Permalänk
Medlem

bärbardator + hörlurar

Hej igen.

för det första vet jag inte om jag postade detta inlägga i rätt kategori, om inte annat får nån mod fixa det

nu till min fråga:

jag har en bärbardator och ska åka tåg från gällivare till stockholm. och under tågvistelsen så tänker jag kolla dvd filmer på den bärbara datorn. jag undrar om datorn tar mndre ström om jag kör med hörlurar senhesiher HD 457 än om jag kör med datorns egna inbyggda högtalare. eftersom att resan är så lång så vill jag spara så mycket batteri som möjligt.

är väldigt tacksam för seriösa svar dvs folk som vet

ha det gött allt folk

Permalänk

Jag är 99% säker på att den drar mindre batteri vid användning av hörlurar

Och jo, det finns ett forum för bärbara datorer där den här tråden säkert kommer att hamna så småningom.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

tack för svaret. kan du specificera dig lite mer. räckr batteriet 10 minuter längre eller 1 timme ? alltså i stora drag.

ska omedembart rapportera tråden så att den hamnar i rätt forum.
tack och hej

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk

Jag kan nog tyvärr inte vara mer specifik än så, men skillnaden blir nog klart märkbar iaf. Vågar bara inte uttrycka mig i vare sig procent eller tid.

Det lär vara värt att använda hörlurarna så mycket som möjligt

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Finns 220V i alla tåg jag åkt med de senaste 3 åren så ta med laddaren så slipper du bry dig.

Använd dock lurar av respekt för dina medresenärer.

Visa signatur

----------------------------------------------
Game on!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dacharls
Finns 220V i alla tåg jag åkt med de senaste 3 åren så ta med laddaren så slipper du bry dig.

Använd dock lurar av respekt för dina medresenärer.

Beror på var man sitter/hur man reser... Första klass är det givet, men det tar man sig ju knappast råd till. Brukar köra på Sista minuten (SJ) och har inte sett till något uttag de gångerna som jag har åkt (ett fåtal).

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Även om det nu inte drar mindre ström att ha hörlurar, så bör du nog ändå, som sagt, ha hörlurar. Det finns kanske folk som vill ha lugn och ro när de åker, vad vet jag...

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

okå okå. tack för alla svar. ska dock sätta mig i resturangvagnen och koppla in mig där

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrbeye
okå okå. tack för alla svar. ska dock sätta mig i resturangvagnen och koppla in mig där

Återigen, glöm för allt i världen inte att använda hörlurarna...

/D

Permalänk
Medlem

Det finns 2 uttag / 6 säten så hur man än sitter slipper man dra sladden över eller förbi någon.

Visa signatur

----------------------------------------------
Game on!