Muskampen 2025: Segraren korad!

Metroid Prime 2 får 9, 9, 10 av EGM

Permalänk
Medlem

Metroid Prime 2 får 9, 9, 10 av EGM

Spelet är grymt bra! Det enda dom klagade på var att det var för svårt den här gången annars hade det fått tre 10 or

Metroid Prime 2:

Visste ni att Retro Studios betår av folk från ID och Valve? Bland annat Jobbar Zoid på Retro Studios, han som kom på CTF till Quake1.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Inaktiv

Metroid Prime är ett jävligt bra spel men eftersom Nintendos designern "tog bort" svampen från den högra analoga spaken (även kallad C-spaken) när de kopierade Dualshock så kan man inte spela FPS "som det var menat på konsoll". Detta gör att spelet INTE är ett av världens bästa men nära inpå. För er som undrar så har jag varva metroid prime på GC.

Permalänk
Medlem

Personligen så föll jag inte riktigt för Metroid Prime. Ok, det var kul i början men alldeles för mycket backtracking för mig. Men smaken är ju som baken

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

skulle garanterat införskaffa det spelet om man hade haft en tv med stöd för 60hz

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Tyckte inte Metroid Prime var något att jubla allt för mycket över, blev ganska besviken faktsikt, men det hade sina stunder.

Permalänk
Avstängd

Detta spelet blir det enda spelet jag köper till mitt Gamecube iår

Permalänk
Medlem

Tycker Prime är alldeles för färgglatt och inte riktigt Metroid, har klarar ut det en gång, sedan dess har skivan legat i fodralet.
Metroid 3 till Snes tycker jag är bra mycket bättre, det spelet har jag klarat ut ett 10-tal gånger och skulle gärna spela om det lika många gånger till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Metroid Prime är ett jävligt bra spel men eftersom Nintendos designern "tog bort" svampen från den högra analoga spaken (även kallad C-spaken) när de kopierade Dualshock så kan man inte spela FPS "som det var menat på konsoll". Detta gör att spelet INTE är ett av världens bästa men nära inpå. För er som undrar så har jag varva metroid prime på GC.

Förstår inte den kritiken. Visserligen kunde de ha gjort C-spaken bättre, men det är ju inget som påverkar Metroid Prime eftersom spelet har lock-on.

Permalänk
Medlem

Vad sägs som att du ger oss adressen till sidan ^^ samt om det är en 100% nintendo sida så skippar jag den, brukar inte läsa fanboy sidor ^^

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Tycker också Metroid 3 (Super Metroid) till SNES är bäst. Spelar det nästan varge dag =D Metroid Prime däremot va som roligast första och andra gången man klarade det. Nu orkar man ju knappt plocka fram skivan ens. Hoppas på att Metroid Prime 2 kommer att bli långvarigare. C-spaken är väll den gula ? Man bytar ju bara vapen med den så hur skulle den kunna påverka spelandet så mycket ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Förbokat och betalt sen ett par veckor tillbaka.
Om det bara är i närheten av det förra spelet så är det här årets spel

Permalänk
Medlem

detta lär nog bli mycket bättre änn metroid prime. Nu så finns det ju multiplayer och nya vapen. Saknade screw attaken i metroid prime och nu så har dom laggt in den i echos =P Visserligen tror jag inte multiplayer delen kommer att bli så bra men man kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fler bilder:

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Den som vill ha film på ingame kan skaffa det här

http://radix.metroid2002.com/sda/demo.pl?nintendo/EchoesDemo_...

Permalänk
Medlem

imorrn så är det dags för det efterlängtade Metroid Prime 2: Echoes! Hur många är det som kommer att köpa det ? Jag har redan beställt mitt och det skickades imorse (:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har förbokat mitt på ebgames. Jag har nog inte riktigt förstått att jag har ett helt nytt maffigt Metroid att sätta tänderna i, ett spel som sägs vara ännu bättre (om än väldigt likt, vilket inte gör mig något alls). Tyvärr har man en hemtenta i japansk historia som bör göras först... får väl se hur det går med den.

Permalänk
Medlem

Idiot som man är.. Sålde mitt GC för månad sedan.. annars skulle jag beställa idag

Permalänk
Medlem

Vad tyckte ni om Metroid Prime 2 nu då ? Sitter just nu och spelar det men vet inte vad jag ska göra så jag väntar på ett tips från spelet =D Diggar det nya scan visiret vilket jag tyckte va mycket bättre änn det till MP. Har inte hunnit testa Mplayer ännu men det får väll bli senare när brossan har vaknat från sin dvala (:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De bästa Metroid spelen är de två till gameboy advanced

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

_baRRy_ Nej de bästa är Metroid (NES) Super Metroid (SNES) Metroid Zero Mission (GBA) (: Men Metroid Prime spelen är me bra. I Fussion ser hon ut som en sumobrottare och låter som en kille +att man inte kan spela spelet som man vill utan måste göra vad man blir tillsagd.

Visa signatur

Permalänk

så grymt spel! hehe, gillar också det nya scan visiret än det i mp. först tyckte jag det sög men sen fattade jag poängen Lirat en timme och dog nyss på nån boss som prutade bomber aja tillbaka till kuben.

föresten så e mp och mp2 värt att köpa en gamecube enbart för!

Permalänk
Medlem

Har spelat sedan runt klockan 13 idag, fyfasen vad kul spel! :D! Lika bra eller bättre än ettan på alla punkter och otroligt genomtänkt och finslipat. Hittills är jag bara imponerad, får se om det håller i sig.

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu

Du har inte tänkt på att alla andra företag (där Sony är ett av dom) har kopierat Nintendos styrkors som dom har patent på!!

Permalänk
Medlem

Jag är nog en blivande GC ägare
Rekommenderar ni att jag varvar MP före Mp2?
Hur flytter spelet på? Är det samma känsla som till de äldre konsolerna?

//MVH Mattias

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Jag gillar spelet starkt har dock bara lirat i ca 1,5 timmar, men mer blir det.
DEt har iaf samma känsla som Metroid Prime vilket helt klart är positivt. Miljöerna är urläckra. Lite myst känsla nästan.

Permalänk
Medlem

Hur skiljer sig detta från MP bortsett från att man har limited ammo, ett par nya attacker och nya miljöer?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Skönt att jag sålde gamecuben i förrgår då

(Köpte den för att spela Metroid Prime)...

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Hur skiljer sig detta från MP bortsett från att man har limited ammo, ett par nya attacker och nya miljöer?

Det är i stort sett mer av Metroid Prime med nya vapen, färdigheter, miljöer etc, vilket inte är fel alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Det är i stort sett mer av Metroid Prime med nya vapen, färdigheter, miljöer etc, vilket inte är fel alls.

Hur ligger det till när det kommer till den grafiska miljön och atmosfären? På de bilder jag har sett så verkar det vara mycket mer inom olika städer än i djungler osv. Är allting fortfarande lika kantigt som det var i Originalet eller har de skärpt till sig där? Och är multiplayer bara ett hyffsat värdelöst jippo som inte direkt har någon funktion? Och har det stöd för LAN adaptern?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Har beställt MP2 nu.. ettan är ett av de bästa spel jag någonsin spelat
På ett sätt är det synd om det bara är "more of the same" men å andra sidan kan man aldrig få för mycket av det goda

EDIT: Bi99uy, vad jag förstår så är multiplayer endast splitscreen :/
Ungefär som Halo 1/2 som av någon fullständigt obegriplig anledning bara har COOP på slitscreen.