Permalänk

Butik på nätet

Jag ska köpa mig nya komponenter efter nyår, och har surfat runt lite för att kolla priser och så.
Finns det några butiker som är mer pålitliga än andra, på alla områden.

jag har kollat datorbutiken.com, komplett.se och jmedata.se

Jag har hört med några personer som säger att datorbutiken inte håller måttet osv.

Hjälp mig, jag vill inte råka ut för något halvdant köp.

(vilka komponenter jag vill ha är jag klar över, jag vill bara veta var jag ska handla dem)

Visa signatur

I´ll put you to sleep

Permalänk
Medlem

det går knappt säga vart man ska köpa. jag har haft har haft ett kanonköp på datorbutiken... så jag e nöjd med dem... men jag gillar inte komplett.. både min brors å min egen dator därifrån funkar inte.. trots att dom vart inne snart 5 ggr var... så jag rekomenderar ju hellre datorbuitken.com.. men det finns dom som har haft tur med komplett också

Visa signatur

Åstrand

Permalänk

JMEdata kan jag själv rekomendera, snabbt och schyssta priser
Webhallen har funkat bra för mej oxå , om än något dyrt ibland

Visa signatur

P4 2.4, Microstar MS-845e max2,2x 512 Apacer 333 Mhz DDR, 2*60 GB IBM Deskstar, 250 GB Maxtor, GF4 Ti4200 128 MB, känns ju bra att moderkortet inte stöder mer än 266 Mhz minnen . . .

Permalänk
Medlem

Enda butik jag haft problem med är itbutikken.dk men sen så är det ju så att problem får man ju först när en vara inte håller måttet. Hittills har bara en DVD-ROM varit trasig vid leverans alla andra prylar håller än idag....

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft ngt problem med ngn leverantör. Jag beställer efter ca 4-6 hela datorpaket / år + en bunt smått och gott.

Bäst service har jag fått från www.acp.nu

Butiker jag beställt mycket från från är:

www.datorbutiken.se
www.komplett.se
www.jmedata.se
www.acp.nu
www.shg.biz

Butiker jag beställt från vid bara ngt tillfälle:

www.gtek.se
www.itbutikken.dk
www.inetdata.se/

Nu har jag säkert glömt bort några. . . .

De flesta butiker du hittar på tex http://buggy.no-ip.com/ är butiker som har några år på nackenn samt seriös, inte alla kanske men de flesta. Och de som får problem med dem brukar felet oftast ligga hos kunden, inte hos återförsäljaren. Men när man ska beställa så kan man försöka undvika de mindre kända märkena som finns på komonenterna. Då brukar man slippa strul.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤