. Men efter som jag är gnaksa newbie så vet jag itne vad man ser som bra och dåligt med disten.. Funkar direkt och är väl helt ok.. Ganska lätthanterad och dessutom var dom på #ubuntu @ QN jävligt hjälpsamma gämfört med #linux.se

Visa signatur

Denver HIFI-systems for the pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Fanns ingen PPC version ute när jag beställde, annars hade jag naturligtvis tagit en sådan...
Jag beställde strax innan sidan blev slashdottad för övrigt.

Med andra ord, det är rätt lång väntetid?
Hur lång tid tog de ca då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wb0!
Med andra ord, det är rätt lång väntetid?
Hur lång tid tog de ca då?

Kommer inte ihåg, men om du går in på slashdot och söker upp artikeln som handlar om ubuntu och gratisskivor. så ser de datumet...

Permalänk
Medlem

We have begun to ship CDs to everyone gave us full and mailable shipping information before October 19th. People with incomplete or unusable information have been or will be contacted.

We have now begun preparing for another shipment on November 12th and all requests between October 19th and November 12th will be included. Our plan is to ship CDs every two weeks after this.

http://www.ubuntulinux.org/support/documentation/faq/shipit/

Permalänk
Medlem

jag beställde efter den 12 nov så ungefär hur länge dröjer det tills jag fått skivorna? kan man få bilder på hur de kommer förpackade o ser ut?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2