Permalänk

Egenskaper av Nätverkskortet...

Hej.
Jag har ett problem med min dator.
Sedan en tid tillbaka ställde jag om till klassikst läge i WinXP pro.
Nu ställde jag tillbaka i normalt, men ni vet vänstermenyn har försvunnit. Så jag kan inte komma åt egenskaperna på mina 2 nätverkskort. Det ena är redan anslutet till mitt ADSL-modem. Det fungerar jättebra. Men nu vill jag koppla in mitt xbox i det andra nätverkskortet men jag kan inte hitta egenskaper på det =(. Man måste ställe in speciellt ip och så vidare.
Snälla hjälp mig, något sätt att kunna ställa in: IP, Subway, Netmask och så vidare.

Tack på förhand. Ha det bra

Permalänk
Medlem

Samma ikon finns i Kontrolpanelen.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk

Ja. Men man kommer ju till samma ställe... Alltså kan jag inte få fram egenskaper av mitt nätverkskort...

Kan nån hjälpa mig snälla... har ganska panik...

Permalänk

Ja. Men man kommer ju till samma ställe... Alltså kan jag inte få fram egenskaper av mitt nätverkskort...

Kan nån hjälpa mig snälla... har ganska panik...
Låtsas att ni talar med en efterbliven fyraåring... beskriv in i minsta detalj, sökväg och vart jag ska klicka osv.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Start=>Settings=>Control Panel

Dubbelklicka sedan på Network Connections

Högerklicka på den Local Area Connection som det gäller och välj Properties

Markera Internet Protocol(TCP/IP) och klicka på Properties

Där finns de inställningar du är ut efter.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk

tack att du hjälper mig men det är det jag menar =(
Den har försvunnit. den rutan är helt tom =(
Dessutom är det inte det nätverkskortet jag ska ändra ip och så på utan det andra. Som just nu inte alls har connection med något.